Smart Beach conține 3 aplicații mobile disponibile gratuit în App Store și Google Play, destinate celor trei categorii de utilizatori: manageri, ospătari și turiști.
Platforma Smart Beach permite rezervarea șezlongului pe baza numelui și numărului de telefon, atât din aplicația de client, cât și de la recepția plajei. Prin crearea profilului de plajă în dashboard-ul de administrare, administratorii plajelor pot configura structura plajei, gestiona rezervările fiecărei zile cu ajutorul unui calendar grafic și consulta în timp real gradul de ocupare.
De asemenea, prin încărcarea meniului barului, aceștia oferă clienților posibilitatea de a comanda online sau apelând ospătarul direct din aplicație.
”Conform estimărilor noastre, eliminarea timpului de așteptare pentru preluarea comenzilor duce la o creștere a vânzărilor de la bar cu cel puțin 30%. De asemenea, Smart Beach își propune să rezolve o mare problemă a administratorilor de plaje, respectiv frauda comisă de angajații care nu înregistrează încasările din închirierea șezlongului și vânzările de la bar”, Nicolae Pop, cofondator Smart Beach.
Dezvoltatorii Smart Beach s-au gândit și la rezolvarea problemei închirierii aceluiași sezlong de mai multe ori pe parcursul unei zile și au integrat în aplicație funcționaliăți de verificare a poziției turistului și un sistem de informare prin push notifications pentru a detecta când acesta părăsește plaja. În funcție de răspunsul primit, sezlongul devine disponibil pentru o nouă închiriere sau rămâne ocupat în sistem.
Pe lângă creșterea vizibilității în mediul online și posibilitatea de a lista în profilul afacerii fotografii cu plaja și facilitățile oferite clienților, Smart Beach oferă și instrumente de raportare a activității și monitorizare a angajaților, precum statistici privind numărul de rezervări/comenzi primite sau timpul de onorare a comenzilor.
”Dezvoltarea platformei a început în urmă cu 2 ani, când ne-am propus să creăm o soluție complexă de administrare a plajelor, bazată pe înțelegerea aprofundată a tuturor provocărilor pe care le implică acest tip de afacere. În domeniul serviciilor, optimizarea operațiunilor se traduce printr-o experiență cât mai plăcută pentru client. Deschiderea sezonului pe litoral în condiții speciale de siguranță s-a aliniat cum nu se poate mai bine cu finalizarea dezvoltării tuturor funcționalităților platformei. Până la finalul lunii, suntem în perioada de onboarding a plajelor în sistemul Smart Beach, iar lansarea oficială pentru turiști va avea loc după terminarea primei etape de înscrieri.” Nicolae Pop, cofondator Smart Beach.
După lansarea oficială în România, Smart Beach are planuri de extindere la nivel international, poziționându-se drept prima platformă de management integrat al plajei. Primele piețe vizate sunt Grecia și Spania.
Proprietarii plajelor pot alege modelul de colaborare cu Smart Beach: rezervarea online a șezlongurilor, comanda la bar direct din aplicație aplicație și/sau comanda prin apelarea ospătarului. Comisionul plătit de plaje este de 10% pentru rezervarea online a sezlongului (deci doar dacă se face din aplicație plătești comision), 1% pentru din valoarea comenzii online la bar și 0.1 euro pentru apel la ospătar. În primele două săptămâni de la înscrierea în platformă, plajele sunt scutite de plata comisioanelor.
Pentru a afla mai multe informații și pentru a se înscrie în sistemul Smart Beach, administratorii plajelor pot accesa site-ul: smartbeach.app.