Planable a fost înființat în 2016 de către o echipă formată din trei tineri din Republica Moldova și a reușit să ajungă la 7.000 de clienți, adică agenții de social media marketing și branduri. În 2025, compania se alătură SE Ranking, o firmă ce dezvoltă unelte SEO pentru profesioniști și agenții de marketing.
SE Ranking este compania din spatele unei platforme SEO puternice și intuitive, în care au încredere peste un milion de afaceri, agenții și profesioniști SEO din 2013 până acum. Ca parte a achiziției, Planable se alătură misiunii SE Ranking de a construi o platformă multiprodus care ajută afacerile să rămână vizibile în era AI.
Xenia Muntean a discutat în exclusivitate pentru start-up.ro despre acest moment important, motivele pentru care vânzarea Planable pentru SE Ranking a avut sens în momentul de față și dacă brandul creat de echipă va mai exista.
Am întâlnit prima oară Planable în 2016, chiar în anul în care a fost înființată compania, la o sesiune de pitching numită Startup Avalanche din cadrul evenimentului Techsylvania de la Cluj-Napoca. Era încă o idee, dar treptat startup-ul a crescut poate într-un mod inedit pentru piața obișnuită cu firme ce primesc numeroase investiții. De-a lungul timpului, Planable a primit mai puțin de 1 milion de euro investiții, de la fonduri precum Fribourg Capital, Gapminder, Techstars sau Angular Ventures. Ultima investiție în Planable a fost în 2019.
O achiziție care aduce mai multe produse pentru agențiile de marketing
„SE Ranking este o platformă pentru profesioniștii SEO (Search Engine Optimization) și au o suită de instrumente pentru creșterea vizibilității brandurilor online. Zona de Search este un subiect important în industrie, iar social media ajunge să aibă impact în zona aceasta, inclusiv odată cu dezvoltarea platformelor AI. Din acest motiv, SE Ranking și Planable pot merge cot la cot împreună și vor fi o combinație importantă în viitorul apropiat", spune Xenia Muntean, CEO al Planable, în cadrul interviului.
Astfel, Planable și SE Ranking se adresează aceluiași profil de client, agențiile de marketing din toată lumea și brandurile. Planable are cei mai mulți clienți în Statele Unite și Marea Britanie.
"A fost o decizie strategică și timing-ul a fost potrivit. Am mai fost abordați și de alte companii, dar ne-a plăcut SE Ranking și faptul că au strategia de a deveni multi-produs. Ne-am găsit reciproc la momentul potrivit. Putem să creștem mult mai rapid împreună, compania fiind mai mare decât noi. Avem multe de învățat de la ei", spune Xenia Muntean.
Planable a ajuns la 7.000 de clienți B2B, dar pe lângă acest număr impresionant, valoarea medie a abonamentelor a crescut în timp odată ce au adăugat noi funcționalități. Prin Planable, o agenție de marketing sau un brand poate să administreze mai multe profiluri de social media, cum ar fi Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, să răspundă la comentarii și să colaboreze atât intern, în cadrul agenției, cât și cu clienții pentru feedback și aprobări.
Comportamentul de căutare al oamenilor este într-o schimbare continuă. Generația Z caută informații și tutoriale direct în platformele de social media precum TikTok sau Instagram. Din ce în ce mai mulți profesioniști aleg să întrebe ChatGPT sau alți AI chatbots în loc să folosească motoarele de căutare tradiționale precum Google sau Bing.
În plus, Instagram a permis recent afișarea postărilor în rezultatele de căutare, ceea ce transformă fiecare utilizator de social media într-o potențială sursă de informație pentru motoarele de căutare (AI sau tradiționale). Datele SE Ranking arată că Reddit, YouTube și Quora se numără printre cele mai citate domenii de către AI în prezent.
Planable va continua ca brand
Odată cu această tranzacție, Planable va continua ca brand, deoarece Xenia consideră că reprezintă un activ valoros și recunoscut pe piață. Fondatorii companiei vor rămâne în cadrul SE Ranking pentru a coordona direcția de social media management. Pe plan tehnic, se pregătesc integrări la nivel de produs și tehnologie, echipele de ingineri din ambele companii colaborând deja pentru implementarea acestora.
