Generația Millennials schimbă radical regulile de recrutare și retenție, dar aceasta nu este singura categorie de angajați care își dorește mai mult de la angajatori. Și despre cum ții Generația Z fericită la muncă se vorbește tot mai mult. CMSWire scrie că în 3,4 milioane de persoane și-au dat demisia în noiembrie, potrivit unui raport al Biroului de Statistică a Muncii din Statele Unite. Recrutarea și retenția angajaților poate fi o sarcină dificilă, dar nu imposibilă, iar câțiva angajatori împărtășesc tacticile care au avut succes la ei.
Găsește „moneda” cu valoare pentru angajați
Pentru mulți dintre cei de pe piața forței de muncă de acum, banii nu mai sunt singura monedă de schimb. Tot mai mulți dintre ei aleg companii care le oferă oportunități de creștere. De exemplu, inginerii caută provocări complexe și tehnologii de ultimă generație, cu ajutorul cărora să poată avea un impact imediat. Generația Millennials va alege companiile care îi oferă posibilitatea de muncă la distanță sau călătorii în interes de serviciu, iar Generația Z va cere oportunități de învățare și dezvoltare pe măsură ce crește în carieră. Prin urmare, companiile trebuie să devină mai creative nu doar în ceea ce privește recrutarea, dar și retenția talentelor.
Angajează un Director pe Fericire
Mai nou, unii antreprenori angajează persoane a căror responsabiliate este una singură: să facă oamenii din companie fericiți. Scopul principal al acestei funcții este să crească nivelul de engagement și să promoveze cultura companiei. Unii mizează pe transparență și aduc recunoaștere angajaților pentru atingerea obiectivelor instalând ecrane uriașe în mijlocul biroului pentru a fi la vedere sau fac ședințe lunare, urmate de prânz gratuit și diverse jocuri. Alții fac clătite la birou sau organizează o pauză de jumătate de oră zilnic pentru a citi cărți, cum se întâmplă în biroul celor de la Bookster, un business care a pus cărțile în mâinile a peste 45.000 de români cu ajutorul tehnologiei.
Asigură-te că angajații știu care este rolul lor
Rapoartele din ultimii ani indică faptul că angajații preferă companiile care iau o poziție publică față de anumite probleme sociale și, în același timp, vor să simtă că fac și ei parte dintr-o mișcare ce schimbă sau îmbunătățește lucrurile. De aceea, este important ca organizațiile să-și împărtășească obiectivele cu fiecare membru al echipei și să aibă în permanență discuții despre propriile obiective. Acest lucru îi va motiva să lucreze pentru atingerea acelor scopuri și să rămână mai mult timp în companie. În același timp, este esențial ca angajaților să li se ofere autonomie, în loc să fie întrebați mereu despre cum merge lucrul.
Oferă training corespunzător
În cazul celor mai multe companii, trainingul este un proces standard, ceea ce înseamnă că predau aceleași lucruri și angajaților care ar putea avea deja expertiză privind anumite abilități sau, dimpotrivită, oferă pregătire pentru un set de abilități mult mai dificile, presupunând că acea persoană are deja anumite cunoștințe. În schimb, unii antreprenorii recomandă ca angajații să fie întrebați ce fel de training ar dori și să personalizeze procesele în funcție de acesta, pentru a-i captiva încă din primele zile.
Alege omul potrivit la jobul potrivit
În opinia unor antreprenori, retenția angajaților începe, de fapt, chiar înainte ca aceștia să fie angajați. Asta înseamnă că trebuie să aduci omul potrivit la jobul potrivit și să te asiguri că există oportunități pentru creștere și progres. „Evită impulsul de a angaja cel mai calificat candidat pentru orice poziție vacantă”, recoamndă un antreprenor. Deși această metodă este potrivită pentru joburile foarte specializate sau tehnice, pentru pozițiile entry-level sau mid-level este nevoie de abilități generale, cum ar fi încredere că te poți baza pe ei, capacitate de învățare, dorință de a lucra din greu și dedicare.