Extraopțiunea va putea fi activată din aplicația de management al contului MyAccount Telekom, în câțiva pași simpli, fără niciun cost suplimentar sau constrângeri contractuale. La expirarea perioadei de valabilitate, extraopțiunea se va dezactiva automat, iar clienții vor reveni la beneficiile inițiale. Ulterior, ei vor avea posibilitatea să aleagă în continuare această extraopțiune, contracost, apelând numărul de telefon 1921 sau direct din aplicația MyAccount Telekom.

„Acesta este modul nostru de a sprijini mediul de afaceri din România, prin măsuri concrete, cu aplicabilitate limitată. Vom analiza în continuare modul în care vom putea contribui la supravieţuirea industriilor cele mai afectate precum şi la revenirea companiilor din ţara noastră la nivelul optim de funcţionare. Este un angajament de loialitate al Telekom Romania faţă de companiile din România, faţă de antreprenori, manageri si faţă de angajaţii lor. În acelaşi timp, este o promisiune de a ţine România conectată, de a a sprijini afacerile să treacă peste această perioadă cât mai ușor, contribuind astfel la continuitatea activităţii lor”, a declarat Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business.

De la declanșarea stării de urgență în țara noastră, în 16 martie 2020, Telekom Romania a lansat o serie de oferte, instrumente și facilități prin care susține activitatea antreprenorilor, a sistemului educaţional şi a instituţiilor statului, implicate în gestionarea crizei, după cum le-a enunţat Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business:

  • ”Continuitatea Afacerii” este un produs unic pe piața de telecomunicații din România, prin care se poate achiziționa, cu reducere 100%, pentru trei luni, un pachet format din conectivitate mobilă nelimitată, voce și internet 4G, soluții de securitate Norton Security Online pentru dispozitive, dar și aplicații pentru organizarea de audio și videoconferințe de la partenerii strategici, Cisco și Microsoft.
  • Telekom Romania a extins ofertele comerciale lansate la începutul anului pentru antreprenorii care se vor porta, atât online, cât și offline, până pe 17 mai 2020, și care optează pentru abonamentul Freedom 5. Astfel, clienții companii vor beneficia de conectivitate mobilă nelimitată, voce și internet 4G, cu 100% reducere din costul abonamentului în primele şase luni de la portare. Mai multe detalii despre această ofertă regăsiți aici.
  • Pentru continuarea studiilor de la distanță, Telekom oferă un pachet gratuit ce include atât licențele de acces în platforma de management educațional Adservio, cât și conectivitate mobilă nelimitată 4G. Până în prezent, peste 300.000 de noi elevi, 18.000 de profesori, din peste 2.000 de școli, dar și 600.000 de părinți s-au înscris în platformă în ultimele săptămâni, a spus Ovidiu Ghiman.

”Sunt câteva mii de companii care au subscris la serviciul Business Continuity, fără să număr clienții care au solicitat o extindere naturală a contractului lor cu aceste soluții. Sunt câteva mii de companii care nu foloseau soluțiile noastre cu care am implementat aceste soluții sau cu care suntem în discuții să implementăm aceste soluții”, a declarat Ghimanb..

Ovidiu Ghiman: Susținem antreprenorii să își poată continua afacerile de acasă

Totodată, în condițiile distanțării sociale, tehnologia este singura modalitate prin care se menține comunicarea cu colegii, profesorii, membrii familiei sau cu prietenii. De aceea, acum, mai mult decât oricând, angajatorii trebuie să beneficieze de servicii și soluții care să faciliteze telemunca și care să asigure toate premisele pentru desfășurarea activității în condiții optime.

Care sunt îngrijorările antreprenorilor?

  • Antreprenorii nu știu încă la ce să se aștepte. Sunt preocupați de evoluția economiei și le este greu să estimeze modul și momentul când își vor putea relua activitatea, la fel ca înainte;
  • Afacerile care au probleme se uită proactiv la categoriile de costuri pe care le pot reduce, acestea generând un efect în cascadă în întreaga economie;
  • Antreprenorii se întreabă cum va fi afectată afacerea lor dacă partenerii lor, furnizorii lor, clienții lor au probleme. Mulți dintre ei realizează în acest moment cât de interconectate sunt mecanismele de piață;
  • Mai mult de 30% dintre companii recunosc că nu erau pregătite să își gestioneze afacerea în noul context și caută activ soluții pentru a se adapta;
  • Deși impactul negativ pe disponibilități de numerar este cel mai mare în cazul companiilor mici, nivelul de stres declarat este cel mai mare în segmentul companiilor medii, având presiune de la clienți, furnizori și angajați.

Atitudinea generală a antreprenorilor este mai degrabă pesimistă, cu un plus în cazul companiilor medii, după ce majoritatea firmelor a fost obligată de situaţie să-și închidă activitatea, relevă un studiu al agenției de cercetare de marketing ISRA*, realizat la solicitarea Telekom Romania, explică Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business.

