Jocurile de fighting sau de bătăi cum mai zicem noi, de tipul Street Fighter, Mortal Kombat sau Tekken, nu au fost niciodată printre preferatele mele. Tot timpul mi s-au părut prea complicate deoarece necesită o dexteritate în apăsarea butoanelor într-o anumită secvență de care nu dispun. În același timp competitivitatea acestor jocuri nu m-a atras prea mult.

Street Fighter 6 a reușit să mă atragă printr-o abordare foarte prietenoasă cu cei ca mine și încă de la început poți folosi o schemă de control modernă, simplificată, care te ajută să faci combo-uri, să te aperi și să ataci mai ușor. Oricând dorești poți să treci la cea clasică dacă ți se pare prea simplu așa. Mie îmi convine deoarece mi se pare mai distractiv pentru mine, iar dacă vine cineva în vizită și vrea să facem un meci nu trebuie să-i explic toate combinațiile de butoane.

Un al doilea lucru pe care-l face foarte bine Street Fighter 6 este tutorialul și antrenamentele. Ți se explică foarte bine și clar cum se fac combinațiile de atacuri și poți să exersezi cum vrei tu și ce vrei tu. Vrei să încerci doar atacurile speciale? Sigur! Vrei să te lupți cu un AI în diferite scenarii? Sigur! Mi se pare un sistem mult mai bun decât clasicul „aruncă-l în luptă că învață pe parcurs”. Așa experiența este una lipsită de frustrări și când ești gata treci la luptă.

Mai departe, jocul are trei componente: cea online unde te poți întâlni cu alți oameni pasionați și cu care vă puteți măsura abilitățile, cea offline (fighting ground) unde poți juca împotriva AI-ul sau împotriva unui prieten în lupte 1 vs 1. Asta e modul clasic pe care-l cunoaștem cu toții când intrăm direct în lupte, 3 runde, pe care-l preferăm atunci când vrem să ne jucăm puțin.

Tot aici găsim ceva numit extreme battle în care poți seta tu regulile (cine face cinci knockout-uri castiga, cine adună cele mai multe reguli) și cu anumite gimmick-uri (să te ferești de o anumită zonă, să nu te lovească taurii când trec etc). E un mod fun prin care poți schimba dinamica deja clasică.

În Fighting Ground există un mod story în care poți juca cu un personaj dintre cele 18 existente în care trebuie să câștigi mai multe meciuri în mai multe orașe. Fiecare dintre aceste 18 personaje sunt suficient de diferite, încât să aibă sens: cu unele sunt mai ușor de jucat, altele mai dificile de executat, dar mai letale, unele personaje au atacuri mai bune de aproape, altele de la distanță. Luptele le poți da în 15 locuri distincte astfel încât să nu te plictisești.

Dacă era doar asta era suficient pentru orice iubitor de astfel de jocuri, însă Capcom a mers mai departe și a introdus și un mod de joc numit „World Tour” unde îți creezi propriul personaj și pleci într-o misiune de a afla „ce este puterea” și vei colinda întreaga lume (hub-uri care se asemană cu orașe din realitate) și vei întâlni multe personaje celebre Street Fighter pentru a afla răspunsul la această întrebare.

Pe scurt, e un fel de Yakuza combinat cu Street Fighter și personal îmi place foarte mult. Acest mod e ca un al doilea joc încorporat în Street Fighter 6, un joc de acțiune third person cu elemente RPG și fighting. Poți să-ți faci personajul cum vrei tu și probabil oferă cea mai mare libertate în crearea acestuia din ce am văzut eu în lumea jocurilor video. Poți să-l faci mic și îndesat, cu mâinile foarte lungi, foarte slab, gras și așa mai departe. Doar că aceste lucruri nu sunt doar estice, ci au și un efect în lupte. Dacă ești mai mare, ai o suprafață mai mare în care poți să fii lovit. Dacă ai mâinile mai lungi ajungi mai ușor la țintă, dar ești mai lent și așa mai departe.

Odată personajul creat te plimbi printr-o lume asemănătoare Yakuza și unde poți să provoci pe oricine la un duel, poți să faci misiuni, să-ți personalizezi personajul. Fiecare luptă și misiune îți aduce experiență care se transformă în puncte pe care le poți folosi pentru dezvoltarea personajului (mai multă viață, mai multă putere, atacuri speciale etc).

Ca să aflii „ce e puterea?” Trebuie să vizitezi diferiți maeștrii Street Fighter (Luke, Chung-Li sunt primii) care-ți dau misiuni și te învață stilul lor de luptă. Astfel poți să-l imiți pe fiecare în parte, dar poți și „fura” și combina diferite tipuri de atacuri de la fiecare, astfel încât personajul tău să nu se simtă o copie a unui maestru anume. Asta mi s-a părut foarte tare și oferă un simț al progresiei deoarece vei putea dezvolta luptătorul visurilor tale. Campania are o durată de 20-30 de ore de joc și oricând poți să continui lupta la 1vs1 sau online.

Street Fighter 6 are o grafică de calitate, grație engine-ului folosit și în jocuri precum Resident Evil 7, Resident Evil Village și Devil May Cry 5 de la Capcom. L-am jucat pe PS5 și totul a funcționat foarte bine, fără probleme. Street Fighter 6 îmbină un stil realist cu unul inspirat din graffiti și cultura străzii și cred că-i oferă un look aparte. Animațiile, loviturile, efectele toate arată bine și se integrează perfect în acest joc. Muzica se îmbină perfect acest stil vizual cu un soundtrack format din melodii rap și hip-hop.

Am fost sceptic atunci când am instalat Street Fighter 6, dar după câteva ore petrecute în această lume am devenit fan al acestui joc, nu știu și dacă al genului, însă vedem și ce impresie îmi face Mortal Kombat 1, ce se lansează pe 19 septembrie.

Oricum ar fi, iubitorii de jocuri fighting au de ce să se bucure anul acesta (se vehiculează și că Tekken 8 s-ar lansa tot în 2023).