Companiile care nu se aliniază normelor impuse de UE sunt pasibile de amenzi care ajung la 20 de milioane de euro, sau echivalentul a 4% din cifra de afaceri (depinde care este suma mai mare). Dacă ai business și încă nu ți-ai pus la punct toate detaliile legate de regulamentul GDPR, poți cumpăra un kit de implementare, un fel de dosar care cuprinde documente tipizate pe care trebuie doar să le personalizezi pentru afacerea ta, și să te ocupi singur de acest lucru.

Însă nu despre amenzi vreau să vorbesc acum, ci despre unul dintre primele efecte ale introducerii regulamentului GDPR: sunt companii europene care au început să le interzică angajaților folosirea unor aplicații de pe telefoanele de muncă.

Un exemplu este producătorul german e piese auto Continental, care le-a interzis angajaților care au telefoane de serviciu să mai folosească serviciile WhatsApp sau Snapchat. Decizia afectează 240.000 de persoane, pentru că regula introdusă de Continental se aplică întregii rețele globale a producătorului, 36.000 dintre aceștia având și telefoane de muncă.

”Considerăm că este inacceptabil să transferi responsabilitatea de a se conforma cu legile privind securitatea datelor personale către angajați. Așa că am decis să ne îndreptăm spre alternative care oferă mai multă siguranță”, a declarat recent CEO-ul companiei, citat de Deutsche Welle.

Regulamentul GDPR - protejarea intereselor de afaceri

Potrivit acestuia, decizia are ca scop protejarea ”intereselor de afaceri, a angajaților și a partenerilor de afaceri”, deoarece aceste aplicații au acces la informații private ale unor terțe părți.

Securitatea informațiilor private și confidențiale a devenit un adevărat subiect tabu pentru companiile din Europa, dar și pentru cele din restul lumii, managerii bătându-și capul să implementeze regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) pentru a evita amenzile stabilite de oficialii UE.

Indiferent de domeniul de activitate sau volumul de date, regulamentul GDPR se aplică oricărei afaceri care prelucrează date personale.

Kit de implementare GDPR

Noul Regulament privind protecția datelor personale, GDPR, a intrat în vigoare pe data de 25 mai, dar 38% dintre organizațiile globale care au luat parte la un studiu afirmă că încă nu s-au conformat cu normele impuse.

Dacă te numeri printre cei care nu și-au pregătit afacerea pentru GDPR, ai dubii în privința modului în care ai implementat cerințele GDPR sau pur și simplu, vrei să afli cum o fac profesioniștii, acum ai la dispoziție un kit GDPR complet, realizat în colaborare cu specialiști în protecția datelor, experți în securitate cibernetică, avocați și traineri GDPR. Implementarea acestui kit este mult mai simplă și rapidă, dar și mult mai ieftină: te va costa de 10 ori mai puțin decât serviciile unui specialist. Pentru că acest kit de implementare GDPR pe care l-am realizat costă 1.500 de lei +TVA.

Pe lista companiilor europene care au decis interzicerea serviciilor de mesagerie, fie că vorbim despre clasicul SMS sau despre WhatsApp, se află și Deutsche Bank. Volkswagem nu mai permite folosirea aplicațiilor de chat în discuțiile de afaceri, iar BMW le-a comunicat angajaților că pot folosi doar aplicații autorizate pe telefoanele de serviciu, Snapchat și WhatsApp nefiind printre acestea.

Poți afla din acest material mai multe informații despre datele care intră sub incidența regulamentului GDPR.

---

Poți să implementezi și singur regulamentul GDPR. Ai nevoie însă de o serie de acte și documente standard pe care să le poți folosi. Din acest motiv, start-up.ro, Avocatoo, LegalUp și wall-street.ro au lansat Kitul de Implementare GDPR. INTRĂ AICI ȘI COMANDĂ KITUL DE IMPLEMENTARE GDPR.

Indiferent de domeniul de activitate sau de volumul de date, GDPR se aplică oricărei afaceri care prelucrează date personale. Te-ai săturat de consultanți care cer sume fabuloase pentru implementare? Fă-o singur! INTRĂ AICI ȘI COMANDĂ KITUL DE IMPLEMENTARE GDPR.

---