Facebook a fost criticat pentru faptul că la alegerile din Statele Unite a permis reclamele false sau negative, finanțate inclusiv din Rusia. Mark Zuckerberg a anunțat planurile Facebook, inspirate de legislația de advertising de la televizor.

“Când cineva cumpără o reclamă politică la TV sau în orice alte media sunt obligați de lege să mărturisească sursa finanțării. Vrem să aducem Facebook la un nou nivel de transaprență”, a scris Mark Zuckerberg.

Astfel, toate reclamele vor fi mai transparente, nu doar cele politice. Acest lucru înseamnă că Facebook va testa în curând un feature prin care orice utilizator va putea intra pe o pagină de Facebook și să vadă ce reclame active are aceasta. Pentru advertiserii politici, Facebook va testa inclusiv un feature în care utilizatorii vor putea vedea o arhivă a tuturor reclamelor. Vei vedea cât de mult a plătit advertiserul, demografia oamenilor care au văzut reclama și numărul de impresii. Scopul Facebook e să facă acest feature public înainte de alegerile din Statele Unite din 2018.

Advertiserii politici vor fi nevoiți să treacă printr-un proces de filtrare mai dur. O dată ce au fost acceptați, toate reclamele lor vor fi marcate drept politice, iar feature-ul va fi testat al alegerile federale din Statele Unite.

În plus, Facebook crește numărul persoanelor care analizează reclamele, dar va implementa și un sistem de machine learning pentru a identifica reclame politice, așa cum e și cazul postărilor de tip spam, marcate automat de către rețea.

Photo by William Iven on Unsplash