Urmărește interviul video în clipul de mai sus pentru a afla mai multe detalii chiar de la Alexandru Stan. Mai jos vei găsi un rezumat scris al discuției și principalele declarații.

Alexandru Stan este CEO al Tekpon, un marketplace unde companiile pot găsi software-ul potrivit pentru nevoile lor. Direcțiile strategice pentru Tekpon sunt de a avea cât mai multe produse software fără review-uri false, dar și să ajute companiile să aleagă un program pe care chiar să-l utilizeze.

Tekpon este un produs care e dezvoltat în România și se adresează în mare parte pieței internaționale, lansat în 2020. El a pornit dintr-o companie de SEO lansată de către Alexandru Stan și Cristian Ciulei, care ulterior a început să dezvolte marketplace-uri pentru clienți. În 2020 au decis să treacă la partea de produs, nu doar să dezvolte servicii pentru alții.

Conform datelor Gartner, 86% din soluțiile software achiziționate nu sunt folosite. Acest lucru duce la o problemă de 30 de miliarde de dolari doar în Statele Unite.

„La Tekpon nu monetizăm de la utilizator, ci de la companiile de software care vor să sponsorizeze ori o categorie, ori tot marketplace-ul, dar nu avem opțiuni pentru promovare preferențială a acestora”, a spus Alexandru Stan într-un interviu în studioul start-up.ro.

Alexandru Stan a fost în situația în care a cumpărat software în companie, a citit review-uri bune, dar apoi a realizat că nu îl va folosi.

900.000 de dolari ridicați de la prieteni, relații și investitori

Tekpon a pornit în 2020 cu o investiție din rețeaua lui Alexandru Stan, care astăzi organizează și conferința SaaStock, filiala locală din București. De altfel, Stan a scris și o carte împreună cu Cristian Dina, partenerul său din Tekpon numită „King of Networking” în care vorbește despre cum poți să-ți faci relații ca antreprenor.

După lansarea din 2020, Alexandru a fost la mai multe conferințe și a intrat în rețeaua SaaStock, cunoscându-l pe fondatorul conferinței, Alexander Theuma. Cu ajutorul cunoștințelor, pe Tekpon au ajuns companii mari din lume, cum ar fi Hubspot.

Dar evoluția de până acum a fost influențată și de faptul că piața este una care are încă provocări. 90% din persoanele care achiziționează un software pornesc de pe Google și testează în medie 3 soluții. Tot procesul sună bine, dar Alexandru menționează că multe review-uri sunt manipulate, iar asta influențează utilizatorii.

Promovare organică și deplasări la conferințe

Pe Tekpon, arată Alexandru, softurile au review-uri corecte și multe dintre ele sunt testate. „Monetizăm prin revenue share. Dacă un utilizator cumpără un software, primim un procent din achiziție”, spune Stan.

Pentru a ajunge la cifrele de azi Alexandru a achiziționat un grup de Facebook cu 90.000 de membri, l-a crescut la 130.000 de membri și aceasta a fost prima metodă de promovare.

„Am făcut SEO foarte bine, iar apoi ne-am dus la conferințe să ne cunoaștem în persoană cu fondatorii firmelor de software. Asta sună a costuri mari, dar ne-am dus două persoane, am stat la cele mai ieftine hoteluri, stăteam înghesuiți, mâncam modest, dar aveam tricourile cu Tekpon. Și ne-am cunoscut cu oamenii”, spune Alexandru.

Cum faci networking?

Să te duci la conferințe nu e greu, dar cum le faci utile pentru tine? Alexandru spune că el cumva s-a format astfel, a fost deschis încă din școală.

„Sunt un tip mega social. Îmi plac oamenii și plăcând oamenii de la oricine ai ceva de învățat. Mă duc direct la oameni, m-am dus să-i cunosc pe cei care organizează conferințele. Ei mi-au sus cine sunt oamenii importanți și apoi i-am căutat pe aceia. Treptat, atunci când ajungi într-un grup, te văd și ceilalți și crești rețeaua”, spune Alexandru Stan.

Alexandru Stan consideră că fondatorii nu trebuie să se teamă de refuzuri la astfel de evenimente. El spune că rareori a fost refuzat. „Pentru că oamenii se văd pe ei înșiși la început, chiar dacă au făcut 5 exituri”, spune fondatorul Tekpon.

Astăzi Tekpon are 12 persoane în echipă. De asemenea, monetizarea se face și prin pachete premium care costă și 12.000 de dolari, iar Stan menționează că rata de închidere a acestor pachete este de 50%.

De asemenea, pe lângă organizarea în București a conferinței SaaStock, dedicată specialiștilor care dezvoltare software as a service, Tekpon va organiza și Tekpon Awards, deoarece Alexandru dorește să aducă reprezentanți ai industriei la București.


Proiectul „Antreprenori” este susținut de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.