Woof Diet este o companie fondată de Alex Roșian-Savu (CEO), Teia Patrichi (Chief Medical Officer), Cristi Călăcianu (CTO) și Iulian Iancu (CMO).

Pornind de la experien╚Ťa personal─â cu animalele de companie, Woof Diet vrea ca proprietarii de câini s─â poat─â personaliza dieta patrupedului cu ajutorul unui formular de pe site ╚Öi ulterior ace╚Ötia primesc în fiecare lun─â hran─â uscat─â sub form─â de abonament.

E o îmbinare a unui serviciu de mâncare pe baz─â de abonament, dar ╚Öi folosirea tehnologiei pentru a genera cele mai bune re╚Ťete.

Woof Diet a primit 50.000 de euro finan╚Ťare în cadrul incubatorului Fix din Cluj-Napoca, au trecut prin acceleratorul Rubik Hub, iar acum caut─â 150.000 de euro investi╚Ťie pre-seed pentru cre╚Öterea pe pia╚Ť─â ╚Öi extinderea în Polonia.

Urm─âre╚Öte tot interviul cu Alex Ro╚Öian-Savu pentru a-i descoperi sau principalele direc╚Ťii abordate cu acesta mai jos.

Ce face și cum a apărut Woof Diet

Woof Diet este primul serviciu de tip all-in-one pentru nutri╚Ťia câinelui. Un program complet pentru alimenta╚Ťie s─ân─âtoas─â, practic, dup─â cum a spus Alex Ro╚Öian-Savu în interviu.

  • „Avem un formular pe care proprietarul îl completeaz─â, iar algoritmul g─âse╚Öte dieta perfect─â pentru câinele lui, dup─â care se poate abona la serviciul nostru ╚Öi în fiecare lun─â s─â primeasc─â acas─â mâncarea ideal─â în cantitatea optim─â pentru câinele s─âu”.
  • „Am început din experien╚Ťa proprie. Avem un Golden Retriever ╚Öi a fost diagnosticat cu Inflammatory Bower Disease. O afec╚Ťiune nou─â, care se manifest─â cu episoade de dureri intense la nivel abdominal, care pot dura ╚Öi 24 de ore. E o afec╚Ťiune incurabil ╚Öi maximum po╚Ťi s─â o ╚Ťii sub control. Fiindc─â este atât de nou─â nu s-a identificat cauza, dar se presupune c─â este strâns legat─â de nutri╚Ťia corespunz─âtoare din timpul vie╚Ťii”.
  • „Atunci ne-am dat seama c─â ar trebui s─â existe un serviciu care s─â ofere câinelui tot ce e mai bun din punct de vedere nutri╚Ťional, dar s─â nu fie o povar─â financiar─â sau logistic─â pentru proprietar”.
  • „Woof Diet a început împreun─â cu Teia Patrichi, care este Chief Medical Officer, certificat─â în nutri╚Ťie canin─â ╚Öi student─â la medicin─â veterinar─â în an terminal. Eu am un background de marketing în zona de FMCG, dar am distribuit ╚Öi multe produse în online”.

Cum func╚Ťioneaz─â site-ul Woof Diet?

Pe Woof Diet proprietarii de câini au un formular pe care-l completeaz─â la început ╚Öi li se ofer─â cinci variante de diet─â în func╚Ťie de dimensiunea animalului, dar acestea sunt personalizabile ╚Öi în func╚Ťie de ras─â ╚Öi alte caracteristici.

  • „60% din clien╚Ťii clinicilor veterinare sunt obezi. O treime din vizitele la veterinar sunt corelate cu afec╚Ťiuni care pornesc de la o nutri╚Ťie necorespunz─âtoare”.
  • „Proprietarii primesc aceast─â hran─â în fiecare lun─â la ei acas─â, într-un sistem de abonament. De asemenea, suntem al─âturi de ei în mod permanent ╚Öi putem schimba dieta dac─â se schimb─â ceva în via╚Ťa câinelui”.
  • „Gândim ╚Öi planul de hr─ânire optim ca patrupezii s─â primeasc─â to╚Ťi nutrien╚Ťii de care au nevoie s─â tr─âiasc─â o via╚Ť─â plin─â de energie”.
  • „Lu─âm peste 15 atribute în calcul, precum sex, vârst─â, greutate, probleme de s─ân─âtate, nivel de activitate. Algoritmul nostru alege dieta de hran─â uscat─â optim─â pentru câine. Personalizarea ia în calcul elemente pe care un proprietar ar avea dificult─â╚Ťi s─â le ia în calcul”.
  • „Clien╚Ťii primesc hrana ambalat─â în pungi individuale de un kilogram ╚Öi sigilat conform unor re╚Ťete gândite de noi, cu produse deja existente pe pia╚Ťa european─â”.
  • „70% din proprietarii de animale consider─â c─â mâncarea pe care o hr─ânesc câinelui nu este una ideal─â, de╚Öi exist─â multe branduri pe pia╚Ť─â”.
  • „Func╚Ťion─âm pe baz─â de abonament pentru c─â dieta câinelui nu se termin─â într-o lun─â, a╚Öa cum nici la oameni nu se poate. Suntem un sistem ca Netflix, unde po╚Ťi anula oricând”.

