Planurile producătorului chinez vivo pentru piața locală ne-au fost dezvăluite în cadrul unui interviu cu mai mulți reprezentanți ai companiei. Potrivit acestora, lansarea oficială a produselor vivo în România ar fi trebuit să aibă loc încă de la începutul anului trecut, însă pandemia le-a dat planurile peste cap.

vivo a intrat oficial în Europa în luna octombrie, anunțându-și prezența în Polonia, Spania, Germania, Franța, Marea Britanie și Italia, iar de pe 16 februarie telefoanele companiei vor fi prezente și în magazinele online și fizice din România.

De operațiunile vivo în România și în Europa se ocupă Seon Hwang, VP & Chief Marketing Officer, Thomas Kahmann, PR Director, Lei Sang, Senior Manager Product PR, Ivan Polojac, Senior Manager Corporate PR și Bianca Anda Caloian, Marketing Specialist.

Lansarea vivo în România vine la scurt timp după ce branduri precum Xiaomi, oppo sau Realme și-au lansat oficial produsele și și-au anunțat prezența oficială pe piața locală. Conform lui Seon Hwang, vivo aduce plusvaloare prin produsele sale, iar întârzierea nu va afecta compania. ”Cu toate că am venit mai târziu, avem produse foarte bune”, explică Hwang.

Pe termen lung, vivo are planuri să ajungă în top 5 branduri de smartphone-uri în România dar, pentru primii doi ani, vânzările și volumele nu vor reprezenta o prioritate pentru companie - producătorul se va concentra pe câștigarea încrederii românilor.

”Câștigarea încrederii reprezintă cea mai mare provocare pentru noi. Dar credem nu trebuie neapărat să aduci cel mai bun produs, ci produsul potrivit pentru segmentul potrivit”, a declarat Thomas Kahmann.

Primele modele care vor fi disponibile pe piața locală sunt vivo Y70 și vivo Y20s, două smartphone-uri de gamă medie, accesibile dar cu specificații foarte bune pentru gama lor de preț.

Potrivit Biancăi Ada Caloian, smartphone-urile vivo vor fi disponibile online, pe emag.ro, și în 16 showroom-uri eMAG din toată țara începând cu 16 februarie. Pentru partea de customer support, vivo în România are parteneriat cu două centre de service: Decebal și ESD.

Pe piața din China, smartphone-urile vivo vin cu un asistent virtual puternic preinstalat, numit Jovi. Totuși, pentru piața din Europa, producătorul nu va integra asistentul propriu și se va baza pe Google Assistant care vine preinstalat cu sistemul Android. ”Lumea e obișnuită deja cu Google Assistant, folosește serviciile Google, deci nu are rost să încercăm să localizăm Jovi pentru piața europeană - în China lucrurile sunt diferite”, a declarat Ivan Polojac.

Potrivit lui Kahmann, vivo își propune să fie ”cel mai uman brand de smartphone-uri”, iar Hwang a declarat că una dintre priorități este ca telefoanele companiei să își păstreze valoarea. ”Valoarea stabilă a smartphone-urilor e foarte importantă pentru noi, deci nu vom avea promoții exagerate și reduceri de preț la scurt timp după lansări”, a completat acesta.

Compania a efectuat un sondaj în Europa înainte de lansare, pentru a afla care sunt așteptările și nemulțumirile consumatorilor privind smartphone-urile. Conform datelor culese de la peste 9.000 de respondenți, inclusiv din România, bateria mare, camera bună și prețul avantajos reprezintă principalele dorințe ale utilizatorilor de smartphone.

De la lansarea din Europa din octombrie 2020, Y70 s-a dovedit a fi cel mai popular smartphone al producătorului, chiar dacă nu este cel mai accesibil, lucru care denotă că oamenii nu caută doar un preț mic, ci un raport calitate-preț foarte bun.

Smartphone-urile vivo vin cu Android, cu serviciile Google Play preinstalate, și cu interfața Funtouch OS. Aceasta este foarte curată, minimalistă și oferă o experiență fără bloatware. Smartphone-urile au diverse funcții de AI integrate în tot sistemul, inclusiv în ceea ce privește capacitățile foto.

vivo plănuiește lansarea pe plan și a unui vârf de gamă ”în prima parte a acestui an” și va aduce și căști true wireless care să acompanieze smartphone-urile și să ofere o experiență cât mai bună de utilizare.