• Tulipr joacă într-o industrie în continuă creștere și digitalizare, iar cu investiția de până acum au reușit să semneze contracte în valoare cumulată de un million de euro.
  • Tulipr a apărut din nevoie de a ușura meseria organizatorilor de evenimente, catalogată drept a 5-a categorie cu cel mai stresant job după pompieri, militari, aviatori și poliștiști.
  • Cele două fondatoare și-au adus experiența de transformare digitală și organizare de evenimente pentru a crea Tulipr.
  • Startup-ul a fost selectat la două competiții globale importante, parte din planul fondatoarelor de a pune România pe harta organizării de evenimente.

Când e ultima oară când ai organizat un eveniment? Chiar și-o petrecere de ziua ta, un botez, o nuntă sau un eveniment cu colegii? De unde ai luat de băut, de unde ai luat baloane, unde l-ai făcut, ce-ai servit la bufet? Dacă te iau durerile de cap, află că nu doar pe tine. Meseria de organizator de evenimente a fost catalogată drept a 5-a categorie care spune că are cel mai stresant job după pompieri, militari, aviatori și poliștiști. Astfel că o soluție care să ușureze lucrurile în organizarea evenimentelor își avea tot sensul.

Două fondatoare, două expertize diferite, un startup

Așa a apărut Tulipr pe piață, în iulie 2021 sub forma unui MVP, după 8 luni intense de muncă. Apoi, după alte 10 luni de testare și validare, echipa spune că are o înțelegere mai profundă asupra problemelor clienților și se pregătesc să lanseze o nouă versiune a platformei.

”Motivul pentru care nu avem încă pe piața soluții dominante este acela că nimeni nu a avut o abordare digitală integrată a procesului de planificare și organizare a evenimentelor, astfel încât să aducă valoare industriei”, ne spune Ioana Dragomir, una dintre cele 2 fondatoare Tulipr.

În prezent, noua platforma ia forma unui booking de servicii pentru evenimente. Furnizorii își pot lista ofertele, iar clienții rezervă direct și fără efort. Tulipr își rezervă un success fee sub forma unui procent din valoarea contractelor, dar sunt în proces de schimbare a modelului de business.

Startup-ul pe zona de evenimente are 2 fondatoare, care și-au adus expertiza și pasiunea și au făcut un front comun sub forma acestei platforme. Ioana are o experiență de peste 12 ani în Digital Transformation, timp în care a condus numeroase proiecte de process optimization în Procurement, Finance & Accounting, HR, Master Data Management s.a. pentru clienți globali.

”Am coordonat și implementat tool-uri de la SAP, Salesforce, Ariba, Service Now, până la automatizari cu RPA. Sunt certificată Lean Six Sigma, ITIL, PMI-ACP, PMP & RPA așadar, atunci când spunem că transformăm și automatizăm industria de evenimente, chiar o facem”, completează Ioana Dragomir.

Alături de ea este și Larisa Burcă, fondatoarea care vine cu experiența din interior a industriei, care le ajută să-și înțeleagă mai bine partenerii. Larisa are Master în Administrarea Afacerilor și a studiat in Portugalia. Și-a început cariera în cadrul unui startup din Barcelona care organiza și evenimente pentru Real Madrid și FC Barcelona, continuând apoi ca event manager.

Cu cele două experiențe de business îmbinate, Ioana și Larisa au creat această soluție care ajută companiile, agențiile BTL și organizatorii de evenimente să găsească și să rezerve instant furnizori verificați pentru evenimentele lor. În același timp, sprijină mii de furnizori de evenimente să obțină mai mulți clienți la costuri mai mici.

”Facem 90% din cumpărături online, avem soluții digitale de mobilitate, planificăm vacanțe și călătorii 100% online și cu toate acestea continuăm să irosim 6 luni pentru organizarea unor evenimente de 6 ore. Acum 10 ani cand planificai vacanța, cereai recomandări de la prieteni sau apelai la o agenție de turism. Acum faci totul singur pe Booking, Airbnb sau Expedia. Aceeași transformare urmează și pentru industria de evenimente.”

