Acestea ar fi câteva dintre concluziile unui studiu privind piața de comerț electronic din România realizat de echipa GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce și Digital Marketing al toamnei, alături de partenerii iSense Solutions.

Studiul prezintă evoluția pieței în ulitmii trei ani si este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzactii este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu. De la an la an, numărul celor care fac cumpărături online crește, astfel că, în 2019, 10% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online comparativ cu 2018 și cu 27% mai mult decât în 2017.

Un alt trend crescător este reprezentat de plata cu cardul pentru cumpărăturile online. Numărul persoanelor care plătesc cu cardul a crescut cu 11% față de 2018, iar principalele categorii de produse și servicii achiziționate sau plătite online sunt următoarele: Facturi, servicii și utilități; Produse FMCG; Produse vestimentare și Activități de relaxare și divertisment.

Ceea ce a rămas constant este numărul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an: în ultimii trei ani, numărul magazinelor vizitate de români a stagnat la nouă.

În ceea ce privește comportamentul în mediul online, cei mai pasionați cumpărători sunt cei care iubesc shoppingul în general, nu neapărat obiceiul de a cumpăra online.

Primele trei website-uri din care românii cumpără online sunt eMag, OLX și Altex, magazine universale sau axate pe vânzarea de electrocasnice. Cu cât un website este mai puțin cunoscut, cu atât va avea mai degrabă succes doar la o categorie restrânsă de cumpărători, mai exact la cei care cumpără des online.

Brandingul și notorietatea magazinului sunt la fel de importante și în online; jumătate dintre români preferă să cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar dacă prețurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.