Pe lângă lipsa digitalizării, cele mai mari probleme care stau în calea dezvoltării saloanelor de înfrumusețare sunt concurența neloială, costurile fixe și instabilitatea la nivel de industrie din ultimii ani.
Astfel, concurența neloială afectează majoritatea saloanelor din România, deoarece sute de persoane neautorizate oferă servicii de înfrumusețare în medii neigienizate care pun în pericol clienții, însă digitalizarea va favoriza fiscalizarea și implicit eliminarea concurenței neloiale.
Costurile fixe, de exemplu, chiriile sau abonamentele de orice fel, pun mare presiune pe profesioniștii din beauty și pe administratorii de saloane și se recomandă, ca bună practică, eliminarea costurilor fixe. De exemplu, un salon cu 5 profesioniști poate sa ajungă să plătească 200 de euro lunar doar pentru soluții digitale, costuri care pot fi eliminate prin alegerea unei soluții gratuite.
Instabilitatea la nivel de industrie, accentuată de pandemie, a dus la efecte negative puternice cum ar fi închiderea permanentă a zeci de saloane de înfrumusețare care a generat reorientarea profesională forțată pentru sute de profesioniști, inclusiv emigrarea acestora.
Principalele bariere care stau în calea digitalizării saloanelor de înfrumusețare din România sunt prețul ridicat și efortul mare necesar digitalizării. “Implementarea greoaie și abonamentele lunare sunt motivele pentru care profesioniștii din beauty aleg în continuare pixul și foaia. Credem cu tărie ca prin eliminarea abonamentelor lunare, deci oferirea de soluții gratuite, precum și implementarea cu ușurință a soluțiilor digitale, pot fi argumente solide în vederea digitalizării industriei de beauty din România”, a declarat Andrei Ursachi, CEO și co-fondator al Stailer.
Digitalizarea activității din salon poate crește veniturile anual cu până la 20% încă din primul an de implementare, iar pe termen lung creșterea poate ajunge până la 35-40%, în funcție de capacitatea salonului. În același timp, profitabilitatea salonului poate crește chiar mai mult, în funcție de soluțiile digitale folosite. De exemplu, în cazul Stailer, sunt saloane partenere care după 3 luni de la digitalizarea activității, au înregistrat o creștere a veniturilor cu 10% și a profitului cu 20%, deoarece clienților le-a fost mai ușor sa aleagă online mai multe servicii cu marjă de profit mare pentru salon, de exemplu, vopsit sau alte pachete foarte profitabile.
Studii de caz - digitalizarea saloanelor de înfrumusețare
Salonul Graffiti a intrat pe platforma Stailer cu doar un stilist, iar în următoarea luna au venit și ceilalți patru colegi. Astfel, cei 5 specialisti au ajuns sa primească în 6 luni peste 100 de programări suplimentare prin Stailer.
CUT&GO, un Barbershop care și-a început activitatea chiar în pandemie, a ales sa fie pe Stailer chiar de la momentul lansări și astăzi înregistrează venituri de peste 8000 de lei lunar doar din programările suplimentare primite prin Stailer.
Salonul MiryMirey, situat în centrul Clujului a fost printre primele saloane care au ales Stailer. Administratorul companiei, Mirela Bartha, a considerat o oportunitate interesantă deoarece nu a fost nevoită să plătească abonamente pentru a-și digitaliza afacerea.
În prezent, platforma Stailer oferă acces utilizatorilor la peste 400 saloane și 2000 stiliști și, de asemenea, sunt realizate peste 100 de rezervări în fiecare zi. În plus, ca parte a noilor investiții în tehnologie, Stailer va lansa o aplicație adresată consumatorilor pentru Android și IOS.