Tinerii în Arenă a fost locul unde efervescența și entuziasmul tinerilor s-a întâlnit cu experiența unora dintre cei mai cunoscuți antreprenori din România care au împărtășit foarte autentic provocările și sfaturile lor de business.

Speakerii au vorbit despre gândirea antreprenorială, ce trebuie să facă tinerii pentru a trece la acțiune, au împărtășit deschis despre obstacolele pe care le-au întâlnit în afacerile lor, despre frici și începutul în business.

Dintre cei peste 1800 de participanți înscriși, 54% au o idee de afacere și 74% își doresc sprijin pentru a o dezvolta. Formele de sprijin solicitate sunt feebdback și ghidaj de la antreprenori (73% dintre tineri), apoi conexiuni și clienți iar abia pe locul trei au fost banii.

“Tinerii au o curiozitate și o dorință incredibilă de a afla informații. Au venit cu multe cereri de mentorat atât înainte de eveniment, pe parcursul și după eveniment. Am primit sute de idei de afacere și cereri de mentorat”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, organizatorul și gazda evenimentului Tinerii în Arenă.

Atât din formularele de înscriere la eveniment, cât și din interacțiunile live ale participanților cu antreprenorii, s-a remarcat nevoia tinerilor de a intra în contact cu antreprenori, de a vorbi “pe bune” despre realitatea antreprenoriatului și de a avea o conversație autentică cu oameni de business experimentați. Această nevoie a fost evidențiată și prin cele peste 3.000 de întrebări primite de organizatori.

Ce au transmis antreprenorii tinerilor

Câteva dintre mesajele transmise au fost că România are nevoie de antreprenori, faptul că sunt mult mai multe oportunități în România de a te apuca de business decât în alte piețe mature, că tinerii au nevoie să treacă la acțiune cu ideile lor și faptul că este nevoie de răbdare fiindcă succesul nu vine peste noapte.

“Legat de gândire antreprenorială, este incredibil de important să începi cu ce ai. Eu am început cu 200 de dolari”, a declarat Dragoș Petrescu, fondatorul Grupului City Grill.

La rândul său,Daniela Marișcu, CEO Aqua Azur, este de părere că una dintre cele mai modalități de a identifica o oportunitate este să o creezi.

“Antreprenoriatul ca și medicina de-altfel, fiindcă eu sunt medic de profesie, nu este despre antreprenor. Antreprenoriatul este despre ceilalți. Întrebarea de bază nu este: Mie ce-mi iese? ci Ce pot face pentru tine? Și prin urmare nici banii nu ar trebui să fie o țintă ci o consecință”, a afirmat Dragoș Anastasiu, președintele grupului Eurolines.

“Nu-ți fie frică să ratezi mic, fie-ți frică să visezi mic!”, i-a îndemnat pe participanți Cristian Onețiu, fondator Scale-up 1000.

Sfatul Cristinei Bâtlan, fondatoarea brandului Musette, pentru tineri a fost să ceară ajutor chiar dacă se întâmplă câteodată să nu aibă curajul de a o face.

Puteți urmări înregistrarea evenimentului Tinerii în Arenă la finalul acestui material.