Woof Diet este o companie fondată de Alex Roșian-Savu (CEO), Teia Patrichi (Chief Medical Officer), Cristi Călăcianu (CTO) și Iulian Iancu (CMO).

Pornind de la experiența personală cu animalele de companie, Woof Diet vrea ca proprietarii de câini să poată personaliza dieta patrupedului cu ajutorul unui formular de pe site și ulterior aceștia primesc în fiecare lună hrană uscată sub formă de abonament.

E o îmbinare a unui serviciu de mâncare pe bază de abonament, dar și folosirea tehnologiei pentru a genera cele mai bune rețete.

Woof Diet a primit 50.000 de euro finanțare în cadrul incubatorului Fix din Cluj-Napoca, au trecut prin acceleratorul Rubik Hub, iar acum caută 150.000 de euro investiție pre-seed pentru creșterea pe piață și extinderea în Polonia.

Urmărește tot interviul cu Alex Roșian-Savu pentru a-i descoperi sau principalele direcții abordate cu acesta mai jos.

Ce face și cum a apărut Woof Diet

Woof Diet este primul serviciu de tip all-in-one pentru nutriția câinelui. Un program complet pentru alimentație sănătoasă, practic, după cum a spus Alex Roșian-Savu în interviu.

  • „Avem un formular pe care proprietarul îl completează, iar algoritmul găsește dieta perfectă pentru câinele lui, după care se poate abona la serviciul nostru și în fiecare lună să primească acasă mâncarea ideală în cantitatea optimă pentru câinele său”.
  • „Am început din experiența proprie. Avem un Golden Retriever și a fost diagnosticat cu Inflammatory Bower Disease. O afecțiune nouă, care se manifestă cu episoade de dureri intense la nivel abdominal, care pot dura și 24 de ore. E o afecțiune incurabil și maximum poți să o ții sub control. Fiindcă este atât de nouă nu s-a identificat cauza, dar se presupune că este strâns legată de nutriția corespunzătoare din timpul vieții”.
  • „Atunci ne-am dat seama că ar trebui să existe un serviciu care să ofere câinelui tot ce e mai bun din punct de vedere nutrițional, dar să nu fie o povară financiară sau logistică pentru proprietar”.
  • „Woof Diet a început împreună cu Teia Patrichi, care este Chief Medical Officer, certificată în nutriție canină și studentă la medicină veterinară în an terminal. Eu am un background de marketing în zona de FMCG, dar am distribuit și multe produse în online”.

Cum funcționează site-ul Woof Diet?

Pe Woof Diet proprietarii de câini au un formular pe care-l completează la început și li se oferă cinci variante de dietă în funcție de dimensiunea animalului, dar acestea sunt personalizabile și în funcție de rasă și alte caracteristici.

  • „60% din clienții clinicilor veterinare sunt obezi. O treime din vizitele la veterinar sunt corelate cu afecțiuni care pornesc de la o nutriție necorespunzătoare”.
  • „Proprietarii primesc această hrană în fiecare lună la ei acasă, într-un sistem de abonament. De asemenea, suntem alături de ei în mod permanent și putem schimba dieta dacă se schimbă ceva în viața câinelui”.
  • „Gândim și planul de hrănire optim ca patrupezii să primească toți nutrienții de care au nevoie să trăiască o viață plină de energie”.
  • „Luăm peste 15 atribute în calcul, precum sex, vârstă, greutate, probleme de sănătate, nivel de activitate. Algoritmul nostru alege dieta de hrană uscată optimă pentru câine. Personalizarea ia în calcul elemente pe care un proprietar ar avea dificultăți să le ia în calcul”.
  • „Clienții primesc hrana ambalată în pungi individuale de un kilogram și sigilat conform unor rețete gândite de noi, cu produse deja existente pe piața europeană”.
  • „70% din proprietarii de animale consideră că mâncarea pe care o hrănesc câinelui nu este una ideală, deși există multe branduri pe piață”.
  • „Funcționăm pe bază de abonament pentru că dieta câinelui nu se termină într-o lună, așa cum nici la oameni nu se poate. Suntem un sistem ca Netflix, unde poți anula oricând”.

