Schimbarea comportamentului de consum al clienților, determinată de restricțiile impuse de autorități, reprezintă unul dintre principalii piloni de creștere ai brandului în 2020. Transformarea propriei locuințe în birou, concomitent cu necesitatea de a crea un climat de siguranță, i-au impulsionat pe mulți dintre clienți să investească în electrocasnice premium, ce le oferă un grad ridicat de confort și încredere.

„Poate că înainte de pandemie mulți nu găteau acasă sau aveau personal pentru curățenie. De asemenea, mulți nu dețineau un espressor, deoarece fie cumpărau cafeaua din locuri specializate, fie foloseau espressorul la birou. Aceste lucruri schimbându-se, s-au modificat și dorințele și necesitățile: mulți au vrut un espresso ca în cafeneaua preferată, dar la ei acasă și atunci au achiziționat un espressor Miele, alții și-au descoperit pasiunea pentru gătit și au investit într-un cuptor și o plită cu funcții noi și cu programe automate, în timp ce alții au prioritizat curățenia, astfel că au vrut un aspirator performant, silențios și igienic sau chiar un robot”, spune Loredana Butnaru, General Manager Miele România.

Noile priorități se remarcă și în tipologia comenzilor, cea mai mare din 2020 fiind în valoare de aproape 27.000 de euro, în timp ce comanda cea mai „bogată” a cuprins nu mai puțin de 17 produse. Trendul de creștere s-a menținut și în cazul celui mai important eveniment de reduceri al anului, Black Friday, ce a înregistrat o evoluție de 20% față de ediția din 2019.

Igienizarea locuinței, o prioritate în 2020

„În 2020 am câștigat nu doar la nivel financiar, dar și social. Confortul și siguranța ce caracterizează electrocasnicele Miele au convins tot mai mulți clienți să investească pentru prima dată în noi anul trecut, odată cu adoptarea pe scară largă a sistemului de work from home. De altfel, cele mai vândute produse au fost exact cele care includ aceste componente, precum plitele, hotele, mașinile de spălat vase, cuptoarele, dar am remarcat o cerere în creștere față de 2019 și pentru produsele de curățare, cum ar fi detergenții și soluțiile de igienizare a electrocasnicelor”, continuă Loredana Butnaru.

Un shift important a fost reprezentat și de adoptarea pe o scară mult mai largă a comerțului electronic în România, clienții optând pentru acest canal pentru a reduce cât mai mult necesitatea interacțiunii fizice. Siguranța și igiena propriei locuințe au caracterizat și acest sector de vânzări, astfel că magazinul online Miele a fost utilizat de către clienți pentru a achiziționa peste 900 de aspiratoare, peste 300 de mașini de spălat rufe și peste 200 de uscătoare.

Investiție în extindere

În paralel cu deciziile de business luate pe tot parcursul anului, Miele și-a continuat și strategia de extindere a rețelei de magazine proprii. Astfel, la începutul anului 2020 a fost operaționalizat primul showroom din regiunea Moldovei, la Iași, iar luna decembrie a marcat inaugurarea celui de-al treilea showroom din București și cel de-al șaptelea la nivelul țării. În 2021, brandul își propune să mențină acest trend de extindere, cu cel puțin încă un magazin propriu, pentru a veni cât mai aproape de clienții săi.