Primul quest al startup-ului care te ajută să explorezi orașul este organizat în parteneriat cu o companie din oraș, care este și cel mai mare furnizor de călătorii cu autobuzul în regim Hop On Hop Off din San Francisco.
”Din toamnă vom începe să ne uităm mai cu atenție și înspre Statele Unite. De altfel, chiar în octombrie am fost invitat ca speaker la cea mai importantă conferință pentru tururi și experiențe din lume, unde voi vorbi despre disruption-ul pe care Questo îl aduce în această industrie”, ne-a precizat Alex Govoreanu, unul dintre fondatorii Questo.
Deși nu au precizat valoarea la care s-a ridicat această investiție, tinerii români au anunțat faptul că banii vor fi folosiți pentru a asigura extinderea Questo și în orașe precum Londra, New York, Paris, Berlin, Amsterdam, Barcelona, dar și în altele.
”Prima jumătate a lui 2019 reprezintă decolarea Questo pe piața globală de tururi și experiențe. În ultimele luni ne-am extins foarte mult, iar acum acoperim circa 50 de orașe din Europa, plus Statele Unites și Coreea de Sud, iar în fiecare lună adăugăm noi quest-uri și orașe”, spune Alex.
Cofondatorul aplicației de travel menționează faptul că, printre noutățile primei jumătăți de an, de care sunt foarte mândri, se mai numără faptul că au fost acceptați în Welcome City Lab în Paris, primul accelerator pentru startupuri de travel din lume. ”Suntem singurul startup din afara Franței”, precizează Alex.
Totodată, în luna mai, Questo a câștigat People's Choice Award la Phocuswright Amsterdam, cea mai mare competiție pentru startup-uri de travel din Europa.
”Am reușit să construim și parteneriate cu cei mai mari jucători din industrie, precum GetYourGuide, Booking, Expedia sau TripAdvisor”, completează cofondatorul Questo.
Questo este un startup românesc care a lansat o aplicație mobilă pentru a le arăta oamenilor atracțiile mai puțin cunoscute din oraș. Echipa creează trasee turistice care te poartă pe rute construite și preferate de localnici.
Astfel, eviți capcanele populare și te bucuri, în schimb, de locuri mai puțin explorate, însoțite de legende, povești și anecdote despre acele locuri și oamenii care au trecut pe acolo.
Jocul de explorare urbană ajută turiștii să exploreze orașele rezolvând indicii pentru a descoperi locuri noi și poveștile lor. Fiecare rută (quest) pe care o explorează este bazată pe o tematică specifică, care poate fi inspirată de un film, o carte, un fapt istoric sau doar o legendă locală. În Londra, spre exemplu, turiștii pot să exploreze orașul ca Sherlock Holmes sau Isaac Newton, iar în Paris pot să joace ca Hemingway sau Picasso.
Aplicația are peste 100 de quest-uri disponibile, create de o rețea în creștere de creatori locali de conținut. Acestea pot fi cumpărate din aplicația Questo de iOS și Android, de pe TripAdvisor, GetYourGuide și Booking.com, prețurile fiind între 8 și 30 de Euro.
Potrivit fondatorilor, anul trecut, peste 35.000 de utilizatori au finalizat quest-urile din aplicație, parcurgând peste 100.000 de kilometri pentru a descoperi poveștile și obiectivele locale.
Misiunile au diferite grade de dificultate, iar înainte de a alege un tur, utilizatorii pot vedea mai multe detalii despre experiențele din aplicație, cum ar fi: descrierea turului, lungimea și durata medie de explorare, clasamentul exploratorilor, plus recomandări.
Cum se parcurge un traseu Questo?
Utilizatorii aplicaţiei primesc, pentru început, un punct unic de start în oraş. Odată ajunşi acolo, aplicaţia le transmite un prim indiciu, pe care aceştia trebuie să îl urmărească pentru a descoperi următorul loc de pe traseu. De fiecare dată când descoperă un loc nou, utilizatorii primesc în aplicaţie şi povestea locului respectiv. Apoi, urmează un indiciu nou şi tot procesul se repetă până la final. Aplicația este construită astfel încât oamenii sunt încurajați să cerceteze împrejurimile, telefonul fiind doar un suport pentru prezentare.
Citiți pe larg povestea Questo și aflați planurile de dezvoltare a aplicației în acest material.