Firmele care au răspuns chestionarului recunosc că impactul pandemiei este generalizat și nu doar asupra afacerii lor, în condițiile în care există o interdependență între ei și furnizori.

O parte dintre antreprenori nu își imaginau că afacerile lor (transport urban, construcții, montări de geamuri, comerț cu mobilă) pot continua fără interacțiune face-to-face, însă în prezent reușesc să comunice foarte bine online cu angajații și să asigure continuitatea afacerii. Pe de altă parte, cei care au fost nevoiți să își suspende activitatea, au de gând să se reîntoarcă la afacerea propriu-zisă imediat după încheierea stării de urgență, cei mai mulți estimând luna iunie.

Ovidiu Ghiman descrie și situaţii în care afacerile s-au reinventat pe termen scurt: “în această perioadă dificilă, mai multe firme au reușit să își continue activitatea prin schimbarea totală a modelului de afaceri: o spălătorie auto preia mașinile clienților de acasă, le spală și le returnează la adresa clientului; o firmă de avocatură oferă consiliere juridică, în locul reprezentării în instanță; o firmă de contabilitate oferă mare parte din timp consiliere pe probleme de șomaj tehnic”.

Un alt studiu realizat la solicitarea Telekom Romania, relevă că pentru 63% dintre companii, cea mai mare cauză de stres este reprezentată de criza economică iminentă, potrivit lui Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business. Totodată, impactul financiar și diminuarea nivelului de activitate reprezintă principalele probleme cu care se confruntă companiile: 79% experimentează probleme de lichiditate, 74% înregistrează proiecte sau comenzi anulate, 50% se așteaptă la întârzierea plăților de la clienți, în timp ce 43% au declarat că au dificultăți în acoperirea salariilor.

”Ce spun antreprenorii? Stress-score este la 63. Cea mai mare valoare este pentru companiile medii, cel mai mic scor de stres este pentru companiile mari. Dacă ne uităm la companiile care au continuat să-și desfășoare activitatea, lucrurile sunt sub control - fie au o plasă de siguranță, fie au făcut o reducere rapidă a costurilor”, a mai declarat Ghiman.

Sfaturi pentru telemuncă

În condițiile actuale, Telekom Romania este foarte conectat la nevoile clienților și a observat o dinamică foarte mare în schimbarea modelului de funcționare în afaceri, după ce 53% dintre companii au apelat la telemuncă, potrivit lui Ovidiu Ghiman.

”În această perioadă, nevoia de digitalizare e mai mare ca oricând. Digitise or die este mai actual ca oricând. Dar nu digitalizare de orice fel - ci cu securitate cibernetică. Pentru că mulți angajați sunt acasă, soluțiile noastre țin cont de aceste potențiale riscuri”, a declarat Ghiman.

În acest sens, Telekom Romania a pregătit un ghid cu informații utile destinate antreprenorilor.

”Când vorbim despre continuarea activității profesionale în afara biroului, consider că sunt trei aspecte importante de luat în calcul: soluțiile de conectivitate, păstrarea securității datelor și instrumentele digitale care ne pot ușura munca. Astfel, angajații au nevoie de o conexiune securizată la internet în bandă largă, asigurând comunicarea cu sistemele companiei, printr-o conexiune de tip VPN. Astfel, veți asigura minimul necesar pentru siguranța datelor companiei. De asemenea este foarte important să utilizeze instrumente de colaborare, care să faciliteze colaborarea echipelor, cum ar fi soluții pentru audio/videoconferință, aplicații pentru editarea/partajarea documentelor. Un alt aspect, subestimat de foarte multă lume, este reprezentat de importanța accesoriilor și echipamentelor utilizate. A lucra de acasă înseamnă mult mai multe apeluri video. Echipelor le place să se vadă când colaborează, astfel că vă veți dori o cameră web bună și căști pentru o experiență confortabilă și de calitate”, a declarat Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business.

Și majoritatea angajaților Telekom Romania își desfășoară activitatea în regim de telemuncă. Potrivit reprezentantului Telekom, productivitatea acestora a crescut și compania ia în calcul măsuri pentru perioada post-pandemie care să genereze în continuare valoare pentru angajați și pentru clienți.

”Productivitatea angajaților noștri a crescut, sunt mai aproape de clienți și de nevoile lor ca niciodată. Cu siguranță nu se va mai lucra ca înainte. Noi ne vom uita, în primul rând, cum putem genera prin noul mod de muncă mai multă valoare pentru clienții noștri, pentru partenerii noștri”, a mai declarat Ghiman.

Implicare în educație

Ghiman a vorbit și despre platforma de educație digitală AdServio, pusă la dispoziție gratuit școlilor și elevilor în această perioadă. Peste 300.000 de elevi și 2.000 de școli s-au înrolat în platformă în perioada COVID-19, adăugându-se la cei 300.000 de utilizatori deja existenți.