Că Huawei se pricepe să facă accesorii smart nu mai e o surpriză pentru nimeni. Smartwatch-ul Huawei Watch GT e unul din preferatele pieței, iar căștile Huawei Freebuds 3 impresionează orice persoană care le încearcă.

Folosesc Freebuds 3 de mai bine de jumătate de an și am avut ocazia să pun în urechi și căști true wireless de la alți producători, precum Samsung, Apple sau Sony, dar niciunele nu m-au impresionat atât de mult din punct de vedere al calității sunetului. Așadar, când am auzit de noile Huawei Freebuds 3i, am fost intrigat de prețul lor foarte mic (circa 400 de lei), dar și de specificațiile tehnice și era musai să le testez. Ce am descoperit? Haideți să aflăm împreună.

Design și ergonomie

Din punct de vedere al designului, se observă rapid diferența dintre Freebuds 3 și Freebuds 3i. În primul rând, cutia de reîncărcare este mai mare la 3i, având și forma unei pilule, diferită de cea micuță și circulară de la Freebuds 3.

Pe ea este logo-ul Huawei, un buton de pairing și un port de încărcare USB-C. Căștile Freebuds 3i nu dispun de wireless charging, dar nici nu aveam această așteptare de la ele. Deschizând cutia, descoperim căștile care sunt un pic mai mici decât modelul anterior, dar observăm și o diferență notabilă - sunt de tip ”dop”. Asta duce la o foarte bună izolare pasivă a sunetelor din exterior. Dar vom reveni la sunetele ambientale un pic mai târziu.

Ele stau foarte bine în ureche, sunt perfecte pentru luat la sport, mai ales că sunt rezistente la stropire, deci și la transpirație. Doar să nu le scufundați direct în apă. Mi s-au părut comode, dar nici nu am avut probleme vreodată cu genul acesta de căști dop. În pachetul Freebuds 3i, pe lângă cablul USB-C pentru încărcare, mai găsim și un set de dopuri de rezervă de diverse mărimi.

Funcții, pairing și noise cancelling

Acum să trecem la experiența de pairing. Dacă ai un smartphone Huawei, e suficient să deschizi charging case-ul lângă smartphone-ul tău și vei fi notificat că a fost detectată perechea de căști. Pairing-ul se face instant și ai acces la opțiuni și setări în aplicația AI Life. Acolo poți verifica nivelul de încărcare al fiecărei căști, dar și al cutiei, update-urile disponibile. Tot acolo poți seta cum să reacționeze căștile la atingeri - poți opta pentru play/pauză, următoarea piesă, cea anterioară sau asistent vocal la o dublă atingere, pe oricare dintre căști. De exemplu, poți seta dublă atingere pentru pauză/play pe casca stângă și dublă atingere pentru melodia anterioară pe casca dreaptă. O atingere lungă activează și dezactivează funcția de anulare activă a zgomotului sau Active Noise Cancelling.

Ceea ce ne duce la rubrica ”calitatea audio”. Acum, să ai Active Noise Cancelling pe o pereche de căști true wireless de 400 de lei e incredibil. Ca acel Noise Cancelling să funcționeze excelent, e deja prea mult. Dar Huawei, prin Freebuds 3i, chair asta livrează. Funcția merge perfect, iar combinată cu izolarea pasivă oferită de dopuri duce la liniște deplină. Lucrezi de acasă și vecinul cu bormașina nu te lasă să-ți auzi gândurile? Pui căștile și activezi anularea zgomotului de fundal și lucrezi liniștit. Vrei să-ți ignori pisicile? Vrei să îți asculți muzica preferată în metrou? Doar ții apăsat pe oricare dintre căști și activezi funcția. Zgomotele sunt izolate mai bine decât în cazul Freebuds 3, având și izolarea pasivă, dar am observat în aplicația AI Life că nu ai opțiunea să reglezi ANC în funcție de sunetele din jur.

Calitatea audio

Iar acum să trecem la muzică. Calitatea sunetului a fost peste așteptările mele. Am testat căști bluetooth simple de 400 de lei care se auzeau mai puțin bine. Sunetul e puternic ca volum, iar bass-ul se simte foarte bine. Înaltele sunt destul de clare, dar aș fi preferat o reprezentare mai bună pe notele de mijloc. Per total, dacă ești fan al muzicii rap sau al melodiilor predominante în joase, atunci sunt perfecte pentru tine. Un alt plus este că sunetele nu sunt distorsionate nici la volumul maxim, dar s-ar putea să te doară timpanele dacă stai cu ele setate prea mult așa. Am găsit că nivelul de 60% e perfect pentru audiție în medii lipsite de zgomot și poate crește până la 80% în medii mai gălăgioase.

Calitatea în apeluri e și ea foarte bună. Freebuds 3i vin cu trei microfoane care ajută atât la Active Noise Cancelling cât și în apeluri. Vei fi auzit clar și vei auzi clar, iar conexiunea prin bluetooth 5.0 e stabilă și puternică - m-am plimbat dintr-o cameră în alta prin apartament, printre uși și pereți de beton și nu am avut fluctuații deranjante.

Autonomie și concluzie

Autonomia este bună, foarte bună raportată la preț. Ai cam 3 - 3,5 ore de audiție pe căști, iar carcasa de reîncărcare aduce autonomia totală undeva la 13-14 ore. Ce am observat, însă, e că pierzi din autonomie dacă lași căștile în standby (nefolosite) câteva zile.

Concluzia ar fi că Huawei Freebuds 3i reprezintă un best-buy la momentul de față. Singurul competitor real la acest nivel de căști vine de la Xiaomi, cu specificații similare, dar recunosc că nu am testat modelul cu noise cancelling ca să îmi pot face o idee. Freebuds 3i aduc tot ce trebuie unui utilizator obișnuit care vrea muzică și filme la calitate bună, fără zgomote de fundal, fără probleme de conexiune, fără bătăi de cap privind încărcarea.