După 10 ani de corporație, Ovidiu Negrean a decis să treacă la conducerea unui startup făcut după nevoile și pasiunile sale. nugget poate fi descris ca un “Tinder al citatelor”. Are doar o săptămână de când este live, dar a ajuns deja în topurile Product Hunt, unul dintre cele mai bune site-uri de recomandări de aplicații din lume.

nugget este cea mai nouă aplicație lansată de români. Ne-a atras atenția ușor, pentru că a ajuns pe locul 2 în Product Hunt, terminând ziua pe locul 4. Produsul lansat de Ovidiu Negrean și echipa sa este ca un Tinder pentru citate, pentru că utilizatorii care îl deschid pot alege o carte motivațională sau de business, iar aplicația le va livra citate scurte (nugget-uri) pe care le pot aprecia sau nu prin swipe right și swipe left, ca pe aplicația de dating.

Practic, nugget e o aplicație dedicată celor care vor să citească lucruri motivaționale și de business, dar și celor care vor să-și reamintească pasaje din cărți. În momentul de față în aplicație există 40 de cărți, din care sunt selectate cele mai bune citate pe care le putem salva sau distribui în social media.

Primele cifre

Ovidiu Negrean a început să muncească la nugget de pe 8 februarie. Până atunci fusese șeful filialei din România a firmei belgiene Amplexor, iar acum se pregătește să plece, pentru a duce produsul său propriu la un nou nivel, mai ales că după lansare timpul e limitat.

A pornit de la o nevoie proprie. “Citesc destule cărți de business și fac highlights, dar apoi nu mă mai duc înapoi la ele și nici nu am o memorie foarte bună. Mi-era util și mie. E un mod prin care poți să-ți reamintești concepte importante dintr-o carte”, explică Ovidiu Negrean (foto). Ovi Negrean - 700x400 - nuggetized

După câteva luni în care au dezvoltat aplicația, care a trecut prin trei tipuri de design și s-a stabilizat la cel care este inspirat de Tinder, nugget s-a lansat cu 40 de cărți, focusul inițial fiind pentru cele de personal development și business, din această zonă venind și publicul.

Primele rezultate după Product Hunt sunt relativ îmbucurătoare: aproximativ 2.000 de download-uri pe iOS și Android, iar timpul mediu petrecut în aplicație este de două minute.

FACT - Fondatorii aplicației sunt Ovi Negrean, Tudor Moldovan, Vlad Hosu, Dorin Simina și Ilinca Covreag. 

Cum monetizezi citatele?

Ovidiu Negrean menționează că momentan nu are în plan o monetizare imediată, dar are câteva business model-uri puse pe hârtie, pe care va încerca să le implementeze pe măsură ce aplicația crește, iar utilizatorii sunt din ce în ce mai activi.

A implementat în aplicație link-uri de afiliere către Amazon, astfel încât oamenii care sunt interesați de o carte să o poată cumpăra de acolo. nugget va primi un procent, dar veniturile vor fi nesemnificative în primă fază.

“Dacă reușim să ajungem la mulți utilizatori, aplicația poate deveni interesantă pentru publisheri și autori. Chiar și până acum au venit către noi autori care au vrut să le introducem cărțile în nugget. Autorii sunt interesați de nugget ca motor de vânzare a cărților”, spune Ovidiu Negrean.

Dacă reușim să ajungem la mulți utilizatori, aplicația poate deveni interesantă pentru publisheri și autori.

De asemenea, aplicația va avea în versiunile viitoare și o componentă freemium, dedicată atât autorilor, cât și cititorilor. Practic, aceștia vor putea debloca anumite feature-uri premium contra unei sume de bani. În privința publisherilor, lucrurile sunt simple: monetizarea va fi făcută prin posibilitatea de promovare plătită, în cadrul categoriei de nugget-uri Featured.

Viitorul și scalarea

Nugget este momentan un produs care este actualizat manual. Ca orice asemenea startup, scalarea e dificilă. Pentru acest lucru, Ovidiu Negrean vrea să modifice produsul la următoarea variantă care va fi oferită publicului - utilizatorii își vor putea adăuga propriile citate și imagini în aplicație, care vor fi revizuite de către cititori.

“Toate citatele trebuie să fie inspiring sau actionable. Când vom adăuga butonul de Add Your Own nugget ne vom transforma din content provider în platformă”, explică Negrean.

Ovidiu speră ca publicul nugget să fie unul care să nu facă glume proaste și să adauge citate care nu se potrivesc în platformă. De asemenea, nu are momentan o soluție în plan pentru moderarea nugget-urilor în funcție de limbă, pentru a preveni haosul unei platforme în care conținutul să fie în toate limbile.

 Când vom adăuga butonul de Add Your Own Nugget ne vom transforma din content provider în platformă

În plus, la următoarea variantă, Ovidiu Negrean se va hotărî dacă va menține designul care clonează funcționalitățile Tinder. “Vrem să vedem dacă oamenii știu ce să facă în nugget. Dacă toți dau swipe right, înseamnă că ei vor doar să citească, nu să spună dacă le-a plăcut un nugget sau nu”, explică fondatorul aplicației. Dacă pe Facebook Tony Poptămaș și Teo Trandafir fac ravagii cu citate, rămâne de văzut dacă nugget va putea confirma și să crească.