Această listă nu este definitivă și nici exhaustivă. Știm că vor lipsi unele startup-uri care merită menționate în orice prezentare despre ecosistemul local, dar vrem să ne concentrăm pe acelea despre care am scris, cu care am vorbit sau care au avut un moment important în 2023, cum ar fi o investiție sau o extindere importantă.

Aceasta este a șaptea parte a unei liste pe care o vom actualiza în perioada Sărbătorilor de Iarnă, moment când și noi luăm o pauză binemeritată, dar în care e bine să ne amintim cine sunt jucătorii cei mai interesanți din acest ecosistem de companii inovatoare.

Acestea sunt trei dintre companiile care ne-au atras atenția anul acesta și despre care am scris.

KFactory

KFactory este un startup de Industry 4.0. Ajută companiile de producție să digitalizeze fluxurile operaționale în vederea creșterii performanței și productivității. Prin digitalizare ajută companiile să crească eficiența, o prioritate pentru orice manager de fabrică.

În decembrie anul acesta, sKFactory a fost acceptat în programul guvernamental din Marea Britanie Global Entrepreneur Programme (GEP), care permite accesul mai ușor pe piața din regat.

Programul GEP permite companiilor inovatoare din alte țări, cu creștere demonstrată, să aibă acces la piața din UK și să se relocheze acolo. Cu ajutorul programului, KFactory primește mentorat, conexiuni cu investitori din Marea Britanie și resurse guvernamentale. De asemenea, echipa de la KFactory va participa la evenimente speciale de networking.

Digitalizarea fabricilor este crucială pentru producția modernă, permițând monitorizarea în timp real, o mai mare eficiență și procese simplificate.

Anul acesta, KFactory a încheiat un parteneriat cu Aliant, prin care cele două entități și-au propus să revoluționalizeze activitățile de producție, oferind o soluție cuprinzătoare pentru integrarea datelor, optimizarea proceselor și mentenanța predictivă, ceea ce duce la reducerea timpilor morți, creșterea productivității, îmbunătățirea controlului calității și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Citește mai multe despre KFactory în acest articol de pe start-up.ro.

Moov Leasing

Moov Leasing, o platformă de mobilitate 100% digitală, all-in-one, fondată de către Bogdan Speteanu, fost CEO al BCR Leasing și Mircea Dihel, fost CEO al Țiriac Leasing, oferă pachete de servicii auto integrate de leasing operațional persoanelor fizice, PFA-urilor, antreprenorilor și companiilor, într-un mod simplu, rapid și flexibil. Platforma a devenit funcțională în iulie 2023, fiind lansată oficial pe 15 noiembrie.

Platforma Moov permite o personalizare completă a pachetului de leasing: clienții aleg durata contractului și serviciile dorite. În plus, au posibilitatea de a adăuga servicii, de a schimba sau de a cumpăra mașina pe parcursul contractului, dar și să renunțe oricând la acesta, fără povara unui angajament financiar pe termen lung. Procesul de aprobare și semnare a contractului durează mai puțin de 10 minute și poate fi realizat direct de pe laptop, și, în curând, din aplicația mobilă Moov Leasing.

În luna noiembrie, Loredana și Simion Apreutese, fondatorii grupurilor de firme ce fac parte din International Alexander Holding, intră în acționariatul platformei românești de mobilitate Moov Leasing, preluând 25% din acțiunile companiei. Astfel, Moov Leasing a ajuns la o evaluare de 10 milioane de euro și are planuri ambițioase de dezvoltare.

Până la finalul anului, Moov Leasing va înregistra active în valoare de 15 milioane de euro, spun oficialii, ținta fiind ca, în următorii trei ani, volumul finanțărilor să ajungă la 100 de milioane de euro.

Află mai multe despre Moov Leasing din acest articol de pe start-up.ro.

Siena

Siena AI este un startup lansat de antreprenori români în SUA și care a dezvoltat o platformă AI de customer service destinată comerțului electronic. Acesta a obținut anul acesta o finanțare de 4,7 milioane de dolari de la un grup de investitori, printre care Sierra Ventures, Parri Passu Ventures și OpenSky Ventures.

Compania introduce AI Personas, permițând brandurilor să își creeze o voce și un stil unic pentru agenții lor AI. Prin această abordare diferită de stilul standard, platforma poate crea interacțiuni amuzante pe canale precum Instagram și poate menține un stil business în e-mailuri.

De asemenea, produsul execută în mod autonom sarcinile atribuite de branduri, printre acestea numărându-se editarea textelor pentru abonați sau gestionarea produselor care trebuie înlocuite.

Siena utilizează un proces decizional bazat pe raționament uman pentru a gestiona serviciile pentru clienți. Astfel, produsul evaluează în timp real mai mulți factori, gestionând sarcini complexe, precum cererile de rambursare sau planurile de fidelizare.

Platforma Siena gestionează în mod autonom până la 80% din interacțiunile cu clienții în mai mult de 100 de limbi și pe toate canalele (inclusiv e-mail, social media). Siena rezolvă 80% din conversații cu un scor de satisfacție a clienților (CSAT) de 4,81 conform răspunsurilor a peste 50.000 de clienți.

Citește mai multe despre Siena în acest articol de pe start-up.ro.