Planable a ajuns la 44 de angajați în 2025, iar Xenia nu ia în calcul să părăsească firma nici în noua formulă. "Vrem să vedem clar următorul capitol, să contribuim intens la el, să fim cot la cot cu echipa. Nu suntem pregătiți să ne spunem la revedere. Putem crește și putem învăța ca profesioniști", spune Xenia Muntean.
"Sunt mai multe piețe unde am fi putut să creștem. E o zonă pe care dorim să o învățăm de la SE Ranking, pentru că au un knowledge de localizare. Social media e o industrie globală, dar ai nevoie de localizare pentru creștere, mai ales pentru că piețele din Europa sunt particulare", adaugă cofondatoarea Planable.
Deși e o piață ultracompetitivă, care are concurenți precum Hootsuite sau Sprout Social, Xenia, Nicu, Vlad, Miruna și echipa Planable s-au concentrat foarte mult,după cum spune fondatoarea, pe "zona de craft". Adică să pună accent pe atenția la detalii și pe crearea unei experiențe excepționale pentru utilizatori. În timp, au identificat o nișă specifică: agențiile și echipele care au nevoie de procese de colaborare pentru managementul social media.
Xenia Muntean, prima oară angajată
Pentru Xenia, aceasta va fi o experiență complet nouă. A fondat Planable la doar 22-23 de ani, după ce condusese o mică agenție de digital marketing. Prin urmare, acum se află pentru prima dată în postura de angajată, după ani în care a fost exclusiv antreprenoare.
"E o agitație care-mi place. E haosul care îmi aduce aminte de începuturile Planable. Mult problem solving, foarte multă incertitudine. Creezi împreună un mediu creativ, cu multă viteză și lucrul ăsta îmi priește", spune Xenia.
"Este și un pic de nostalgie pentru Planable, dar și mândrie pentru ce am construit și e un lucru dezirabil pentru alții. Sunt recunoscătoare echipei, cofondatorilor și investitorilor care ne-au sprijinit. E un mix intens și nuanțat de emoții, dar mă bucur că trăiesc această experiență", spune Xenia Muntean.
În cei 9 ani, Planable a crescut constant. Sunt o firmă profitabilă care nu a avut nevoie de investiții majore. Dar au fost și momente de incertitudine, mai ales în primi 2-3 ani, menționează Xenia.
"Au fost ani vulnerabili, a fost multă execuție, dar nu am simțit că poate să moară compania. Dar da, e intens până ajungi la primii clienți, la primii 10.000 de dolari făcuți", spune Xenia.
9 ani de construcție până la vânzarea către SE Ranking
Orice startup reprezintă o provocare complexă care lasă urme adânci asupra fondatorilor. Dincolo de postările pe social media și mesajele optimiste de pe LinkedIn, construirea unui startup înseamnă muncă susținută și sacrificii. Xenia recunoaște că găsirea echilibrului a fost dificilă, în special în primii ani. Provocarea constanta în a prioritiza compania fără a-și neglija propria bunăstare personală.
"Tot timpul trebuie să te gândești la binele companiei. Cum poți să ai o viață personală care să te susțină și să te motiveze, să-ți aduci aminte de ce faci asta? Compania o faci pentru a fi fericit în viață, să-ți aducă libertate și creativitate, comunitate, impact. Mi-a luat timp să lucrez la asta. Nu cred că am făcut-o mereu bine", spune Xenia Muntean.
Începuturile au fost dificile, în special din cauza lipsei investițiilor majore. Pornind din Republica Moldova și România, echipa nu a avut acces facil la investitori pe tot parcursul dezvoltării. "Însă, cu excepția finanțării, nu cred că ne-a lipsit ceva esențial", mărturisește Xenia.
Pentru a celebra această achiziție, companiile au lansat o ofertă specială: clienții Planable și SE Ranking pot beneficia de un discount de 15% la ambele produse. Detaliile complete sunt disponibile pe fiecare platformă, produsele fiind deja integrate parțial.