Startup-ul ReFEEL App a fost prezentat pentru prima dată la evenimentul de tehnologie Innovation Labs în anul 2019, unde a primit votul publicului cu entuziasm, în luna februarie 2020, iar apoi a fost prezentat în premiera show-ului de business Imperiul Leilor de la PRO TV.
Este una dintre echipele finaliste din programul de accelerare The Future Makers, iar până pe 28 octombrie poate fi votată aici: https://bit.ly/refeel-v.
”Cred că viitorul este economia colaborativă, cea în care ne ajutăm unii pe alții, unde apar noi piețe cu ajutorul tehnologiei, iar comunitățile mici se pot conecta la economia globală pentru a-și găsi calea spre prosperitate. Am creat ReFEEL App pentru a conecta comunitățile, pentru a aduce o sursă de venit suplimentară celor care fac naveta ori călătoresc ocazional și pentru a reinventa obiceiurile culturale cu ajutorul tehnologiei”, spune Lavinia Iancu.
Lavinia Iancu este unul dintre specialiștii în comunicare pe care îi regăsești pe BizTool.ro și care te poate ajuta să construiești un brand puternic în jurul afacerii tale, având experiența colaborării cu firme din diverse industrii.
ReFEEL App a apărut inițial pentru a digitaliza obiceiul trimisului pachetelor cu mâncare de la mama, pe care studenții din provincie le primesc săptămânal de la familie, fără a se limita la acesta.
”ReFEEL App e inspirată din lungul drum pe care-l făceam cu pachetul de la bunica mea de la Piața Sudului până la căminul la care locuiam, situat în Nordul Bucureștiului. În 2011, când am intrat la facultate, trebuia să merg cu metroul aproape întreaga magistrală, să iau 5 stații autobuzul 301 și să car sacoșa grea de câteva kilograme preț de vreo 20 de minute de mers pe jos, până ajungeam în campus. Lungul drum de pe strada Biharia m-a făcut să-mi doresc să existe o soluție care să ia povara de pe umeri studenților din provincie”, ne povestește Lavinia.
Și-a dat seama că există o nevoie la care nimeni nu răspundea complet la acel moment, pentru că oamenii care aveau resursele necesare pentru o astfel de soluție nu erau suficient de apropiați de studenți pentru a le identifica nevoile sau interesați de acest segment de piață, iar studenții nu aveau resursele pentru a pune în funcțiune o astfel de aplicație.
”Așa că am creat ReFEEL App, o soluție SAME-DAY DELIVERY, door-2-door bazată pe principiul economiei colaborative, care permite transportul pachetelor prin șoferi care călătoresc, ocazional sau regulat, și listează cursa în aplicație, exprimându-și astfel disponibilitatea de a livra pachete în drumul lor”, spune Lavinia.
Cum funcționează ReFEEL App?
Pe scurt, cu ReFEEL App poți să primești, să trimiți sau să transporți pachete.
Clientul
Clientul listează cererea de primire/trimitere în aplicație, selectând:
- Data livrării
- Adresa de ridicare și de livrare a pachetului
- Adaugă datele de contact ale expeditorului/destinatarului (după caz).
Șoferul
Șoferul listează cursa în aplicație, selectând:
- Data și ora plecării
- Orașul de plecare și de sosire
Pasul următor este cel în care se face potrivirea între client și șofer în funcție de data și orașul de plecare și destinație.
Utilizatorii (clientul-șoferul) confirmă cursa, șoferul ridică pachetul de la expeditor, îl transportă la destinație și confirmă efectuarea livrării.
La final, utilizatorii pot evalua experiența avută prin acordarea unui rating de la 1-5.
În esență, aplicația funcționează pe principiul abordat și de alte startup-uri din zona economiilor colaborative, fie că vorbim despre firme de ridehailing sau din industria ospitalității.
Șoferii folosesc aceeași aplicație ca și utilizatorii finali și, în plus, față de clienți, își adaugă în aplicație și următoarele elemente:
- permisul de conducere care atestă că au dreptul de a șofa pentru validarea în aplicație și pentru încredere sporită,
- numărul de înmatriculare și modelul vehiculului,
- datele bancare pentru a putea fi plătiți de aplicație.
La final, încasează prețul cursei, din care aplicația reține un comision de 25%.
”Șoferii trebuie să fie înregistrați sub orice formă juridică pentru a putea presta servicii în aplicație, deci ReFEEL este un partener de cursă lungă pentru ei”, menționează Lavinia Iancu.
Costurile asociate folosirii ReFEEL App
În ceea ce privește monetizarea aplicației de către fondatorii săi, dar și costurile care vor fi asociate folosirii ReFEEL App atât de utilizatori cât și de către șoferii care vor transporta pachetele, am aflat că aplicația va percepe un comision per tranzacție, pentru fiecare livrare efectuată.
