Carmen Grigore, co-fondatoarea TonusApp, prima aplicație românească de fitness și nutriție dedicată exclusiv femeilor (momentan), și-a propus să ne ajute să ne dăm seama cât de mult ne ajută mișcarea și o nutriție sănătoasă să ne schimbăm viața, precum și să ne educe să facem mai mult sport.
Parcursul profesional al co-fondatoarei TonusApp a început, oarecum, clasic. Absolventă de Comunicare și Relații Publice (SNSPA București) și a unui master în Administrarea Afacerilor (ASE), Carmen a lucrat, mai întâi, în cadrul unei companii de management de proiect în construcții. ”Practic, am fost de la înființare și acolo am învățat cam tot ce presupune deschiderea unei companii, partea comercial – administrativă, management, marketing. După câțiva ani, mi s-a oferit șansa de a prelua o idee și a o transforma într-un business de comerț electronic, împreună cu alți parteneri, așa că am fost, pentru 8 ani, managing partner la Delazero - compania a gestionat prezența online a unor branduri de top din diverse segmente”, povestește ea.
Drumul spre un business de sport
Acestea au fost experiențele care au stat la baza cunoștințelor ei din antreprenoriat, despre tot ceea ce înseamnă construirea unui business, și i-au fost utile în realizarea TonusApp. Al doilea element, ideea de afaceri, a venit la începutul anului trecut. Cocheta cu mai multe idei pe care și-ar fi dorit să le pună în aplicare, însă, cu ajutorul unui coach care a ajutat-o să-și clarifice calea pe care dorea să pornească și să aleagă business-ul cu care se identifica mai mult, a decis să lanseze o afacere în domeniul sportului.
Îmi dau seama de faptul că piața este încă la început, ca atare nu am cum să nu văd potențialul
De ce tocmai un business de sport și, mai ales, o aplicație online de antrenamente? ”Am ales să lansez acest proiect pentru că am simțit cât de mult m-a susținut pe mine sportul, în general și, mai ales, în momentele dificile. Momentul în care am renunțat la abonamentul la sală și la colaborarea cu antrenor personal a fost urmat de o vară în care am alergat și care a culminat cu un semimaraton încheiat cu succes. Mi-am dorit foarte mult această experiență, a unui semimaraton, și am vrut să îmi dovedesc mie că pot. Însă pasiunea mea era pentru fitness și am continuat să mă antrenez acasă. Am testat tot felul de modele, din necesitate, și am înțeles potențialul unui astfel de proiect și beneficiile pe care le poate aduce în viața oricărei femei. O jumătate de oră de mișcare, cel puțin de 3 ori pe săptămână, poate face minuni. Am înțeles că se poate lucra și în acest mod, acasă, iar acesta este un concept care în România este departe de a fi luat în calcul (și aici mă refer la modul general). Bine, este clar că ideea de a face sport este în creștere la noi, dar mai avem mult de parcurs. Îmi dau seama de faptul că piața este încă la început, ca atare nu am cum să nu văd potențialul”, explică Carmen, precizând faptul că, în momentul în care a decis să lanseze această afacere și-a obținut și certificările necesare: este antrenor de fitness și consultant nutriționist.
Partenerul potrivit
După câteva luni de planificare și în care a pus la punct platformă, timp în care l-a cooptat în proiect pe Sergiu Sandu, fostul său antrenor personal, cu care lucrase la sală vreme de doi ani de zile, TonusApp se lansa în luna decembrie a anului trecut în urma unei investiții de circa 35.000 de euro.
”Sergiu este un antrenor exigent, focusat pe rezultate și concepe antrenamente foarte diverse, menite a te scoate din zona de confort și care dau rezultate foarte bune. Am știu de la început că vreau să lucrez cu el, nu doar pentru că este un antrenor extrem de bun, dar pentru că este profesionist, serios și dedicat. Formăm o echipă imbatabilă pentru că ne completăm foarte bine. Avem același obiectiv și reușim ușor să ajungem la un consens. Așa am creat o formulă de succes”, afirmă Carmen Grigore.
