The Crew Motorfest este dezvoltat de Ubisoft Ivory Tower, însă și Ubisoft România a pus umărul la dezvoltarea jocului. Despre cum au contribuit românii și altele vom afla într-un articol viitor ce va fi publicat pe start-up.ro

Revenind la The Crew Motorfest, jocul are ca temă un festival de curse din Hawaii care va servi drept zonă principală pentru accesarea diverselor evenimente din joc, similar cu cel din seria de jocuri Forza Horizon.

După ce îți creezi personajul treci printr-un scurt tutorial în care conduci tot felul de vehicule în mai multe tipuri de curse, ca un teaser la ce urmează să faci. Apoi ești invitat să-ți alegi o mașină de început, care însă va funcționa mai mult ca un taxi care te duce de la o cursă la alta deoarece în cursele respective vei conduce alte mașini.

Mai departe poți juca mai multe playlisturi tematice: 911 legend, unde ai ocazia să conduci mașini Porsche 911, Made in Japan, unde vei încerca diferite branduri legendare japoneze și multe altele. De asemenea, în joc vei putea conduce motociclete și chiar bărci, dar și avioane, însă focusul principal rămân mașinile.

Aceste playlisturi de curse sunt gândite în jurul unei teme. Playlist-urile sunt destul de fun, iar nivelul mediu de dificultate mi s-a părut unul optim. Unele playlisturi sunt pline de informații și afli multe chestii cool despre mașini și car culture. Mie poate cel mai mult mi-a plăcut playlistul Donut Media, creator de conținut despre mașini, deoarece a pus față în față curse precum Ferrari vs Lamborghini sau Camaro vs Mustang. Nu am apreciat neapărat comentariu Donut Media, dar conceptul a fost cool. De asemenea, cursele off-road au fost mișto.

După ce termini o cursă ești lăsat pe insula Oahu și ești liber să explorezi. Poți să mergi direct la următoarea cursă sau poți să faci poze cu mașina, să bați recorduri de viteză și așa mai departe. Când te ferești la limită de alte mașini, când faci drifting și când conduci curat primești experiență. Nimic diferit de ceea ce faci și în Forza Horizon. Ce este diferit este faptul că dintr-un punct în altul poți să mergi cu mașina, cu avion sau cu barca.

Te poți transforma în mașină și apoi în avion ca și cum ai fi un transformers. Știu că e un joc arcade, dar parcă e puțin cam ridicol. Și pentru că avionul are un control absolut oribil și nu mi-am dat seama cum pot să aterizez fără să mă ciocnesc de pământ, eu pur și simplu mă transformam înapoi în mașină și apoi aceasta se izbea de pământ.

E ridicol, dar măcar e rapid și e o metodă de a ajunge într-un loc fără a pierde prea mult timp. Am mers și doar cu mașina, însă orașele, insula mi se par pustii. Nu vezi oameni pe niciunde, doar câteva mașini localnice de care te poți ciocni și mașinile jucătorilor prin care treci. Insula e frumoasă, lumina de multe ori este superb redată, însă jocul pare lipsit de viață.

Mai departe, odată cursele câștigate primești experiență și bani și poți cumpăra și debloca alte mașini, componente și elemente de personalizare ale acestora.

Apoi mai sunt și alte playlisturi cu mașini clasice, electrice, outdoor, motociclete, Lamborghini și altele. Mai departe sunt curse și playlisturi noi ce vor fi adăugate pe parcurs, iar dacă asta nu era de ajuns, The Crew Motorfest va avea parte de sezoane, ce vor apărea odată la patru luni. Din punct de vedere conținut, eu zic că va fi suficient la lansare, Ubisoft va face actualizări și vei putea participa la competiții cu alți gameri.

În ceea ce privește condusul, The Crew Motorfest nu dezamăgește. Jocul nu este un simulator, dar nici nu vrea să fie, însă mașinile se comportă cât de cât realist. În general, este plăcut să conduci și să participi la curse, iar asta este cel mai important la un astfel de joc. Mie mi se pare că este similar cu ceea ce oferă NFS Unbound.

Ca să nu mai ocolim, am mai văzut toate aceste lucruri de care am vorbit în alte jocuri, mai ales în Forza Horizon 5: festival, playlisturi, lume open world, challenge-uri, colecționare de mașini etc. The Crew Motorfest nu debordează de originalitate, însă Forza Horizon este disponibil doar pe PC și Xbox și Ubisoft poate să aducă această experiență de gaming celor care dețin console PS5.

Altfel eu am jucat The Crew Motorfest pe PC pe setări grafice ultra și jocul arată foarte bine și rulează excelent pe un laptop cu RTX 4060, însă framerate-ul este blocat la 60 de FPS. Mi se pare foarte ciudat că au băgat această restricție și pe PC și poți alege ca framerate-ul să fie blocat la 60 sau 30 FPS. Cum spuneam, insula e diversă, plăcut de explorat, mașinile sunt foarte bine redate, din cât mă pricep eu la mașini.

Cum am zis și în preview, The Crew Motorfest este un joc fun dedicat iubitorilor de mașini, motoare și adrenalină. La audiența țintă cred că ajunge ușor, însă în acest moment cred că ii va fi greu să se ducă și spre alți gameri casual care s-ar distra cu o cursă din când în când, ca mine, deoarece este o perioadă foarte aglomerată de lansări de jocuri. Baldurs Gate 3, Starfield și Cyberpunk 2077 ocupă acum acest spațiu, iar apoi vor intra titluri precum Assassins Creed Mirage, Spider-Man 2.

Oricum sunt sigur că The Crew Motorfest va fi un joc bun de cumpărat în timpul campaniilor de reduceri de sărbători sau la începutul anului când nu prea se lansează alte jocuri.