Spori╚Ö nu este un încep─âtor pe pia╚Ťa de telecom. Experien╚Ťa lui este de mai bine de 16 ani, atunci când în 2006 a început cu o re╚Ťea de cartier, a tras fibr─â optic─â ╚Öi a dezvoltat o re╚Ťea în centrul Bucure╚Ötiului. Dar treptat s-a dezvoltat, a înfiin╚Ťat o companie, iar de câ╚Ťiva ani se dezvolt─â pe zona de marketing prin SMS.

SMSO este o platform─â de comunicare B2C sau B2B prin mesaje de tip SMS sau text fondat─â de C─ât─âlin Spori╚Ö, practic un spinoff din compania NOOH Media. Trecerea de la o companie de servicii precum NOOH Media la una de produs, ca SMSO, a fost un proces. Prima oar─â ideea a venit în 2009 când au cump─ârat primul echipament de trimitere de SMS-uri.

„ Am participat la multe conferin╚Ťe ╚Öi am luat decizia s─â dezvolt─âm ╚Öi noi aceast─â platform─â. Acum avem un produs retail pentru end useri, companiile din România, pe zona de comunicare scris─â”, spune C─ât─âlin Spori╚Ö.

Cum arat─â SMSO în momentul de fa╚Ť─â

Startup-ul are o cre╚Ötere constant─â a clien╚Ťilor, veniturilor ╚Öi SMS-urilor trimise. „2022 pân─â în aprilie am avut o cifr─â de afaceri de 140.000 de euro ╚Öi cu 40.000 de euro venituri recurente în martie/aprilie. Un obiectiv al nostru este s─â fim mai cunoscu╚Ťi în mediul de business în România, astfel încât s─â fim prima op╚Ťiune la comunic─âri prin SMS, WhatsApp sau Telegram”, explic─â Spori╚Ö în cadrul interviului.

În momentul de fa╚Ť─â planurile SMSO sunt de a avea 1.000 de clien╚Ťi factura╚Ťi ╚Öi s─â ating─â 1 milion de euro cifr─â de afaceri pân─â la finalul anului.

Utilizatorii SMSO sunt companii care utilizează platforma pentru a trimite mesaje, care și-au creat cont și au testat serviciul prin măcar 100 de SMS-uri.

„Clien╚Ťii din eCommerce, clinici medicale, institu╚Ťii financiar-bancare, utilit─â╚Ťi, ONG-uri. Avem clien╚Ťi din multe industrii, din multe domenii de activitate. Noi am plecat de la clien╚Ťi mici ╚Öi medii, iar acum ne ducem c─âtre cei mari. Nu a fost o alegere strategic─â, dar am avut o abordare antreprenorial─â prin care am f─âcut un produs, l-am pilotat ╚Öi apoi l-am promovat din 2019”, explic─â Spori╚Ö.

Pia╚Ťa e una aglomerat─â, concuren╚Ťial─â, iar SMSO sunt printre ultimii veni╚Ťi. Dar C─ât─âlin consider─â c─â e un avantaj, pentru c─â au dezvoltat platforma pe tehnologii noi, care s─â le permit─â scalarea ╚Öi lansarea de microservicii. Dar un lucru e clar. SMS-ul nu moare.

„În toate rapoartele pe care le-am urm─ârit SMS-ul ajut─â pentru c─â toat─â lumea are un astfel de serviciu instalat, chiar ╚Öi cei care nu au acces la internet, persoanele mai în vârst─â, nu e la fel de aglomerat ca alte canale ╚Öi nu ai SMS-uri necitite. E o comunicare rapid─â, aproape instantanee”, explic─â Spori╚Ö.

„Am ajuns s─â trimitem în 2021 10 milioane de SMS-uri, ast─âzi transmitem 1,5 - 2 milioane de SMS-uri lunar”, mai spune acesta.

Dezvolt─ârile SMSO în viitor

Pentru viitorul apropiat ╚Öi mai îndep─ârtat, SMSO se uit─â c─âtre institu╚Ťiile de stat unde ar ajuta primirea de notific─âri prin SMS pentru taxe, impozite sau amenzi.

„Aceea e o zon─â cu poten╚Ťial mare de cre╚Ötere, doar c─â nu este u╚Öor de oferit servicii în zona respectiv─â, dar lucr─âm cu parteneri care digitalizeaz─â statul român”, spune Spori╚Ö.

„SMS-urile sunt citite 98% ╚Öi sunt citite în maximum 2 minute de la primire. Conversia este undeva între 2-3% conform teoriei, dar ╚Öi din practica unor clien╚Ťi”, mai spune C─ât─âlin Spori╚Ö.

De asemenea, vor s─â lanseze din ce în ce mai mult servicii tehnololgizate, cum ar fi WhatsApp, Telegram sau alte platforma.

În plus, se uit─â ╚Öi spre o finan╚Ťare din partea investitorilor. „Avem nevoie de resurse financiare pentru a accelera”. Au discutat cu principalele fonduri din România ╚Öi sunt în c─âutare de 600.000 de euro pentru dezvoltare.

„Cel mai mare challenge pentru business-ul nostru e c─â se bazeaz─â pe volum ╚Öi are un profit brut destul de mic. Nu putem s─â dezvolt─âm pe cât de mult am dori produsul astfel în ritmul pie╚Ťei”, spune Spori╚Ö.

„Dac─â nu, intr─âm în cantonament, preg─âtim, dezvolt─âm ╚Öi ne autosus╚Ťinem. Tot ce am realizat pân─â acum am f─âcut-o cu resurse proprii. Banii se vor duce clar c─âtre sales ╚Öi marketing, c─âtre dezvoltarea produsului undeva la 30%, iar 15% dorim s─â ajut─âm echipa de customer success s─â interac╚Ťioneze mai mult cu clien╚Ťii no╚Ötri ╚Öi s─â-i ajute în ceea ce au de f─âcut”, explic─â fondatorul SMSO.

C─ât─âlin men╚Ťioneaz─â c─â pia╚Ťa are un poten╚Ťial de 100 de milioane de euro doar din SMS-uri. „SMS-uri care se trimit de pe abonamente ╚Öi cartele Prepay sunt undeva la 40%. Email-ul, WhatsApp-ul ╚Öi alte canale au o pia╚Ť─â adresabil─â de câteva sute de milioane de euro”, explic─â Spori╚Ö.

Dar poten╚Ťialul nu e doar în România, ci ╚Öi regional. Media de SMS-uri primite în România este de 11, în timp ce media european─â este de 18-19 SMS-uri, a╚Öadar afacerile din România nu comunic─â la fel de mult ca cele din afar─â.

Dar drumul e lung. SMSO e momentan doar la 1% dintr-o pia╚Ť─â mare ╚Öi cu juc─âtori cu experien╚Ť─â, dar C─ât─âlin vede cerere de la companii care au v─âzut cum comunic─â alte branduri.