TonusApp se lansa în luna decembrie a anului trecut în urma unei investiții de circa 35.000 de euro.
TonusApp este o aplicație de fitness disponibilă atât pe platformele iOS și Android, cât și pe web. Aceasta oferă, în prezent, un program de antrenament de o lună, cu 4 ședinte pe săptămână, cu focus pe slăbire și tonifiere, dedicat femeilor.
Program pentru femei
”Antrenamentele femeilor și bărbaților diferă. Desigur, diferă și cele ale femeilor, în funcție de obiectiv. Noi am targetat femeile, pentru că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care au nevoie de ghidare și susținere la antrenamente. Bărbaților le este mai ușor să meargă într-o sală și să înceapă să se antreneze; dar eu am testat pe propria-mi persoană cum este să mergi, ca novice, într-o sală de fitness, senzația de jenă și de disconfort pentru că nu știi ce să faci sau cum funcționează echipamentele și îți este și rușine să întrebi. Chiar am trăit asta și am gândit să oferim acestor femei ocazia să depășească aceste „hopuri”, să ajungă să vadă și să realizeze cât de bine se simt după câteva zeci de minute de mișcare, să ajungă să le placă, să ajungă dependente de un stil de viața sănătos”, explică ea decizia de a lansa aplicația strict pentru femei. Cel puțin pentru început.
Ce oferă TonusApp
Programul este unul full body, cu două niveluri de dificultate (ușor sau dificil), iar ședințele au aproximativ 30-40 minute fiecare și se pot efectua la fel de bine acasă și la sală. ”Există explicații, descrieri ale exercițiilor, videouri de prezentare, ai nevoie doar de dorință și o conexiune la net”, completează Carmen, precizând faptul că programul are un cost de 139 lei, TVA inclus, acesta putând fi achiziționat o singură dată. Odată cumpărat, programul poate fi folosit nelimitat.
Noi am targetat femeile, pentru că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care au nevoie de ghidare și susținere la antrenamente
Totodată, primul program al aplicației, denumit Start, are inclusă și partea nutrițională, mai exact informații și principii de bază despre macronutrienți, alimente de preferat sau de evitat, combinații bune sau cu probleme, micronutrienți sau suplimente, alături de câteva exemple de mese. ”Nu am gândit un plan alimentar de o lună programul Start, pentru că fiecare persoană este diferită și am considerat că vă ajuta mai mult ca femeile să înțeleagă ce la face bine și ce nu, ce să mănânce sau cum să combine, decât să le oferim noi fiecare masă”, mai spune ea.
TonusApp mai oferă acum și un program Demo, accesibil oricărei persoane care își descarcă aplicația, timp de 7 zile de la crearea contului, cu acces complet la program. Totodată, există și secțiunea de Antrenament gratuit. Acesta este modificat periodic, iar la acesta are acces orice persoană care are instalată aplicația pe telefon.
Prima aplicație de fitness românească
Menționăm mai sus faptul că, TonusApp se definește a fi prima aplicație de fitness românească. Și asta pentru că fondatorii săi și-au dorit să elimine bariera de limbă pe care alte aplicații similare, disponibile și la nivel local, o pot aduce. ”Sunt încă multe persoane care nu cunosc limba engleză și noi ne dorim să ajungem și la acelea. Este foarte important nu doar să urmărești pe cineva care face un exercițiu pe YouTube, dar și să înțelegi cum trebuie efectuat acel exercițiu corect, astfel încât să aibă rezultate și să nu riști accidente. Și atunci, dacă tu nu poți înțelege aceste aspecte, cum poți să ajungi la o transformare?”, spune Carmen Grigore.
Totuși, co-fondatoarea TonusApp nu exclude posibilitatea ca aplicația de fitness să treacă granițele. Mai ales pentru că, în străinătate există o piață mult mai educată și dornică să facă sport.
