Competiția Europeană de Inovare Socială (EUSIC) premiază startup-urile care vin cu soluții inovatoare pentru a reduce cantitatea de deșeuri din plastic din mediu. Aceasta este o inițiativă a Comisiei Europene și are un buget total de 200.000 de euro.

Astăzi au fost anunțați semifinaliștii, care numără 30 de proiecte din 19 țări. Printre aceștia este și startup-ul românesc Kidibot Plastic Battles. Este vorba despre un joc educațional futurist care îi învață pe copii despre impactul deșeurilor de plastic asupra planetei noastre.

În total, 543 de idei au fost trimite din toată Europa, abordând tema din acest an. Proiectele acoperă un spectru larg de soluții, de la optimizarea lanțurilor de aprovizionare la schimbarea comportamentului consumatorilor. Lista completă a celor 30 de semifinaliști se găsește aici.

În continuare, semifinaliștii vor trece prin Academia de Inovare Socială, un program de 3 zile unde participanții vor intra în contact cu experți în inovare socială. Acolo se vor pregăti pentru etapa finală a competiției, unde, în cele din urmă, 3 câștigători vor fi premiați cu câte 50.000 de euro fiecare, la care se adaugă un alt premiu de 50.000 de euro pentru unul dintre semifinaliștii din 2018, care au avut cel mai mare impact social în ultimul an.