Programul și competiția Spotlight, din cadrul conferinței How to Web, reprezintă de 10 ani o platformă de propulsare pentru startup-urile inovative și o șansă unică de dezvoltare a oportunităților de business. Aducând împreună investitori, fondatori de startup, experți și o audiență cu sete de inovare, How to Web creează contextul ideal de creștere pentru aceste companii la început de drum.

După doi ani în care acest program s-a desfășurat online, Spotlight reînvie spiritul antreprenorial pentru scena est-europeană de tehnologie și pune în prim plan posibilități de matchmaking, colaborare și investiție pentru cele mai competitive startup-uri.

“La ediția din acest an, ne dorim să vedem startup-uri agile, care adresează probleme actuale, provocatoare și de mare anvergură, ce pot face diferența pe piață. Ca și până acum, Orange va fi alături de participanți prin susținerea și facilitarea accesului către noi clienți și parteneri, naționali și internaționali. Spotlight reprezintă o bună ocazie ca ei să-și facă cunoscute produsele, să primească feedback relevant și să facă astfel primii pași spre investitori”, declară Monica Obogeanu, Startup Programs Manager, Orange România.

Programul Startup Spotlight 2022

Sesiunea de aplicări pentru Spotlight 2022 este deschisă în perioada 7 iunie - 1 septembrie. Organizatorii așteaptă peste 250 de aplicanți din Europa Centrală și de Est, care vor fi analizați în funcție de puterea de inovare și scalabilitatea lor.

După prima etapă de selecție, aproximativ 40 de startup-uri vor intra în programul de matchmaking Spotlight. În cursa pentru marele premiu, 20 dintre acestea vor urca pe scena din cadrul conferinței How to Web.

Startup-urile care se pot înscrie la acest program și competiție trebuie să aibă o durată de viață sub 5 ani și să nu fi primit investiție mai mare de 1 milion de euro.

Ai un startup? Înscrie-te aici la Spotlight.

Interacțiuni directe cu investitori globali, sesiuni de matchmaking sau expoziție dedicată startup-urilor în cadrul conferinței How to Web, sunt beneficiile de care au parte participanții, pe lângă experiența de pe scenă și șansa la marele premiu.

Spotlight debutează cu peste 50 de mentori și investitori de referință în lumea tehnologiei, care vor oferi peste 200 de întâlniri 1:1. Echipele de anul acesta se vor putea conecta cu experți din industriile de marketing, produse tech, media și relații publice, vânzări, design, operațiuni, precum si investitori de la companii renumite.

Dan Lupu, Earlybird Ventures Capital, Mirela Mus, Product People, Ondrej Bartos, Credo Ventures, Bogdan Axinia, eMag Ventures, Monica Obogeanu, Orange România, Horia Velicu, BRD - Groupe Société Générale, Dan Oros, Google for Startups, Cătălin Dediu, FintechOS sau Enis Hulli, 500Startups, sunt primele exemple de mentori și investitori la care vor avea acces direct participanții Spotlight.

Finaliștii Spotlight vor avea ocazia să împartă scena How to Web 2022 cu experți, fondatori și investitori cu renume, anunțați în cadrul conferinței. Matt Lerner, Fondator Startup Core Strengths, Hristo Borisov, CEO și Co-Fondator Payhawk, Cathy White, Director CEW Communications, Christoph Auer-Welsbach, Co-Fondator Kaizo, Carlos Espinal, Partener Seedcamp sau Andrew Michael, CEO Avrion și gazdă Churn.fm, sunt o parte din cei care vor întregi agenda conferinței. Discuțiile vor fi moderate de jurnaliști cu experiență vastă, precum Mike Butcher, Editor at-Large Tech Crunch, Irina Obushtarova, CEO The Recursive sau Andrii Degeler, proceed.io.

Valoarea premiului-investiție acordat în ediția Spotlight de anul trecut a fost de 350.000 de euro, prin intermediul căruia câștigătorii s-au putut bucura de următoarele etape de creștere ale business-ului lor.

Echipele finaliste în cadrul programului și competiției Spotlight din ultimii 3 ani au ridicat aproximativ 25 milioane de dolari în finanțare, până în prezent. Printre Alumni Spotlight se numară: Marionette (Y Combinator Alumni), TypingDNA (finanțați de fondul AI Google Gradient), InnerTrends (500 Startups Alumni) și alte echipe care au avut un progres remarcabil precum MediJobs, Neurolabs, Machinations sau Cartloop.

“Cel mai satisfăcător aspect în câștigarea competiției Spotlight a fost faptul că această experiență ne-a validat produsul și ne-a demonstrat că utilizatorii cred în viziunea noastră. Suntem recunoscători pentru această oportunitate, care a venit la momentul potrivit și a propulsat Cartloop în perioada care a urmat”, au declarat Lisa Popovici și Andrei Negrău, fondatorii Cartloop - startup-ul câștigător al ediției Spotlight 2020.

Experiența How to Web 2022 este realizată în parteneriat cu Google for Startups, Mastercard, BRD - Groupe Société Générale, Orange România și cu suportul eMag.

How to Web este evenimentul de referință dedicat startup-urilor și inovării din Europa de Est. Inițiat în 2009, din dorința de a oferi acces la oportunități de învățare și networking pentru comunitatea profesioniștilor din tehnologie și antreprenoriat, How to Web a devenit rapid unul dintre cele mai influente evenimente din estul Europei. Prin facilitare accesului la expertiză globală și networking de calitate, a accelerat adopția antreprenoriatului în tehnologie în România și estul Europei. Spotlight este programul și competiția dedicată pentru startup-uri, din cadrul How to Web, cu o istorie de 10 ani în propulsarea către succes a startup-urilor tehnologice aflate în stadiu incipient.