Am aflat de la Iuliana Panache, managing director Mindopoly, câteva tendințe în maketing pentru 2019 care te ajută să-ți duci brandul în fața consumatorilor, pe care specialistul în marketing le recomandă companiilor de la noi pentru a fi relevante în mediul online în acest an

Mindopoly este o agentie de creare de conținut și video marketing, fondată de Iuliana Panache și Dan Moga.

”Sper ca în acest an companiile să nu scadă bugetele de marketing și comunicare de teama unei posibile crize financiare. Cu alte cuvinte, să învățăm din lecțiile ultimilor ani, astfel încât să nu mai cădem în capcana percepției potrivit căreia marketing-ul e dispensabil. Comunicarea integrată are, fără doar și poate, un rol vital în supraviețuirea fiecărui business și în strategia de dezvoltare”, ne-a precizat Iuliana Panache.

Totodată, cofondatorul agenției vine și cu un sfat pentru antreprenorii și managerii de companii de la noi. ”Sper să nu mai vedem nicio companie, indiferent de dimensiunea ei, care să nu aibă în organigramă măcar un om de marketing & comunicare, daca nu se poate un department. Aceste poziții sunt cheie în board-ul fiecărui business, din orice industrie și de orice dimensiune”, afirmă Iuliana.

Tendințe în marketing pentru 2019

  1. În comunicare, bătălia cea mai mare se va da în continuare pe conținut, mai exact pe calitatea, autenticitatea și relevanța acestuia. Apoi, cu cât conținutul este mai bine targetat și comunicat publicului vizat, cu atât eforturile de comunicare vor servi și mai mult obiectivelor de business. Dintre toate formele pe care le-ar putea lua, conținutul video va fi capul de afiș și în 2019.
  2. Deși se vorbește de câțiva ani buni despre video și despre importanța lui în procesele de comunicare dar și în felul în care acestea sunt evaluate, măsurate și raportate, “povestea” este abia la început în România. Consumul de conținut video continuă să crească semnificativ, mai ales pe dispozitive mobile. Ca să parafrazăm o formulă folosită des în aceste zile – “nu putem noi produce, cât pot ei să consume”.
  • Un video într-un email crește rata de răspuns cu 200-300%
  • Un video pe un landing page crește rata de conversie cu 80% (sursa: Hub Spot)
  1. Va fi din ce în ce mai greu sa faci marketing bun pentru un brand, fără o serie de declinări video care să vorbească despre tine, să îți întoarcă produsele pe toate părțile și să-și explice serviciile în limbajul consumatorului. Credem că variantele how to vor fi încă pe val.
  2. În zona de video marketing, vedete vor fi poveștile (stories) și live-urile.
  3. Una dintre prioritățile/provocările oamenilor de marketing va fi, așadar la presiunea concurenței, dar și a insight-urilor de consumator, să creeze continut de calitate și relevant pentru brand-urile pe care le reprezintă, dar și să poată măsura cât mai realist eficiența acestora.

Mai mulți specialiști în marketing găsiți pe platforma BizTool.ro.