Compania a pornit din dorința a doi antreprenori români de a aduce pe piață produse diferite, care să respecte gustul și tradiția consumului de prăjituri autohtone. Astfel, Claudia Nacu, cofondatoare Secretul Bunicii, alături de soțul ei, a dorit să pună pe mesele românilor produse făcute după rețete vechi, știute de multă vreme din familie și transmise de la o generație la alta. Ambalajele sunt simple și lasă să se vadă conținutul, iar pentru consumator nu există o diferență între promisiune și produsul achiziționat.
„Mi-am dorit ca prin aceste produse să readuc în actualitate gustul copilăriei. Am văzut cât de bucuroși erau copiii mei când le găteam - eu sau mama mea - dulciuri de casă. Pentru mine, gătitul este o plăcere și o sursă de inspirație, astfel că făceam exact ceea ce comercializăm acum: diverse tipuri de fursecuri, prăjituri cu blaturi pufoase și cu diferite creme. Bucuria copiilor mei, când serveau dulciurile pregătite in casă, mi-a amintit de perioada copilăriei, când mama pregătea pentru mine și frații mei aceleași dulciuri delicioase. Secretul Bunicii a pornit de la această bucurie, dar și din dorința ca dulciuri de calitate să ajungă pe mesele cât mai multora dintre noi“, declară Claudia Nacu, cofondatoarea afacerii.
Fondat în anul 2013, Secretul Bunicii produce acum bunătăți precum negresă cu nuci, prăjitură cu vișine, bușeu cu gem de fructe și glazură, șprițat cu lapte și glazură, fursecuri cu stafide și multe alte produse. Unele dintre ele au obținut și premii la evenimente de profil, cum ar fi bușeul cu gem de fructe și glazură, care a primit trofeul „Gustul ales“, la Conferința Ro.aliment în 2017.
Distribuția prăjiturilor Secretul Bunicii în România
Produsele realizate de Secretul Bunicii sunt comercializate în întreaga țară, în peste 12.000 de locații, printr-o rețea de 74 de distribuitori, dar pot fi găsite și pe rafturile marilor retaileri, în Kaufland, Profi și Auchan.
Compania a urmărit, totodată, o extindere în străinătate, unde a cucerit nu doar europenii, ci și pe asiatici, la târgurile și expozițiile dedicate acestui domeniu. Prima deplasare în afara țării a fost în octombrie 2015, la expoziția internațională Anuga din Köln, în Germania. Anul următor au fost deplasări în Barcelona, Amsterdam și Paris. În Barcelona, președintele Cataloniei a fost impresionat în mod special de produsele Secretul Bunicii. În China, produsele realizate de Secretul Bunicii sunt expuse începând cu noiembrie 2016, în Pavilioanele permanente din două orașe importante din provincia Hunan. Această acțiune de promovare a produselor în China a continuat cu participarea la Expoziția Internațională desfășurată în iunie 2017 în orașul Ningbo (oraș care aparține tot de Provincia Hunan), unde a fost semnat și un acord de colaborare.
În prezent, aproximativ 15% din producția Secretul Bunicii este dedicată piețelor externe în state precum Belgia, Spania, Rusia, Italia, Cipru și Germania. La acestea urmează să se alăture și China, parteneriat care va dubla volumul produselor vândute în afara țării.
Pentru 2016, cifra de afaceri a fost de 2.550.000 euro, iar prima parte a anului 2017 a adus o creștere de 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, planurile pentru acest an includ extinderea parteneriatelor, atât a celor interne, cât și a celor de pe plan internațional.