Proiectele au legătură între ele, și nu prin prisma faptului că sunt făcute de același om. După cum ne povestește Rareș, încasările din afacerile cu accesorii îl ajută să-și susțină costurile lunare de la facultate însă, odată ajuns din provincie în București ca student, Rareș a identificat o altă problemă: a trebuit să-și caute mereu o persoană alături de care să împartă chiria.

Nevoia

”În primul an de facultate am stat cu fratele meu, iar în anul doi și trei am împărțit chiria cu doi prieteni. Situația s-a schimbat după ce s-au mutat fiecare la apartamentul lor și a trebuit să îmi caut iar pe cineva cu care să pot locui”, povestește el.

Ajuns în situația de a căuta u nou coleg de apartament, Rareș a apelat mai întâi la paginile de Facebook. Însă, după cum spune el, chiar dacă Facebook e un mediu transparent care oferă multe informații, ”micile detalii pe care voiam sa le știu nu erau prezente acolo”.

”Unul din lucrurile pe care voiam să le aflu printr-o metodă simplă era, fiind nefumător, dacă persoană cu care urma să mă mut fumează sau nu. Următoarele surse unde mi-am căutat coleg au fost site-urile de anunțuri, însă nu am reușit să găsesc ceva care să mi se potrivească, iar în final, presat de timp, am ajuns să închiriez singur o garsonieră. După această experiență, am hotărât să încep planul pentru o platformă unde să îmi pot căuta pe viitor coleg de apartament”, explică el cum a ajuns să contureze planul pentru platforma roombuddy.co.

Soluția

Adică, după cum îl descrie chiar Rareș, Uber-ul pentru apartamente. ”În felul acesta persoanele vor putea să își aleagă colegii în funcție de hobby-uri, interese comune, facultatea la care învață etc. Și în plus vor avea la final de “cursă”, după ce se termină perioada de conviețuire împreună, un review ce va ajuta când vor dori să se mute într-un loc nou cu altă persoană”, spune Rareș.

Ideea acestui proiect a fost discutată la începutul acestui an, iar implementarea propriu zisă a început în luna iulie. Până la implementare Rareș s-a ocupat de partea de cercetare, timp în care a stabilit structura platformei, paginile, micile detalii și așezarea elementelor. Roombuddy.co a fost lansat după trei luni, pe data de 9 septembrie.

Roombuddy.co se adresează atât studenților, cât și celor care își caută pe cineva cu care să își împartă chiria.

Utilizatorii

Anual, în România se înscriu la cursuri de licență aproximativ 400.000 de studenți, iar în jur de 20% dintre aceștia sunt în căutarea unui coleg de apartament.

”Doresc ca pe viitor să avem conținut nu doar pentru cei care își caută coleg de apartament, ci pentru toți cei care sunt în căutarea unei chirii sau de informații despre zone și prețuri din diferitele zone ale țării. Așadar, estimez că pe lângă cei 400.000 de mii de studenți români, platforma poate ajunge și la cei aproximativ 20.000 studenți străini veniți la studii în România, dar și la alți 100.000 de oameni care își caută chirie”, explică Rareș planurile de viitor.

De altfel, a construit deja platforma având în minte extinderea proiectului și în afara granițelor, odată ce va atinge potențialul maxim în România, după cum precizează chiar el.

După cum precizează fondatorul platformei, după aproximativ două luni, roombuddy.co este accesat de în jur de 100 de utilizatori zilnic, fiind listate circa 140 de anunțuri din orașe universitare precum București, Cluj, Timișoara sau Iași.

Planurile

”Feedback-ul primit este super bun, oamenii sunt încântați de structura, interfața și ușurința cu care pot utiliza platforma”, afirmă Rareș, precizând faptul că au primit ca feedback nevoia instalării unui filtru care să ajute în căutarea în funcție de gen.

În ceea ce privește dezvoltarea ulterioară a platformei, Rareș își dorește ca în următorul an să adauge mai multe trăsături care să simplifice procesul de căutare a unui coleg de apartament, precum review-uri pentru fiecare utilizator: prietenii sau foștii colegi de apartament pot descrie pe scurt experiențele avute cu persoana respectivă. ”Am în plan ca până la sfârșitul anului 2020 platforma să fie accesată lunar de cel puțin 30.000 de oameni, iar când se atinge un număr de 10.000 de oameni să se înceapă și implementarea unui magazin online cu accesorii pentru studenți și apartament”, concluzionează Rareș.