Pentru a fi certificată conform standardului ISO 9001, o companie trebuie să respecte cerințele stabilite în standardul ISO 9001. Standardul este utilizat de organizații pentru a demonstra capacitatea lor de a furniza în mod constant produse și servicii care îndeplinesc cerințele clienților și a reglementărilor și pentru a demonstra îmbunătățirea continuă. Există mai multe documente diferite în familia de standarde ISO 9000, dar ISO 9001 este singurul standard din seria 9000 care necesită certificare. De obicei, o întreagă organizație va solicita certificarea, dar domeniul de aplicare al SGC poate fi adaptat pentru a îmbunătăți performanța la o anumită instalație sau departament. Haideti sa vedem acum cateva carateristici. Nu contează dimensiunea organizației, 1 persoană sau 1 milion de persoane.

Consultați Implementarea ISO 9001 pentru întreprinderile mici. Nu contează în ce industrie vă aflați (servicii sau producție). Poate fi un restaurant, consultanță, companie producătoare, entitate guvernamentală. Există alte standarde bazate pe ISO 9001 pentru câteva industrii specifice. Nu este un standard pentru produse. Nu definește calitatea produsului. Acesta este un standard bazat pe procese: îl utilizați pentru a vă controla procesele, apoi produsul dvs. final ar trebui să îndeplinească rezultatele dorite. Nu este un standard personal - o persoană nu poate obține certificarea ISO 9001, în schimb o organizație sau o companie devine certificată. Cu toate acestea, persoanele fizice pot deveni auditor principal certificat ISO 9001 după un curs de formare de 5 zile. Acest lucru le permite apoi să auditeze alte companii. Nu există „certificare ISO” sau „certificare ISO 9000”, ci doar certificare ISO 9001. Nu este un grup de membru. O organizație nu se poate „alătura” ISO 9001.

Pentru a deveni certificat ISO 9001, organizația dvs. trebuie sa urmeze pașii pentru a implementa un sistem de management al calității ISO 9001. În cele din urmă, organizația trebuie să fie recertificată la fiecare trei ani pentru a-și menține statutul de certificare ISO 9001. Cu ce te ajuta aceste certificari ISO 9001? Implementarea unui sistem de management al calității ISO 9001 iți poate ajuta afacerea să își consolideze performanța. În centrul suitei ISO de standarde de calitate se află cele șapte principii de calitate care vă vor ghida prin procesul de îmbunătățire continuă. Respectarea acestor principii vă va ajuta să obțineți un beneficiu maxim din aceste standarde. Haideti sa vedem in randurile de mai jos cele șapte principii ale managementului calității.

1. Angajamentul oamenilor Implicarea echipei dvs. în sistemul de management Discutarea deschisă a problemelor și schimbul de cunoștințe și experiență cu echipa dvs. este esențial pentru a beneficia de implementarea ISO 9001.

Este esențial ca toată lumea din companie să-și înțeleagă rolul și să se simtă apreciat pentru contribuția lor la succesul său. Acest lucru nu numai că vă va ajuta să obțineți certificarea, ci va demonstra și angajamentul organizației dvs. de a îmbunătăți calitatea.

2.Orientarea către client Concentrați-vă pe clientul dvs. și pe nevoile acestora Dezvoltarea unui accent puternic asupra clienților este o modalitate excelentă de a vă demonstra angajamentul față de calitate. Pe lângă satisfacerea clienților, afacerea dvs. ar trebui să ia în considerare interesele altor părți interesate, indiferent dacă sunt proprietari, angajați, furnizori, investitori sau comunitatea mai largă.

3.Conducere. Dezvoltă o echipă de conducere puternică O conducere puternică înseamnă că aveți o viziune clară asupra viitorului companiei dvs. Comunicarea eficientă a acestei viziuni vă va asigura că întreaga echipă lucrează la aceleași obiective. Acest sentiment comun al scopului poate ajuta la creșterea motivației și productivității angajaților.

4. Cel de al patrulea principiu al managementului calitatii este abordarea procesului. Creați o cultură de proces Principiul Plan Do Check Act (PDCA) al standardului ISO 9001. Vă va ajuta să promovați o cultură bazată pe procese în întreaga organizație. Acesta este un mod dovedit de asigurare a planificării, resurselor și gestionării proceselor și interacțiunilor acestora în mod eficient. Administrând împreună diferitele domenii din afacerea dvs., ca sistem unificat și interconectat, veți descoperi că încurajați procese mai eficiente, facilitând atingerea obiectivelor dvs. Măsurarea și evaluarea acestor procese corelate vă vor ajuta, de asemenea, să identificați domeniile de îmbunătățire.

5. Îmbunătăţire, îmbratiseaza îmbunatățirea continuă. Îmbunătățirea continuă este esențială pentru sistemul de management al calității ISO 9001 și ar trebui să fie obiectivul principal al organizației dvs. Respectarea procedurilor obligatorii ale standardului vă va permite să reacționați rapid și eficient la oportunități, oferindu-vă un avantaj competitiv și ducând la un succes susținut.

6. Am ajuns la penultimul principiu al managementului calitatii, cel cu numarul 6 din lista noastra de astazi. Acesta este: luarea deciziilor bazate pe dovezi. Bazează-ți deciziile pe fapte cat mai concrete. Date precise și fiabile sunt esențiale pentru luarea deciziilor în cunoștință de cauză. Ar trebui să pui aceste informații la dispoziția tuturor celor care au nevoie de acestea în organizație. Acest lucru va îmbunătăți comunicațiile, va îmbunătăți continuu și te va ajuta să iți atingi obiectivele de afaceri.

7.Managementul relațiilor este ultimul principiu de pe lista noastra, dar foarte important si el de altfel. Dezvoltă relații reciproc avantajoase cu furnizorii Furnizorii dvs. pot fi o sursă de avantaj competitiv, dar necesită o relație bazată pe încredere. Crearea unor astfel de relații durabile cu furnizorii și alte părți interesate înseamnă echilibrarea câștigurilor financiare pe termen scurt cu strategii pe termen lung, reciproc avantajoase.

Beneficiile principiilor calității. Implementarea acestor șapte principii de calitate în timpul procesului de certificare ISO 9001 poate aduce numeroase avantaje. Acestea includ îmbunătățirea satisfacției și loialității clienților, creșterea motivației și productivității angajaților și utilizarea mai eficientă a resurselor. Consolidarea continuă a proceselor dvs. va crește, de asemenea, și veniturile și iți va permite să creezi cote de piață, răspunzând rapid la noi oportunități care nu vor întărzia sa apară.