Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
51% dintre aceștia sunt femei, iar 49% bărbați. Cifra este asemănătoare cu cea de acum doi ani când a fost realizat studiul anterior.
Potrivit lui Cătălin Butnariu, președintele RGDA, numărul real ar putea fi chiar mai mare, pentru că studiul nu a inclus persoanele mai tinere de 15 ani, așadar cifra reală ar putea fi mai aproape de 10 milioane de români.
Pe ce platforme se joacă românii?
Conform studiului 70% din români spun că se joacă pe telefoanele mobile, 69% pe calculator sau laptop, 40% pe consolă, iar 18% online, în browserul de internet.
Preferințele românilor sunt influențate de gen. Astfel, 79% din femei spun că preferă să se joace pe mobil, în timp ce 79% aleg PC-ul.
Doar 11% folosesc tableta, iar 9% mai folosesc rețelele sociale pentru jocuri.
Interesant este că 62% din jucători declară că plătesc lunar pe cel puțin unul dintre device-urile folosite pentur a se juca. În medie, cei mai mulți plătesc între 50-100 de lei lunar pentru jocuri pe console. 39% din cei care se joacă pe PC nu plătesc pentru jocuri sau upgrade-uri, în timp ce pentru consolă vorbim de doar 19%.
În plus, pentru PC, 49% din gameri spun că accesează măcar un titlu în fiecare zi.
Gamerii urmăresc și conținut online
Pe măsură ce creatorii de conținut au evoluat, pe lângă gaming jucătorii urmăresc și stream-uri unde pot vedea profesioniștii jucându-se.
70% din jucători au răspuns că obișnuiesc să urmărească conținuturi despre gaming pe platforme de streaming.
75% din public folosește Youtube, în timp ce Twitch e pe locul 2 cu doar 15% din conținut. 47% urmăresc streamuri internaționale, în timp ce 25% urmăresc streamuri românești. Cu toate că sunt fani ai conținutului online, 70% din gameri spun că nu participă la evenimente destinate gaming-ului.
Cele mai cunoscute branduri de gaming
Studiul a încercat să descopere și care sunt cele mai cunoscute branduri menționate spontan de către participanții la studiu.
Așadar, cele mai cunoscute branduri din gaming sunt Razer, Asus, Ubisoft, PlayStation/Sony, EA Sports, Logitech, Nvidia, Microsoft, Nintendo sau Riot Games.
42% din jucători cumpără jocurile noi din magazin, 46% fac schimb de jocuri cu prietenii, iar 83% le descarcă direct de pe site-urile dezvoltatorilor. 50% spun că descarcă jocuri de pe site-uri de torrente. De asemenea, 66% cumpără online din magazine digitale.
Când vorbim de magazine digitale, cel mai menționat este Steam, urmat de Epic Store și PlayStation Store.
De ce se joacă românii?
28% din respondenții la studiu spun că apreciază jocurile, dar nu sunt interesați de toate aspectele lor. 26% preferă să cucerească obiective de toate felurile, iar 21% spun că preferă să joace mai multe jocuri.
Cei mai mulți gameri preferă să joace cu cineva, iar când vine vorba de motivație 62% spun că gaming-ul îi relaxează, 52% spun că jocurile sunt hobby-ul lor, iar 35% le folosesc ca antidot contra plictiselii.
Românii preferă jocurile de acțiune sau de aventură, shooterele, jocurile de tip role-playing, puzzle, strategie, arcade și survival.