Potrivit raportului din 2021, intitulat “Leaders Wanted: Masters of Change at a Moment of Truth,” companiile de top comprimă un deceniu de transformare digitală în unul sau doi ani. Bazându-se pe un nucleu digital puternic pentru a se adapta și a inova la viteza luminii, companiile “Lideri” își cresc veniturile de 5 ori mai repede decât “Laggards” (companii care adoptă foarte greu noile tehnologii).
În perioada 2015-2018 “Liderii” se dezvoltau de 2 ori mai rapid. Rezultatul este un val de companii care concurează pentru a se reinventa și pentru a utiliza inovațiile tehnologice pentru a contura noile realități cu care se confruntă.
„Pandemia globală a apăsat un buton uriaș de derulare către viitor. Multe organizații și-au intensificat eforturile de a utiliza tehnologia în moduri extraordinare, pentru a-și menține afacerile și comunitățile în funcțiune – într-un ritm pe care îl credeau anterior imposibil – în timp ce altele s-au confruntat cu realitatea cruntă a neajunsurilor lor, lipsind fundamentul digital necesar pentru a pivota rapid”, a spus Paul Daugherty, CTO la Accenture. „Avem acum o oportunitate unică de a transforma acest moment al adevărului pentru tehnologie într-un moment de încredere - îmbrățișând puterea schimbării exponențiale a tehnologiei pentru a reimagina și reconstrui complet viitorul afacerilor și al experienței umane.”
92% dintre cei peste 6.200 de liderii de afaceri și directorii IT chestionați de Accenture pentru raportul Technology Vision 2021 au declarat că organizația lor prioritizează inovația în acest an. În același timp, 91% dintre executivi sunt de părere că pentru a fi liderii de mâine în sectorul lor de activitate va fi nevoie ca organizația lor să definească acest sector.
Conturarea viitorului va însemna pentru companii ca acestea să devină lideri ai schimbării prin respectarea a trei imperative cheie. În primul rând, leadership-ul necesită leadership tehnologic. Era companiilor care imitau rapid inovațiile concurenților a apus - schimbarea continuă este permanentă.
Liderii de mâine vor fi cei care vor pune tehnologia pe primul loc în strategia lor de afaceri. În al doilea rând, liderii nu vor aștepta un nou normal, vor reinventa, construind noi realități folosind mentalități și modele radical diferite.
În cele din urmă, liderii vor accepta o responsabilitate mai largă ca cetățeni globali, proiectând și aplicând în mod deliberat tehnologia pentru a crea efecte pozitive dincolo de afacere pentru a crea o lume mai durabilă și incluzivă.
Accenture Technology Vision identifică cinci tendințe cheie pe care companiile vor trebui să le aibă în vedere în următorii trei ani pentru a accelera și a-și însuși schimbările în toate direcțiile activității:
- Organizare strategică: Construind un viitor mai bun - Începe o nouă eră a concurenței în industrie - una în care companiile concurează pe baza arhitecturii sistemelor IT. Dar construirea și folosirea celui mai competitiv pachet de tehnologii înseamnă raportarea diferită la aceasta, iar strategiile de afaceri și tehnologice devin identice. 89% dintre directori consideră că abilitatea organizației lor de a genera valoare pentru afaceri se va baza tot mai mult pe limitările și oportunitățile arhitecturii lor tehnologice.
- O lume în oglindă: Puterea gemenilor digitali inteligenți - Liderii construiesc gemeni digitali inteligenți pentru a crea replici ale fabricilor, lanțurilor de aprovizionare, ciclurilor de viață ale produselor și multe altele. Prin reunirea datelor și a informațiilor pentru a reprezenta lumea fizică într-un spațiu digital se vor debloca noi oportunități de operare, colaborare și inovare. 65% dintre directorii chestionați se așteaptă ca investiția organizației lor în gemeni digitali inteligenți să crească în următorii trei ani
- Eu, specialist în tehnologie: Democratizarea tehnologiei – În prezent sunt disponibile capabilități puternice pentru oameni din toate sectoarele afacerii, adăugând un nivel de bază strategiilor de inovare ale companiilor. Acum, fiecare angajat poate fi un inovator, optimizându-și munca, rezolvând punctele sensibile și menținând afacerea sincronizată cu nevoile noi și în schimbare. 88% dintre directori consideră că democratizarea tehnologiei devine critică în capacitatea lor de a promova inovarea în întreaga organizație.
- Oriunde și Pretutindeni: Lucrează în propriul mediu - Cea mai importantă transformare a forței de muncă din prezent a determinat companiile să extindă limitele organizației. Atunci când oamenii pot „lucra în propriul mediu”, ei au libertatea de a lucra fără probleme de oriunde - indiferent dacă este acasă, la birou, aeroport, birourile partenerilor sau altundeva. În acest model, liderii pot regândi scopul lucrului în fiecare locație și se pot baza pe oportunitatea de a-și reimagina afacerea lor în această nouă lume. 81% dintre directori consideră că organizațiile de top din industria lor vor începe să treacă de la abordarea „Lucrează pe propriul dispozitiv” la abordarea „Lucrează în propriul mediu”.
- De la Eu la Noi: Calea unui sistem multipartit prin haos - Sistemele multipartite pot ajuta companiile să câștige o mai mare rezistență și adaptabilitate, să deblocheze noi modalități de abordare a pieței și să stabilească standarde noi, orientate către ecosisteme, pentru industriile lor. 90% dintre executivii chestionați afirmă că sistemele multipartite vor permite ecosistemelor lor să creeze o fundație mai rezistentă, adaptabilă și să creeze o nouă valoare împreună cu partenerii organizației lor.
Prioritizarea inovării în domeniul tehnologiei ca răspuns la o lume care se schimbă cu rapiditate nu a fost niciodată mai importantă.
Cel mai bun exemplu este din industria restaurantelor: 60% dintre restaurantele listate ca „închise temporar” pe site-ul de recenzii Yelp în luna iulie au fost permanent închise până în luna septembrie. Prin haos, Starbucks a apărut ca lider, folosind tehnologia ca un colac de salvare.
Până în luna august, trei milioane de utilizatori noi și-au descărcat aplicația, iar comenzile mobile și preluarea automată au reprezentat 90% din vânzări. Pe măsură ce cererea a crescut, compania a implementat un sistem integrat de gestionare a comenzilor pentru a le combina cu cele din aplicația proprie, UberEats și clienții drive-thru într-un singur flux de lucru pentru baristas.
Starbucks a introdus, de asemenea, un nou espressor cu senzori pentru a urmări cantitatea de cafea turnată și pentru a anticipa mentenanța necesară. Aceasta este o ilustrare puternică a tehnologiei ca factor esențial al răspunsului rapid, rezilient și de succes al unei companii la schimbare.