De asemenea, menționează Alex Roșian-Savu, un lucru periculos e că nicio universitate de medicină veterinară din lume nu are în programă cursuri obligatorii de nutriție animală.

  • „Suntem bombardați cu informații care nu sunt neapărat relevante, indiferent dacă un proprietar face un research serios. Multe informații vin din Statele Unite, unde în proporție de 90% produsele sunt diferite, făcute sub o legislație distinctă. Chiar dacă sunt aceleași branduri, produsele sunt diferite”.
  • „Veterinarii care ies de pe băncile facultății doar dacă se specializeaază pe această direcție pot oferi sfaturi avizate. Asta duce la o piață care nu este bine gândită pentru câini”.
  • „E important să gândim critic, aplicabil pe piața europeană. Iar proprietarii să fie atenți la comportamentul câinelui. să ofere o mâncare care să arate că acesta are mai multă energie, mănâncă și cu mai multă plăcere”.

Datele despre Woof Diet acum

Woof Diet s-a lansat în prima sa varianta în vară. Fondatorii serviciului au avut să aibă o variantă de bază pe care să o pună în fața utilizatorului și să adune feedback.

  • „Am avut 500 de persoane care au generat rețete și peste 160 de persoane care au încercat acest serviciu”.
  • „Am strâns 8.000 de persoane în comunitățile noastre online, persoane care vor să afle mai mult despre cum să-și hrănească animalul de companie și cum să-i dea o viață mai bună”.
  • „Am observat că tipologia clientului e formată din oameni din orașe mari, pasionați de tehnologie și care au problemele cu cățeii lor, fie că vorbim de un câine pretențios, fie că are probleme de sănătate”.

Modele internaționale și extinderi dorite

Woof Diet s-a uitat la alte startup-uri și produse existente în această zonă și urmăresc extinderea în Polonia și Statele Unite.

Ei au 50.000 de euro primiți de la incubatorul Fix Cluj-Napoca, iar acum urmăresc 150.000 de euro investiție pentru a putea să se dezvolte accelerat.

  • „În acest an vrem să testăm Polonia, pentru că sunt foarte aproape de noi la nivel de comportament al consumatorului ca și noi, dar ca dimensiune sunt mai mari”.
  • „Internațional există un spectru complet de servicii, de la mâncare gătită, rețete, mâncare crudă sau deshidratată. Am ales să mergem pe zona de mâncare uscată pentru că e un produs deja familiar pentru consumatori”.
  • „Am văzut și multe modele de business de succes în afară”.
  • „În Statele Unite ne utiăm pentru că acolo se cheltuiește cea mai mare sumă pentru un câine”.

Feedback-ul de la investitori a fost mixt, pentru că există o parte bună - Woof Diet are deja clienți, dar mulți investitori se întreabă dacă există posibilitate de scalare prin tehnologie.

  • „Doar 2% din mâncarea de pe piață acoperă anumite rase, restul de 98% nu sunt acoperite cu o dietă creată specific pentru a cea rasă. Există o plajă foarte mare de clienți care pot cumpăra doar branduri generice, fără să țină cont de problemele pe care le poate dezvolta acea rasă”.
  • „Avem tehnologie implicată în toate procesele din spate. Putem pregăti o comandă sub 3 minute pentru a pleca de la noi din depozit cu o fișă de client personalizată, cu ghiduri de hrănire pentru fiecare client”.
  • „Avem tracțiune și un produs existent. Avem clienți plătitori în fiecare lună, deci arată că facem ceva bine”.
  • „Sunt întrebări legate de faptul că suntem un brand „Direct to Consumer”, un trend nou pe piața din România”.
  • „Lucrăm activ la o soluție pe bază de inteligență artificială care ne va permite să furnizăm mâncare pentru care să ținem cont de patologiile raselor, care nu sunt atât de comune”.
  • „Ne uităm și la extinderea spre alte zone, inclusiv la pisici, pentru că geografic suntem o piață potrivită. Dar în oprice caz nu mai devreme de un an, pentru că anul acesta vrem să creștem produsul și să îl ducem internațional”.