Noua entitate este susținută de Larnabel VC, fondul de investiții creat sub umbrela familiei Gutseriev – una dintre cele mai bogate familii din Rusia – și VP Capital, un fond ce poartă numele lui Viktor Prokopenya, un om de afaceri bielorus (a fondat, printre altele startup-ul fintech exp(capital), care folosește algoritmi speciali pentru acțiuni de trading).
”Suntem interesați de o gamă largă de companii care pun în aplicare tehnologiile de AI într-un mod interesant, unic și cu un impact mare pentru piață. Nu ne propunem să ne direcționăm investițiile spre domenii sau industrii specifice. Ne interesează orice startup care dezvoltă produse de AI, de la domenii precum fintech la divertisment sau educație”, a declarat Prokopenya citat de jurnaliștii VentureBeat.
Astfel, noul VC realizat de cei doi parteneri investiționali vizează startup-uri din întreaga lume. Antreprenorii care își doresc banii acestuia trebuie să aibă o echipă foarte bine pregătită și să dezvolte un produs ce poate fi scalat la nivel global.
În luna februarie, noul fond a realizat o primă investiție, în valoare de 16,7 milioane de dolari, în startup-ul american Astro Digital. În această rundă, Larnabel VC și VP Capital au fost asistate și de GVA Capital (fond de investiții finanțat de omul de afaceri rus Magomed Musaev). Tehnologia dezvoltată de startup-ul din California (unul dintre fondatori este Mikhail Kokorici) le permite utilizatorilor să caute cu ușurință și să proceseze imagini din satelit ale pământului și să analizeze datele (pot face comparații asupra schimbărilor intervenite în timp pe anumite zone).
O a doua investiție, în valoare de 5 milioane de dolari, a fost primită de Barnuba, un startup lansat anul trecut în Belarus, care aduce o tehnologie bazată pe algoritmi de machine learning ce poate identifica persoane și obiecte în timp real.
Potrivit unor companii de cercetare, segmentul inteligenței artificiale ar putea atinge o valoare de peste 36 de miliarde de dolari până în 2025. Printre investitorii ruși care au observat potențialul acestui domeniu și au investit în startup-uri de profil se numără și miliardarul Roman Abramovici, care a dat de curând 10 milioane de dolari (prin intermediul fondului său de investiții, Impulse VC), unei companii de adtech din Marea Britanie.