Lavinia ne spune că prețul este unul fix, calculat în funcție de numărul de kilometri, stabilind totodată un prag minim în aplicație.
”Prețul minim nu a fost definitivat încă, am colectat feedback de la potențiali clienți, știm cât plătesc studenții pentru pachetele livrate cu trenul sau microbuzul și vrem să obținem un preț corect, suficient de motivant pentru șoferi și totuși accesibil pentru clienți. Prețurile ar putea porni de la 20 lei”, afirmă ea.
Să fie un preț prea mare pentru studenți?
”Legat de posibilitățile financiare ale target-ului, există posibilitatea de a primi/trimite un pachet, ceea ce înseamnă flexibilitate pentru utilizator. Studenții pot introduce datele de contact ale părintelui în aplicație dacă acesta nu este familiarizat cu tehnologia și plăti din cardul lor. Totodată, părinții pot plăti cu cardul lor dacă studenții nu dispun de suficiente resurse financiare în contul bancar”, completează Lavinia, convinsă de faptul că ReFEEL e și o cale spre dobândirea unei independențe financiare: tinerii pot presta joburi ocazionale, din care-și pot amortiza cheltuielile cu transportul dacă efectuează livrări și chiar obține venituri suplimentare dacă transportă mai multe pachete în același drum.
De altfel, Lavinia mizează fix pe studenți pentru ca aceștia să devină ambasadorii ReFEEL App în orașele lor natale, ținta următoare la nivel de promovare al aplicației fiind șoferii care călătoresc ocazional sau fac naveta între orașele mari.
”Vom începe cu câteva orașe din jurul Bucureștiului, cu o comunicare targetată, odată ce validăm modelul de business ne vom extinde pe distanțe mai mari, astfel încât să avem o acoperire națională”, spune tânăra antreprenoare.
Având în vedere situația medicală actuală, am fost curioși să aflăm cum a remodelat business-ul ReFEEL App pentru a răspunde problemelor pe care le ridică acum pandemia de coronavirus, dar și care este acum percepția șoferilor și clienților în ceea ce privește utilizarea aplicației.
”Cred că cererea va fi mai mare decât înainte de pandemie pentru acest tip de livrare, oamenii au cunoscut avantajele livrării online și cred că prevenția față de îmbolnăvire îi face mai precauți și mai predispuși să folosească soluții digitale. Cred că digitalizarea accelerată din ultima perioada a familiarizat oamenii cu tehnologia și a reinventat obiceiuri culturale”, declară Lavinia.
Aceasta precizează că se bazează, în primul rând, pe prevenție, purtarea măștilor de protecție și respectarea măsurilor impuse de autorități, de distanțare și dezinfectare. În plus, ReFEEL oferă câteva avantaje față de livrarea pachetelor la gară sau autogară, pentru faptul că:
- implică interacțiunea cu un număr limitat de persoane (șofer, expeditor, destinatar),
- te scutește de mers prin trafic (în unele cazuri cu transportul în comun), fiind o soluție de livrare door-2-door,
- există trasabilitate: în cazul unei infectări și anchete epidemiologice, putem colabora cu autoritățile și identifica cu ușurință persoanele care au interacționat în cadrul procesului de livrare.
Ce urmează pentru ReFEEL App
În plus, pe viitor și-a propus să colaboreze cu fondatorii unui alt startup românesc și să integreze ENVISAGE.AI, o soluție de logare biometrică, dotată cu inteligență artificială care permite recunoașterea facială inclusiv cu masca pe față, pentru a face experiența utilizatorilor mai intuitivă și mai sigură.
În ceea ce privește harta dezvoltării ReFEEL App, în acest moment este aproape gata MVP-ul. Pentru primul an de activitate, la nivel de produs, Lavinia și-a propus să facă ajustările tehnice pentru o experiență cât mai facilă în funcție de feedback-ul utilizatorilor.
În ceea ce privește business-ul, Lavinia și-a propus să ajungă la validarea modelului, urmând să se extindă de la livrări de mâncare la pachete care au nevoie de livrare în aceeași zi.
Apoi să definitiveze strategia de preț pentru o creștere sustenabilă, în funcție de rata de adopție, să creeze o rețea de ambasadori ReFEEL la nivel național.
”Apoi ne dorim să ne extindem în zona balcanică, unde oamenii își trimit pachete cu mâncare, și să mergem către piețe mai mari și din afara Europei”, mai spune ea.
Însă, pentru a finaliza toate funcționalitățile platformei și pentru a susține lansarea ReFEEL App într-o campanie de comunicare, are nevoie de cel puțin 100.000 euro.