Conform cifrelor publicate de Institutul Național de Statistică, Germania rămâne și în prima jumătate a acestui an partenerul comercial nr. 1 al României cu 23% din totalul exporturilor și peste 20% din totalul importurilor țării noastre.
Astfel, importurile din Germania au însumat în această perioadă 8,6 mld. euro, cu 2,5% mai mult decât în prima jumătate a anului trecut, iar exporturile 8,1 mld. euro, în creștere cu 3,3% față de anul precedent. Volumul schimburilor comerciale între cele două state a însumat astfel 16,7 mld. euro. Cele mai importante grupe de produse în cadrul schimburilor comerciale între România şi Germania sunt mașini și aparate, mijloace și materiale de transport, metale comune.
”Acest lucru arată că relațiile economice româno-germane evoluează în continuare pozitiv. Vedem și pe viitor un potențial important pentru dezvoltarea acestora și ne dorim, în calitate de reprezentanță oficială a economiei germane în România, să susținem activ această evoluție”, a spus Sebastian Metz, Director general și membru în Consiliul Director AHK România.
”Considerăm foarte importante teme precum formarea profesională, promovarea orașelor și a regiunilor din România, intensificarea colaborării bilaterale în domeniul tehnologiilor verzi și creșterea competitivității companiilor românești”, a subliniat Metz.
Numeroase companii germane au investit în Romania continuu și pe termen lung și au construit aici capacități de producție. Circa 7.500 de companii cu capital german sunt active în România, ceea ce înseamnă că peste 10% din companiile străine sunt companii germane sau cu capital german. Acestea au peste 226.000 de angajați, o cifră de afaceri de circa 27 mld. euro (13% din PIB al României) și au investit până anul trecut mai mult de 9,7 mld. euro (cumulat).
Pentru ca această evoluție pozitivă a relațiilor economice să continue companiile germane au nevoie de un mediu economic stabil și de predictibilitate, de o infrastructură bine dezvoltată, un sistem educaţional funcțional și de personal bine calificat.