Cele două companii au prezentat în cadrul conferinței Xperience25 desfășurată la Belgrad studiul comun „Tendințe în comerțul global: Lupta pentru proprietatea consumatorilor și profitabilitate”.

D2C devine practica preferată în ecommerce

Datele analizate arată că ecommerceul tranzitează o perioadă de schimbare, marcată de accelerarea adoptării modelelor Direct-to-Consumer (D2C), dezvoltarea marketplace-urilor proprii și integrarea rapidă a noilor canale de vânzare, toate acestea fiind necesare pentru creșterea și retenția clienților într-o piață globală extrem de competitivă.

Devine astfel esențial pentru jucătorii din comerțul online să investească în tehnologii flexibile care asigură scalabilitate și eficiență operațională, pentru a face față costurilor tot mai ridicate și a presiunilor asupra marjelor de profit.

„Producătorii și distribuitorii merg tot mai mult spre D2C, ceea ce le aduce marje mai bune și control direct asupra relației cu clientul. În acest context, tehnologia trebuie să fie un facilitator – să permită integrarea rapidă a noilor canale de vânzare, crearea de marketplace-uri proprii și automatizarea proceselor pentru eficientizarea costurilor”, spune Kiril Dinov, Growth Leader pentru Europa de Est și Polonia în cadrul VTEX.

Tot el adaugă: „Într-o piață extrem de competitivă, unde presiunea vine atât din partea jucătorilor globali, cât și din costurile ridicate cu publicitatea, diferența o face retenția clienților și optimizarea valorii pe termen lung.”

Piețele regionale se pot adapta rapid la tendințele din ecommerce

De asemenea, piețele regionale au oportunitatea de a adopta rapid aceste tendințe globale și de a le transforma în rezultate concrete, după cum a punctat Aleksandar Petković, Head of Commercial Growth la WMG: „Piața noastră are potențialul de a adopta rapid aceste tendințe globale și de a le transforma în rezultate concrete. Colaborarea cu VTEX ne permite să aducem expertiză internațională în sprijinul companiilor locale, pentru a le ajuta să-și optimizeze lanțurile de aprovizionare, să-și îmbunătățească canalele de vânzare și să construiască relații mai solide cu clienții”.

Prin parteneriatul dintre VTEX și WMG, companiile mari aflate în procesul de transformare digitală pot accesa soluții integrate de enterprise, care combină expertiza globală cu adaptarea locală, pentru a construi modele sustenabile, profitabile și orientate către nevoile consumatorilor.