”Ne-am gândit la acest aspect chiar de la început. Și aici spunem da, cu siguranță, pentru că piața este deschisă și vedem potențialul. Comparabil cu piețele externe (și aici mă refer la America, la Australia), noi suntem aici un punct extrem de mic, pe harta fitnessului. Deci, loc de a ne extinde există cu siguranță. Avem și acum achiziții din afara granițelor, însă cumpărătoarele tot românce sunt. Ne bucurăm că am ajuns la ele și către ele tindem, în orice locație ar fi. Deocamdată, ne focusăm pe piața din România, unde credem că este nevoia mai mare, dar și provocările la fel de mari. Ca în orice piață la început, nevoia de educare, de înțelegere este enormă”, completează Carmen.
Reticența din online
Oarecum la fel ca în cazul unui business de comerț electronic, un domeniu în care avea experiență în momentul în care a lansat TonusApp. Pentru că da, la fel ca și pe segmentul de e-commerce, un business de sport, și mai ales unul care aduce o aplicație online de fitness, se lovește de un oarecare grad de reticență din partea potențialilor clienți.
Ca în orice piață la început, nevoia de educare, de înțelegere este enormă
”Cu siguranță, în afara României poate fi un business din care te poți susține financiar, ca antreprenor. Dar trebuie să ne raportăm la ce se întâmplă aici, în plan politic, economic, fiscal, să ne gândim la puterea de cumpărare a românilor, la scepticismul lor față de piață online (încă, da), la temerea de a-și da niște date online sau de a plăti cu card. Ceea ce ne va oferi susținerea financiară necesară este dacă vom reuși să aducem acest concept în casele cât mai multor femei. Noi plănuim să aducem cât mai mulți vectori de încredere în jurul TonusApp, care să le ofere o mai mare siguranță pentru a face acel prim pas. Să le determinăm să înceapă pentru a ajunge să simtă beneficiile pe propriul corp și pe propriul psihic”, afirmă Carmen.
Rezultate pe termen lung
Din punctul de vedere al co-fondatoarei aplicației, TonusApp se diferențiază de video-urile cu antrenamente de fitness disponibile pe YouTube prin beneficiile pe care le prezintă, clar, încă de la început. ”Programul Start a fost gândit pentru slăbire și tonifiere și a fost creat în consecință: ședințele vizează, pe rând, partea de sus sau de jos a corpului, zona core (trunchiul) sau mușchii fesieri, pentru că, la final, să poți spune cu încredere că ai lucrat întreg corpul. Este construit pe circuite cu serii scurte de exerciții și secvențe de cardio, pentru creșterea pulsului și intensificarea arderii grăsimilor. Sunt exerciții diverse, gândite să dea rezultate. Sunt etapizate, pentru a permite monitorizarea și evaluarea rezultatelor. Este creat pe nevoile femeilor, pe cerințele lor și pe experiența de mai mulți ani pe care o are Sergiu ca antrenor de fitness.Totul pentru rezultate. Și rezultatele de calitate și durabile nu se construiesc într-o zi, într-o săptămână și nici chiar într-o lună. Nu obosim să spunem acest lucru”, detaliază Carmen Grigore.
Această speră ca variantele de mobile ale TonusApp să ajungă, la finalul primului an, la peste 15.000 de descărcări. Totodată, investiția în acest business ar putea fi amortizată tot după un an. Chiar și așa, fondatorii TonusApp vor continua investițiile pentru dezvoltarea aplicației. Pe lângă posibilă extinderea a acesteia și cu antrenamente pentru bărbați, antreprenorii din spatele aplicației doresc implementarea unui al doilea program de antrenamente pentru femei, alături de planul alimentar aferent.
”Sportul ar trebui să fie o componentă constantă în viața noastră, nu un mijloc pentru atingerea unui scop”, spune Carmen Grigore.