Mai jos vei găsi câteva dintre cele mai importante materiale de pe start-up.ro de săptămâna aceasta. Apoi știri în format scurt care nu au intrat în ultimele zile pe start-up.ro, dar sunt informații de care poți avea nevoie.
Informațiile săptămânii de pe start-up.ro
Wendy's a venit oficial și în București, iar noi am stat de vorbă cu reprezentanții lanțului de fast-food pentru a afla de ce au ales să debuteze în România pentru extinderea în Uniunea Europeană
Vești pentru cei care vor un pliabil ultra-dotat. Motorola a lansat moto razr 60 ultra în România, dar momentan, el este disponibil doar la un singur operator
La ce mai folosesc oamenii inteligența artificială în 2025? Acest clasament preliminar are răspunsul
Cele 5 echipe de liceeni din România care au pus țara noastră pe harta inovației în robotică în Texas
Mind Your Business și Romanian Business Leaders își unesc forțele în sprijinul sănătății mintale a antreprenorilor
Mai ții minte jocurile online de tip farming simulator? Se pare că au mai evoluat, iar food Inc: Home of the Supply este cea mai nouă creație a unui dezvoltator român
Compania românească ce implementează AI-ul în sistemele militare de protecție împotriva dronelor
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.
Cum poți plăti prin coduri QR din aplicația George de la BCR
Banca Comercială Română (BCR) anunță aderarea la sistemul național RoPay, cea mai nouă și inovatoare modalitate de plată și încasare disponibilă în România. Serviciul este integrat direct în aplicația George, oferind clienților o experiență digitală rapidă, sigură și intuitivă.
Noul sistem se bazează pe transferuri de la cont la cont (P2P), fără utilizarea cardului bancar. RoPay permite transferuri instant în lei prin scanarea unui cod QR, fără a mai fi nevoie de introducerea manuală a datelor plătitorului sau beneficiarului.
„Prin integrarea RoPay în George, continuăm să dezvoltăm ecosistemul nostru digital și să oferim clienților soluții financiare moderne, care simplifică viața de zi cu zi. Totodată, contribuie la adoptarea unui nou standard de interoperabilitate în sistemul bancar românesc, care simplifică semnificativ experiența utilizatorilor de servicii financiar-bancare”, spune Cristian Mustață, Director Executiv Adjunct, Distribuție Retail BCR
Funcționalitățile disponibile în George pentru plăți Person2Person:
- Plată prin RoPay – scanare cod QR:
Selectezi contul din care vrei să faci plata, alegi opțiunea Transfer Nou – RoPay – scanare cod QR, scanezi codul, verifici detaliile și confirmi plata.
- Încasare prin RoPay – generare cod QR:
Din contul în care vrei să primești bani, selectezi opțiunea RoPay – generare cod QR, completezi suma și descrierea tranzacției, apoi generezi codul QR și îl arăți plătitorului.
Cea mai controversată taxă rutieră din România poate fi plătită din aplicația 24pay
24pay app vine cu o noutate mult așteptată de utilizatori, chiar înainte de începerea sezonului estival: de acum, plata taxei de trecere a podului de la Fetești – Cernavodă se poate face simplu și rapid, direct în aplicație, datorită extinderii parteneriatului cu Scala Assistance.
Noul serviciu lansat completează perfect portofoliul de plăți 24pay dedicat segmentului taxe auto, alături de opțiuni deja disponibile precum plata RCA, a Rovinietei, a Huvinietei sau a taxei de recuperare a permisului.
Posibilitatea efectuării plății taxei de pod direct în aplicație oferă utilizatorilor un proces simplificat, prin evitarea cozilor, scăderea timpului alocat acestei activități și un acces mult mai facil la zona Dobrogei și la litoralul Mării Negre.
Modalitatea de efectuare a plății este la fel de simplă ca cea a oricărui alt serviciu disponibil în 24pay app: utilizatorii trebuie doar să acceseze secțiunea RCA și Taxe Auto din aplicație, selectează opțiunile dorite, completează datele mașinii și efectuează plata. Factura aferentă achiziției se trimite pe email și poate fi găsită și în secțiunea Tranzacții.
Revolut în cifre pe anul 2024: profit de 1,3 miliarde de euro
Grupul Revolut a dat publicității, joi, Raportul Anual pentru anul încheiat la 31 decembrie 2024, care arată o creștere semnificativă a tuturor liniilor de business și marchează al patrulea an consecutiv pe profit pentru grup.
Câteva dintre cele mai importante cifre ale companiei pentru anul 2024 sunt creșterea veniturilor cu 72% până la 3,7 miliarde de euro, de la 2,1 miliarde de euro în 2023, plățile cu cardul au crescut și ele cu 43% comparativ cu anul anterior, iar veniturile din tranzacționare au crescut cu 298% față de 2023.
Anul 2024 a stabilit un nou record în privința ratei de adopție a produselor Revolut și a setat fundamentele creșterii viitoare. Astfel, Revolut a atras aproape 15 milioane de clienți noi la nivel global în 2024 și a ajuns la un total de 52,5 milioane de clienți la finalul anului, o creștere de 38%.
Pentru anul 2025, Revolut își propune să se extindă la nivel global și să demareze operațiunile în Mexic și să lanseze noi produse inovatoare pentru clienți
Raportul Anual 2024 poate fi consultat și descărcat aici.
Markeplace-ul aduce pentru evomag 15% din totalul vânzărilor companiei
Marketplace-ul devine un motor de creștere tot mai important pentru evomag, generând deja aproximativ 15% din totalul vânzărilor companiei. Ponderea acestui canal este în creștere susținută, peste media pieței, iar compania mizează pe acest model pentru a-și accelera extinderea atât la nivel național, cât și internațional.
Extinderea internațională se face integral din România, prin livrări din depozitul propriu, fără fulfillment local sau stocuri externe. evomag va finaliza până la finalul lunii și prezența pe Trendyol, al doilea marketplace ca importanță pentru companie.
Dintre toate piețele internaționale în care evomag este activă prin marketplace, Ungaria se dovedește a fi cea mai performantă. Această evoluție este susținută atât de maturitatea mai mare a comerțului online în această țară, cât și de comportamentul de consum al clienților, care valorizează livrarea rapidă și disponibilitatea produselor în stoc. Rezultatele foarte bune din Ungaria confirmă potențialul acestui model de extindere regională și fundamentează strategia evomag de a investi în consolidarea prezenței pe piețele vecine.
Internațional, prin eMAG Ungaria, eMAG Bulgaria și, în curând, Skroutz (Grecia), piața potențială cumulată ajunge la peste 15 milioane de consumatori activi. Astfel, evomag își extinde vizibilitatea și capacitatea de vânzare la un total estimat de peste 25 de milioane de utilizatori din regiune.
Pentru 2025, evomag estimează o creștere suplimentară de cel puțin 10% a vânzărilor realizate prin acest segment.