xpath.global este prima platformă globală de tip marketplace pentru servicii destinate expatriaților, ce acoperă integral nevoile acestora, de la imigrare, relocare și taxe, până la servicii de moving. Scopul platformei este digitalizarea industriei de mobilitate globală.

Platforma a fost lansată în octombrie 2019 în cadrul conferinței Worldwide ERC din Boston, după o investiție de peste 450.000 de euro. Am vorbit cu Elena Antoneac, fondatoarea startup-ului și ne-a povestit că ideea a apărut în 2015. Procesul a durat atât de mult deoarece "a fost o perioadă destul de lungă să conving anumiți specialiști să se alăture proiectului."

Cum a venit ideea unui astfel de business? Elena Antoneac a fost expatriat, HR și consultant în ultimii 18 ani și cunoștea foarte bine traseul de mutare dintr-o țară în alta cu jobul. "După aproape 13 ani ca HR și Consultant mi-am dat seama că industria este inundată de foarte mulți ‘midlemen’ iar activitatea și comunicarea se țin exclusiv offline. Am înțeles nevoia industriei și am creat un produs de tehnologie care deservește transparent, rapid, oriunde, oricând nevoia expatului, a HR-ului, dar și a consultantului indiferent de țară in care se află".

Ce servicii ofertă xpath.global

În acest moment xpath.global acoperă 35 de servicii în peste 35 de țări, iar până la sfârșitul anului 2019 vor să ajungă cu servicii în 50 de țări de pe glob. De asemenea, în platformă sunt peste 500 de servicii: de la servicii de compliance în zona de imigrare: permis de muncă în Kazakhstan, Georgia sau Elveția, la servicii de securitate socială în Franța, și până la găsirea unei locuințe în Kuweit, Bahrain, Qatar.

"Pentru noi este important să avem o acoperire geografică cât mai mare și un numar de minim 12 service providers în fiecare țară care să acopere toate cele patru categorii de servicii: Imigrare, Taxe&Securitate Socială, Relocare și Moving", spune fondatoarea xpath.global.

Clienții xpath.global sunt companiile multinaționale cu volum de transferuri mici și medii, "companii dinamice care își doresc cei mai buni provideri și care pot fi găsiți online în mod transparent".

Proiectul a fost deparat după o investiție de aproape jumătate de milion de euro, provenită din fonduri europene și fonduri proprii, iar Elena Antoneac ne-a spus că mai are încă o investiție pentru a duce proiectul mai departe, tot din fonduri europene și proprii.

Investiții suplimentare de peste 1.5 milioane de euro sunt planificate pentru următorul an, urmând a fi direcționate spre diversificarea serviciilor pe care platforma le oferă partenerilor și clienților săi, dezvoltarea algoritmilor de machine learning și artificial intelligence, sau funcționalități de tip RPA pentru procesele de mobilitate.

În acest moment, xpath.global acoperă peste 500 de servicii din 34 de țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud. În următorii doi ani este prevăzută extinderea în peste 150 de țări.

Modelul de business al startup-ului este unul clasic de marketplace: comisionează un procent din vânzarea fiecărui serviciu. Această comisionare se face exclusiv la vânzare.

„După doar o lună am ajuns să acoperim cu servicii de mobilitate un număr de peste 35 de țări. Suntem bucuroși să vedem așa un entuziasm din partea partenerilor noștri. Este încă o dovadă a faptului că xpath.global, care a luat naștere în urma unei analize de peste 10 ani pe piața de mobilitate, este văzut ca un nou canal de vânzare, care aduce plusvaloare tuturor celor implicați. Suntem convinși ca planul nostru de a acoperi servicii în 150 de țări până la finalul anului 2021 este nu doar ambițios, dar și realizabil”, mai spune Elena Antoneac, fondatoarea xpath.global.

Elena Atoneac are experiență de 14 ani în industria de consultanță pentru mobilitatea internațională, iar din 2013 a fost Country Manager România și Moldova al Nestlers Group, companie de consultanță în domeniul mobilității globale, taxare si payroll.

Start-up-ul functionează deocamdată în cadrul companiei Nestlers. "Conform calculelor noastre, în 2022 xpath.global se va autosusține". Pentru anul viitor startup-ul are targetate vânzări de 1 milion de euro în platformă. "În plus, până în septembrie 2020, vom avea 15 roboți software dezvoltați care vor deservi industria noastră, tehnologii de AI și ML".

Platforma xpath.global este disponbilă 24/7 și de pe orice dispozitiv. Aceasta transparentizează industria de mobilitate, generând economii de timp și bani pentru clienții corporate, care ajung astfel mai rapid la serviciile de care au nevoie. Prestatorii de servicii din platformă pot accesa direct, fără intermediari, companiile tranfrontaliere.