SOWAT este un business social care își propune să diminueze la nivel global numărul celor care nu au acces la apă potabilă. Românii au creat o stație transportabilă care transformă orice sursă de apă dulce în apă bună de băut, printr-un process 100% mecanic. Sistemul păstreaza toate mineralele din apă și poate produce 100 metri cubi deodată, însemnând o cantitate suficientă pentru 5.000 de oameni într-o zi, la un cost lunar de 20 de bani de persoană.

Sistemul este deja activ în 5 țări, unde a îmbunătățit viețile a peste 25.000 de oameni. Prin finanțarea primită în cadrul Chivas The Venture, SOWAT își propune dezvoltarea capacității de producție de la 10 la 20 de aparate lunar, astfel ca până în 2020 să poată veni în ajutorul a 5 milioane de oameni care au nevoie de apă potabilă.

În același timp, competiţia globală The Venture, deschisă afacerilor cu impact social, dă startul votului public pentru cei 30 de finaliști, pe www.theventure.com, în perioada 8 mai – 12 iunie 2017.

Timp de 5 săptămâni, publicul este cel care decide prin vot proporția în care va fi distribuită finanțarea totală de 250 000 de dolari, oferită în această etapă a competiției, către fiecare dintre cei 30 de finaliști. La finalul fiecărei săptămâni, începând cu 8 mai și până pe 12 iunie, 50 000 de dolari se împart între start-up-uri în funcție de numărul de voturi acumulat timp de 7 zile, pe www.theventure.com. Susținătorii SOWAT pot acorda un vot pe săptămână start-up-ului românesc. Fiecare vot înseamnă o șansă în plus pentru SOWAT de a primi o parte cât mai mare din finanțarea oferită de Chivas The Venture.

Khaled Al Mezayen, fondator SOWAT, este reprezentantul României în finala globală a competiţiei Chivas The Venture, unde concurează alături de alți 29 de antreprenori din țări de pe tot globul. Pentru Khaled urmează participarea la pitch-ul final de la Los Angeles, locul unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și unde își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor. În cadrul pitch-ului, juriul va decide care dintre cele 30 de start-up-uri finaliste va primi restul sumei de 750 000 de dolari pusă în joc de Chivas The Venture.

Aflată la a doua ediție în România, competiția Chivas The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin. SafeDrive, aplicația mobilă care diminuează numărul accidentelor rutiere cauzate de utilizarea telefonului la volan, a câștigat prima etapa locală și a reprezentat România în finala globală a competiției, în 2016. SafeDrive a ajuns până în sferturile de finală The Venture și a ocupat locul 14 din 27, alături de antreprenori sociali din toată lumea.