Companiile nu dezvoltă produse și servicii special adaptate pentru femei și astfel pierd oportunități financiare semnificative.
Raportul se bazează pe un sondaj global realizat de BCG, care a inclus aproximativ 15.000 de persoane din 12 țări, dintre care trei sferturi au fost femei. Rezultatele arată că, în sectoare esențiale precum bunurile de consum, îngrijirea sănătății și serviciile financiare, femeile nu consideră că produsele și serviciile disponibile le satisfac pe deplin nevoile.
„Este un semnal de alarmă pentru companiile din domeniile sănătății, a serviciilor financiare și bunurilor de consum”, a declarat Maria Palinkas, Partener BCG. „Femeile sunt factorii de decizie majori în cheltuielile gospodărești, însă nevoile lor sunt încă semnificativ neglijate. Companiile care iau măsuri proactive pentru a acoperi aceste lacune au o oportunitate unică de creștere și de consolidare a loialității consumatorilor.”
Oportunități ratate în sănătate
Deși femeile din întreaga lume sunt responsabile pentru majoritatea deciziilor privind sănătatea în familie (de la 66% în India la 83% în Germania și Franța), doar 41% dintre respondente consideră că există suficiente servicii care să răspundă preocupărilor lor specifice de sănătate.
Potrivit studiului, prioritățile femeilor în materie de îngrijire sunt: îngrijire de calitate (87% dintre respondenți), programări rapide (82%), accesibilitate financiară (82%), locații convenabile (76%) și servicii echitabile, lipsite de prejudecăți (76%).
Companiile financiare și adaptarea la etapele de viață ale femeilor
Femeile contribuie cu 5 trilioane de dolari la avuția globală în fiecare an. Din raport reiese însă că ele resimt diferențe semnificative în calitatea produselor și serviciilor financiare pe care le primesc.
În medie, femeile sunt mai preocupate decât bărbații de impactul financiar al unor evenimente majore de viață, cum ar fi datoriile (diferență de 9% față de bărbați) și planificarea pensiei (8% față de bărbați).
Îngrijorările se schimbă în funcție de vârstă: femeile din generațiile Z și millennials sunt mai preocupate de șomaj, în timp ce femeile din generația X pun mai mult accent pe pensie, cei din categoria baby boomers sunt cel mai îngrijorate de costurile îngrijirii vârstnicilor.
GuitarGround: 50 de milioane de chitariști din lume și fanii lor au acum o scenă globală, una fabricată în Târgu Mureș
Indiferent de etapa de viață, femeile sunt mai preocupate de problemele financiare decât bărbații.
Niciun sector de consum nu satisface pe deplin nevoile femeilor
Produsele de consum au primit un feedback mai bun în cadrul studiului, însă chiar și cele mai bine cotate domenii, precum alimentele și produsele de îngrijire personală/înfrumusețare, au obținut doar 66%, respectiv 64% evaluări favorabile.
Companiile din sectorul bunurilor de consum au o oportunitate majoră de a îmbunătăți oferta pentru femei pe toate piețele analizate.
De exemplu, femeile din SUA sunt dispuse să cheltuiască cu 15% mai mult anual pentru îmbrăcăminte și accesorii de calitate superioară, ceea ce echivalează cu 228 de dolari în plus per persoană pe an.
În mod similar, ele ar plăti cu 15% mai mult pentru produse sportive și de fitness mai sigure, ceea ce reprezintă un adaos de 123 de dolari anual.
Ce pot face companiile pentru a răspunde nevoilor femeilor
Raportul recomandă firmelor să se concentreze pe trei factori esențiali pentru a profita de această oportunitate:
-
Dezirabilitate: Companiile trebuie să decidă dacă un produs sau serviciu nou răspunde unei nevoi funcționale sau emoționale neacoperite, utilizând metode calitative și cantitative.
-
Viabilitate: Al doilea factor cheie este justificarea economică a produsului sau serviciului. Companiile trebuie să creeze un model de afaceri clar, analizând costurile de achiziție și retenție, prețul, costul de producție etc.
-
Fezabilitate: După dezirabilitate și viabilitate, companiile trebuie să analizeze fezabilitatea—cum pot dezvolta produsul și cum îl pot aduce pe piață.