Potrivit oficialilor băncii, BCR este prima bancă din România acreditată de către Autoritatea pentru Digitalizarea României pentru procesul de deschidere a contului online pe platforma George.

Operațiunea durează aproximativ 10 minute și include verificarea numărului de telefon furnizat, fotografierea și trimiterea cărții de identitate, realizarea unei fotografii de profil, inițierea unui apel video și semnarea electronică calificată a contractului digital de cont

Astfel, 73% din creditele noi de nevoi personale în S1 2022 au fost acordate pe flux 100% digital, față de 44% în S1 2021.

Lansate în ecosistemul George în 2020 ca produse unice pe piața bancară, 75% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate în S1 2022 prin George.

Totodată, BCR a înregistrat vânzări digitale record prin George: 98% din conturile de economii și peste 60% din depozite sunt deschise prin George, iar peste 58% din sumele de credit rambursate anticipat (total sau parțial) sunt operate prin intermediul aplicației.

Astfel, BCR are în acest moment 2,1 milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, dintre care peste 1,5 milioane de utilizatori activi de George, în creștere cu 29% an pe an.

Peste 126.000 de companii sunt înrolate în George pentru afaceri, la 6 luni de la lansare, platformă ce include un pachet complet: Digital Onboarding, Digital Overdraft și autentificare unică pentru operațiuni de business și personale.

Peste 100.000 de clienți BCR și-au activat opțiunea de autentificare vocală biometrică prin apel telefonic în Contact Center la 6 luni de la lansare, beneficiind astfel de o autentificare simplă, sigură și rapidă.

În ceea ce privește segmentul de creditare, BCR a acordat credite noi în valoare de 5 miliarde de lei în S1 2022 către persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi.

În același timp, BCR a aprobat credite noi corporate în valoare de 8,1 miliarde de lei în S1 2022, dintre care un sfert sunt destinate investițiilor. Mai mult de 3.700 de companii care creează peste 232.000 de locuri de muncă au fost finanțate astfel.

Totodată, stocul de finanțări acordate sectorului IMM în creștere cu 21,4% an pe an la 30 iunie 2022.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 5 miliarde de lei în S1 2022, în creștere cu 17,8% an pe an, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 42,8% și de credite de nevoi personale mai ridicate cu 22,7% an pe an.

În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 8,1 miliarde de lei în S1 2022, mai mult decât triplu față de S1 2021, dintre care un sfert sunt destinate investițiilor.

A fost înregistrat un avans record de 29,9% an pe an al stocului de finanțări corporate, datorită creșterilor semnificative pe segmentele companii mari, IMM și sector public. În cadrul programelor de finanțare cu garanția statului dedicate sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM Invest, IMM Prod, Rural Invest, Garant Construct), BCR a aprobat 1.654 de credite în valoare totală de 1,4 miliarde de lei în S1 2022.

Portofoliul de finanțări acordate clienților BCR Leasing a crescut cu peste 15% în S1 2022, comparativ cu S1 2021, depășind valoarea de 3 miliarde de lei.

Școala de Bani a organizat în prima parte a anului 2022 sesiuni online și offline de educație financiară pentru aproape 50.000 de adulți și copii. Numărul total al celor care au participat în program a depășit astfel 500.000.

Platforma de educație financiară și-a diversificat oferta de cursuri cu un nou modul ”Ghid ecofinanciar: cum să consumi responsabil?”, ce adresează comportamentele fiecăruia în relație cu obiceiurile de consum și bugetul.

Platforma de educație antreprenorială BCR Școala de Business a atins nivelul de 20.000 de utilizatori (antreprenori, manageri, liberi profesioniști, profesori și studenți) care au cont pe platformă. Platforma cuprinde în prezent 8 cursuri, ce au în total 73 de module, peste 100 de materiale video și 95 de teste, și a lansat un curs pentru antreprenorii aflați la început de drum: 10 sfaturi pentru startup-uri de succes, realizat împreună cu Iancu Guda.

INNOVX-BCR, programul dedicat afacerilor din tehnologie, a ajuns la 126 startup-uri accelerate, odată cu companiile care au devenit alumni în prima grupă Startups din 2022. În luna iunie 2022, opt businessuri de tehnologie din cadrul InnovX-BCR au participat la cel mai important eveniment dedicat investițiilor străine directe din Statele Unite: SelectUSA Investment Summit.

Două dintre acestea au câștigat premii la concursurile de pitching din cadrul acestui Summit, la categoriile Cybersecurity și Fintech.

Performanța financiară a BCR în Semestrul 1 2022

BCR a înregistrat un profit net de 1.042,1 milioane de lei (210,7 milioane de euro) în S1 2022, în creștere cu 50,9% față de 690,8 milioane de lei (140,9 milioane de euro) în S1 2021, datorită unei performanțe operative îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 25,2% până la 1.268,1 milioane de lei (256,4 milioane de euro) în S1 2022, de la 1.012,5 milioane de lei (206,6 milioane de euro) în S1 2021, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 13,9% până la 1.362,5 milioane de lei (275,5 milioane de euro) în S1 2022, de la 1.196,0 milioane de lei (244,0 milioane de euro) în S1 2021, determinat de un volum mai mare de business atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate împreună cu dobânzi mai mari pe piața monetară.

Venitul net din comisioane a crescut cu 17,6% până la 451,3 milioane de lei (91,2 milioane de euro) în S1 2022, de la 383,8 milioane de lei (78,3 milioane de euro) în S1 2021, determinat de un venit din comisioane mai mare pe toate categoriile de comisioane.

Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 73,8% până la 302,5 milioane de lei (61,2 milioane de euro) în S1 2022, de la 174,1 milioane de lei (35,5 milioane de euro) în S1 2021, datorită unei activități de tranzacționare mai crescute.

Venitul operațional a crescut cu 19,6% până la 2.169,5 milioane de lei (438,7 milioane de euro) în S1 2022, de la 1.814,3 milioane de lei (370,2 milioane de euro) în S1 2021, determinat de toate componentele principale de venituri.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 901,4 milioane de lei (182,3 milioane de euro) în S1 2022, în creștere cu 12,4% în comparație cu 801,8 milioane de lei (163,6 milioane de euro) în S1 2021, determinat în principal de contribuția anuală mai mare la fondul de garantare a depozitelor în 2022 și de cheltuieli cu personalul mai mari generate de mediul inflaționist.

Cu toate acestea, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit până la 41,5% în S1 2022, față de 44,2% în S1 2021.