Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 2 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
În Europa au fost vândute 711.000 vehicule electrice și hibride, în trimestrul al treilea, cu 128% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unități (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unități (+121%), și cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unități (+316%).
”În pofida scăderii generale a pieței auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice și hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar și de lansările de noi modelele de către mărci premium. Și în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuși creșterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menținerea programului Rabla Plus și lansările anunțate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) și Ford (Puma), cât și de alți constructori auto, vor susține dezvoltarea acestui segment pe plan național”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.
Primele cinci piețe ale UE (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creștere, de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru și până în prezent, până la 579.000 înmatriculări noi doar în trimestrul al treilea.
Vânzările de mașini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franța și Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci țări. Cota totală de piață a vehiculelor electrice pentru aceste piețe se situează la 19%.
Alte concluzii ale raportului: