De curând a avut loc summit-ul anual HR Technology Conference and Exhibition, în Las Vegas, unde au participat circa 450 de expozanți, printre care aproape 60 de startup-uri. Dintre subiectele discutate acolo se numără procesul de recrutare și de căutare a job-urilor. Cei de la Technical.ly prezintă trei trenduri majore care se vor manifesta în următorii ani.

1. Sfârșitul CV-urilor

Descrierile de job și CV-urile ar putea deveni mai mult o anexă decât o introducere, este de părere Raj Mukherjee, de la Indeed, cel mai mare motor de căutare de locuri de muncă din lume. Acest lucru se poate întâmpla din cauză ori datorită instrumentelor online, cum ar fi testele scurte, care selectează candidații în funcție de abilitățile legate în mod specific de locurile de muncă deschise. Cei de la Indeed au lansat Indeed Assessments, un test online scurt care face tocmai acest lucru. Dar nu e nevoie să mergem atât de departe, având în vedere că avem chiar la noi un chatbot creat de moldoveni care le găsește de lucru milenialilor.

Astfel de tool-uri ar putea reduce discriminarea și prejudecata din procesul de recrutare. În plus, sunt o metodă bună prin care candidații își pot arăta abilitățile înainte ca cineva să se uite peste CV. Având în vedere că înlăturarea CV-ului este o opțiune luată în considerare de o platformă unde sunt peste 200 de milioane de oameni care își caută de lucru, acesta ar putea fi sfârștiul acestuia.

2. Personalizarea căutării de job-uri

Una dintre provocările pe care le întâlnesc departamentele de HR este schimbarea fișei job-urilor, rezultând ceea ce se numește “job blending”, unde roluri noi apar dintr-un mix de responsabilități ale mai multor poziții existente anterior. O soluție poate fi personalizarea experienței candidaților direct în site-ul companiei care angajează. De exemplu, pagina de cariere a companiei Whole Foods se schimbă în funcție de interacțiunile anterioare ale candidaților, cum ar fi conțonutul, textul și job-urile vizualizate.

În același timp, titlurile multor job-uri vor continua să se schimbe, odată cu automatizarea și schimbările din tehnologie, iar multe dintre job-urile de acum ar putea să nu mai existe în următorii 10 ani.

3. Era transparenței

În zilele noastre, feedback-ul din partea angajaților sau a celor care au avut ocazia să interacționeze într-un fel sau altul cu o companie poate fi avea un impact major asupra reputației acesteia și nu mai poți să te ascunzi după deget. Platforme precum Glassdoor oferă o perspectivă detaliată asupra unei companii din partea angajaților, așa că departamentul de HR trebuie să acorde atenție sporită oamenilor din interior, înainte să-și promoveze brandul în afară.

„Nu folosiți niciodată cuvântul ‘well-being’ în mod independent, ci întotdeauna atașat de productivitate”, recomandă Arianna Huffington, fondatoare a publicației The Huffington Post și a Thrive Global, care consideră că indicatorul pentru ROI pe well-being este direct legat de performanța afacerii.