Uber s-a extins în România în ultimii ani, de când a fost lansat, trecând printre controverse și probleme cu autoritățile. În momentul de față Uber funcționează în patru orașe, iar în București a lansat serviciul Uber Eats.
Cu toate acestea, în momentul de față lucrurile sunt complicate. Se discută din nou despre legea taximetriei, cea care va scoate Uber, Taxify, Clever Taxi și Star Taxi în afara legii. De asemenea, pe mesele Parlamentului este și o propunere de lege ridesharing, care va face Uber legal și reglementat. Momentan, compania americană cere șoferilor să aibă atestat profesional de transport persoane.
O altă problemă pe care o are Uber în momentul de față e scăderea calității serviciilor, raportată de mai mulți utilizatori. Deoarece șoferii parteneri pot vedea valoarea cursei acceptate, mulți utilizatori s-au plâns că au numeroase comenzi anulate de către șoferi, ceea ce duce la o scădere a gradului de satisfacție față de aplicație. În plus, dacă un șofer anulează, nu poate fi penalizat de utilizator cu un rating mai mic.
“Depășirea pragului de un milion de utilizatori arată că, în acești trei ani, am trecut de la un serviciu de nișă, mai ales pentru tineri, la un serviciu de masă. Am devenit o parte importantă din sistemul de mobilitate al orașelor mari, alături de transportul în comun și de taxi. Vom face tot ce ține de noi să continuăm să oferim în România un serviciu sigur, transparent și de încredere, așa cum facem în alte peste 600 de orașe din 77 de țări. Susținem cu tărie o reglementare progresistă a serviciilor noi, de tip ridesharing, și suntem încrezători că autoritățile vor decide să încurajeze progresul tehnologic”, a spus Nicoleta Schroeder, General Manager, Uber România