Industrie cu impact economic și social

Am vrut să știm de ce au ales să rezolve o problemă dintr-o industrie cum este cea a evenimentelor. Iar Ioana ne lămurește rapid: ”MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions) este cea mai mare industrie cu impact major atât economic, cât și social, o industrie de trilioane de dolari.”

Iar Tulipr joacă pe un teren cu greutate, acolo unde ”evenimentele de business generează aproape dublu în vânzări (2,5 trilioane de dolari anual) și locuri de muncă (26 de milioane)”, cum ne spune Ioana. ”Înainte de 2020, industria MICE avea un aport de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul total, cam de 5 ori mai mare decat PIB-ul României”.

În perioada 2020 - 2021, numărul furnizorilor de tehnologie pentru evenimente virtuale a crescut cu 400%, pentru a compensa absența evenimentelor în persoană.

Industria este efervescentă, și la fel este și nevoia oamenilor de a se conecta, căreia Ioana îi spune ”o nevoie fundamentală a omului”. În creștere și în schimbare, asta este industria unde cele două fondatoare au simțit că este nevoie de soluții digitale care să răspundă cererilor celor care activează în domeniu.

Iar de la MVP până acum au luat o investiție pre-seed de 150.000 euro și au fructificat-o în contracte cu o valoare cumulată de un million euro, 3.500 de utilizatori, și au crescut organic la 30 de clienți business. Tot organic au crescut și pe parte de ofertă, numărând 2000 de furnizori din 14 categorii diferite cum ar fi logistică, venues, food trucks, catering, entertainment, event tech, foto-video și multe altele.

Feedback-ul comunității este cel care a conturat noua versiune a platformei și tot atenția la tendințe este cea în baza căreia fondatoarele Tulipr știu unde să-și canalizeze atenția în relația cu furnizorii. De exemplu, au observat o cerere din ce în ce mai mare pentru servicii în zona Food Trucks, Prosecco & Themed Cocktail bar, VR/AR experiences, Event Tech și orientarea către spații alternative pentru conferințe și petreceri.

”Ne bucurăm să spunem că am contribuit în organizarea a peste 600 de evenimente printre care și How to Web pe care i-am susținut în contractarea aplicației Brella și a food truck-urilor din zona de food court”, ne spune Ioana.

Planurile care pun România pe harta organizării de evenimente a Europei

Tulipr, în ecosistemul startup-urilor, a luat 2 premii la Rubik Garage, printre care 1.000 de euro la Cohort Award, iar în 2021 finanțare de 150.000 de euro de la Neogen Capital. Mai mult, a fost unul dintre cele 2 startup-uri selectate pentru Web Summit Pitch în Portugalia, dar și la SLUSH100 Pitch Competition, unde premiul cel mare este o investiție de 1 milion de euro.

”România are potențial fantastic de a deveni unul dintre huburile de evenimente emergente ale Europei. Ne dorim să punem România pe harta industriei MICE a Europei, în prezent concentrată mai ales în Berlin, Londra, Paris.”

Ca planuri concrete, startup-ul vizează o rundă de tip Seed pentru accelerarea dezvoltării produsului, întărirea prezenței lor în București și Cluj și extinderea în Barcelona și Lisabona.

”Evenimentele corporate vor să ofere clienților sau angajaților o experiență cât mai inedită, care să reflecte cultura și valorile organizației într-un mod cât mai creativ și inovativ. Mai mult, echipele sunt acum distribuite în mai multe orașe și chiar țări, iar acest lucru va impacta nu doar felul în care se vor organiza evenimentele, ci și locul. Sunt companii care deja organizează Team Building-uri sau Community Meetups în alte hub-uri Europene. Tulipr va deveni un tool foarte util pentru ei în acest sens, pe măsură ce vom acoperi mai multe orașe europene”, completează fondatoarea.

Obiectivul mare al Tulipr este să transforme complet modul în care aduce oamenii împreună la evenimente. Un următor pas în strategia startup-ului este de a lansa și prima inițiativa de a strânge furnizori care deservesc industria evenimentelor de business, programată pentru primăvara anului 2023.

”Evenimentele sunt despre oameni si conectare, colaborare, creativitate. Vrem ca oricine organizează un eveniment să își dedice tot timpul și energia acestor lucruri, tehnologia se poate ocupa de restul pașilor din planificare”.