Am jucat The Division și The Divison 2 și mi-au plăcut. Este ceva în fantezia asta de soldat care luptă pentru pace care-mi place și mă atrage. Mi-au plăcut jocurile The Division dar nu mi s-au părut grozave, dar poate The Divison 3 o va face. În fine, aici vorbim despre The Divison Resurgence, un joc în care Ubisoft a adus experiența The Divison pe un telefon mobil. Și a făcut-o atât de bine încât aveam impresia că jucam un joc de PC cu un serviciu de cloud gaming, nu joc mobile.

În primul rând jocul arată foarte bine și avem de-a face cu aceeași experiență de gaming realistă, third person într-un New York devastat de o pandemie. Nu m-ar mira dacă pentru acest joc au fost folosite asset-uri, elemente grafice din primul The Division. L-am jucat pe iPhone 14 Pro pe setări grafice high și câteva elemente extra și a rulat bine la 30 FPS. Am mai avut niște pop-in-uri, dar fără probleme grave. Jocul a rulat bine fără bug-uri și alte probleme în perioada de test.

Jocul este creat pe Unreal Engine 4 și personal cred că este unul dintre cele mai arătoase jocuri de mobile din prezent. Singura comparație directă pe care pot să o fac este Call of Duty Mobile și arată mai bine decât acela. De asemenea, jocul Ubisoft are un ciclu de zi și noapte și un sistem de vreme dinamică ce schimbă felul în care percepi lumea din jur.

Pentru cei care nu sunteți familiari cu universul The Division lucrurile stau așa. Lumea a intrat în colaps după ce un om de știință a produs un virus care a devastat întreaga societate. Agenții au fost activați pentru a restabili ordinea. Aici intră în scenă jucătorul, un asemenea agent. Acțiunea din primul joc a avut la New York, iar cea din a doua la Washington. Aici suntem iar în New York și creăm un agent și alegem specializarea acestuia, ce intră în arhetipurile cunoscute precum medic, DPS sau tank.

Prima misiune este una introductivă și servește drept tutorial, apoi ajungi în segmentul open world și astfel poți să faci misiuni principale, secundare, să participi la evenimente sau PvP. La nivel de gameplay jocul este ca cele de pe PC și nu am simțit că a fost făcut vreun compromis aici pentru experiența de mobile. Este un joc de tip cover based combat adică te ascunzi, tragi, fugi, te ascunzi, tragi din nou și așa mai departe.

Nu foarte complicat, dar satisfăcător. Ai două arme la dispoziție și abilități speciale. Fiecare misiune îți aduce experiență și astfel intri într-un sistem RPG de dezvoltare al personajului. Apropo dacă nu știi ce specializare să alegi la început nu trebuie să te panichezi deoarece o vei putea schimba mai târziu. Scopul în joc este să-ți dezvolți personajul să găsești echipament mai bun și să treci prin campanie, pe care deși nu am terminat-o, nu pare să fie grozavă. Ce-i drept, nici la jocurile de PC campania nu a fost punctul forte.

Ce mi-a plăcut foarte mult la jocurile de PC a fost atmosfera, gameplay-ul de bază și AI-ul inamicilor. Dacă atmosfera și gameplay-ul de bază al jocurile The Divison par să fie reaprinse în acest joc mobile, AI-ul inamicilor pare să se fi pierdut pe drum. Cât am jucat din The Division Resurgence nu am întâlnit vreun inamic inteligent. Jocul mi se pare prea ușor și inamicii nu prea încearcă să te încercuiască sau să te ia prin surprindere într-un fel. Boșii sunt ceva mai dificili, dar nu din prisma AI-ului, ci din prisma rezistenței și a atacurilor puternice. Trebuie să alergi mai mult și să tragi foarte mult, dar cam atât.

Jocurile de pe PC nu erau foarte complicate din punct de vedere al controlului și pare că au fost traduse bine pentru smartphone. Experiența este similară cu cea din Call of Duty Mobile cu butoane extra pentru abilități și pentru mișcare (ascundere, sărire peste obiect etc). De asemenea, oricând poți atașa un mouse și o tastatură wireless telefonului sau poți juca cu un controller.

Cum vorbim de un joc mobile gratuit vorbim și de microtranzacții. Din ce am văzut eu prin shop-ul online nu am observat nimic grav și majoritatea cumpărăturilor pe care le poți face sunt pentru lucruri cosmetice sau pachete care-ți pot da valută virtuală pe care o poți cheltui în joc. Nu știu ce sisteme de monetizare vor fi puse în joc sau dacă vor afecta experiența gamerilor. Ca deobicei sper să nu, dar la fel ți-aș spune să rămâi și sceptic.

Per total, The Division: Resurgence este o experiență pe care fanii looter shooterelor o vor aprecia on the go, însă nu recomand jocul în metrou deoarece se pierde foarte des conexiunea. Ubisoft a reușit să recreeze o experiență AAA de PC pe un telefon mobil și eu sunt foarte mulțumit, mai ales că jocul este gratuit,