De asemenea, men╚Ťioneaz─â Alex Ro╚Öian-Savu, un lucru periculos e c─â nicio universitate de medicin─â veterinar─â din lume nu are în program─â cursuri obligatorii de nutri╚Ťie animal─â.

  • „Suntem bombarda╚Ťi cu informa╚Ťii care nu sunt neap─ârat relevante, indiferent dac─â un proprietar face un research serios. Multe informa╚Ťii vin din Statele Unite, unde în propor╚Ťie de 90% produsele sunt diferite, f─âcute sub o legisla╚Ťie distinct─â. Chiar dac─â sunt acelea╚Öi branduri, produsele sunt diferite”.
  • „Veterinarii care ies de pe b─âncile facult─â╚Ťii doar dac─â se specializeaaz─â pe aceast─â direc╚Ťie pot oferi sfaturi avizate. Asta duce la o pia╚Ť─â care nu este bine gândit─â pentru câini”.
  • „E important s─â gândim critic, aplicabil pe pia╚Ťa european─â. Iar proprietarii s─â fie aten╚Ťi la comportamentul câinelui. s─â ofere o mâncare care s─â arate c─â acesta are mai mult─â energie, m─ânânc─â ╚Öi cu mai mult─â pl─âcere”.

Datele despre Woof Diet acum

Woof Diet s-a lansat în prima sa varianta în var─â. Fondatorii serviciului au avut s─â aib─â o variant─â de baz─â pe care s─â o pun─â în fa╚Ťa utilizatorului ╚Öi s─â adune feedback.

  • „Am avut 500 de persoane care au generat re╚Ťete ╚Öi peste 160 de persoane care au încercat acest serviciu”.
  • „Am strâns 8.000 de persoane în comunit─â╚Ťile noastre online, persoane care vor s─â afle mai mult despre cum s─â-╚Öi hr─âneasc─â animalul de companie ╚Öi cum s─â-i dea o via╚Ť─â mai bun─â”.
  • „Am observat c─â tipologia clientului e format─â din oameni din ora╚Öe mari, pasiona╚Ťi de tehnologie ╚Öi care au problemele cu c─â╚Ťeii lor, fie c─â vorbim de un câine preten╚Ťios, fie c─â are probleme de s─ân─âtate”.

Modele interna╚Ťionale ╚Öi extinderi dorite

Woof Diet s-a uitat la alte startup-uri ╚Öi produse existente în aceast─â zon─â ╚Öi urm─âresc extinderea în Polonia ╚Öi Statele Unite.

Ei au 50.000 de euro primi╚Ťi de la incubatorul Fix Cluj-Napoca, iar acum urm─âresc 150.000 de euro investi╚Ťie pentru a putea s─â se dezvolte accelerat.

  • „În acest an vrem s─â test─âm Polonia, pentru c─â sunt foarte aproape de noi la nivel de comportament al consumatorului ca ╚Öi noi, dar ca dimensiune sunt mai mari”.
  • „Interna╚Ťional exist─â un spectru complet de servicii, de la mâncare g─âtit─â, re╚Ťete, mâncare crud─â sau deshidratat─â. Am ales s─â mergem pe zona de mâncare uscat─â pentru c─â e un produs deja familiar pentru consumatori”.
  • „Am v─âzut ╚Öi multe modele de business de succes în afar─â”.
  • „În Statele Unite ne uti─âm pentru c─â acolo se cheltuie╚Öte cea mai mare sum─â pentru un câine”.

Feedback-ul de la investitori a fost mixt, pentru c─â exist─â o parte bun─â - Woof Diet are deja clien╚Ťi, dar mul╚Ťi investitori se întreab─â dac─â exist─â posibilitate de scalare prin tehnologie.

  • „Doar 2% din mâncarea de pe pia╚Ť─â acoper─â anumite rase, restul de 98% nu sunt acoperite cu o diet─â creat─â specific pentru a cea ras─â. Exist─â o plaj─â foarte mare de clien╚Ťi care pot cump─âra doar branduri generice, f─âr─â s─â ╚Ťin─â cont de problemele pe care le poate dezvolta acea ras─â”.
  • „Avem tehnologie implicat─â în toate procesele din spate. Putem preg─âti o comand─â sub 3 minute pentru a pleca de la noi din depozit cu o fi╚Ö─â de client personalizat─â, cu ghiduri de hr─ânire pentru fiecare client”.
  • „Avem trac╚Ťiune ╚Öi un produs existent. Avem clien╚Ťi pl─âtitori în fiecare lun─â, deci arat─â c─â facem ceva bine”.
  • „Sunt întreb─âri legate de faptul c─â suntem un brand „Direct to Consumer”, un trend nou pe pia╚Ťa din România”.
  • „Lucr─âm activ la o solu╚Ťie pe baz─â de inteligen╚Ť─â artificial─â care ne va permite s─â furniz─âm mâncare pentru care s─â ╚Ťinem cont de patologiile raselor, care nu sunt atât de comune”.
  • „Ne uit─âm ╚Öi la extinderea spre alte zone, inclusiv la pisici, pentru c─â geografic suntem o pia╚Ť─â potrivit─â. Dar în oprice caz nu mai devreme de un an, pentru c─â anul acesta vrem s─â cre╚Ötem produsul ╚Öi s─â îl ducem interna╚Ťional”.