În cadrul unui eveniment de presă susținut în San Francisco, Dara Khosrowshahi, CEO Uber, a anunțat următorii pași pentru platformă. ”Astăzi, lansăm viziunea noastră pentru următoarea etapă a aplicației Uber: un nou mod de a descoperi, accesa și experimenta numărul mare de servicii disponibile pe platformă. De acum înainte, călătoriile, serviciul de livrare și alte opțiuni vor fi vizibile una lângă cealaltă în aplicație, pentru ca utilizatorii să facă alegerea potrivită mai ușor. Această versiune este momentan testată în sute de orașe din SUA, dar și în alte orașe din lume”, a declarat Khosrowshahi.

Astfel, o versiune viitoare a aplicației Uber va integra și funcțiile Uber Eats. Până atunci, aplicația Uber va primi noi funcționalități, potrivit unui comunicat:

  • Verifică-ți cursa: Pentru a se asigura că se urcă în mașina care trebuie, utilizatorii pot opta pentru primirea unui cod PIN de 4 cifre pe care să-l comunice verbal șoferului. Acesta va putea începe cursa numai după ce PIN-ul corect este introdus în aplicație. De asemenea, dezvoltăm o nouă tehnologie care să folosească ultrasunete pentru a verifica automat că pasagerii se urcă în mașina potrivită, fără a mai folosi PIN-ul.

  • Raportarea unui incident în timpul călătoriei: Utilizatorii nu vor mai aștepta să coboare din mașină pentru a semnala o problemă către Uber. În curând, aceștia vor avea opțiunea de a raporta un incident direct în kit-ul de siguranță (simbolul cu scut albastru) care se poate utiliza în timpul călătoriei. Echipa de siguranță Uber va interveni imediat după terminarea cursei.

  • Mesaj către 911: Anul trecut, am adăugat un buton de urgență în aplicație, pentru a conecta călătorii și șoferii cu serviciul de urgențe 911, în Statele Unite (112 în România). Acum, vrem să adăugăm posibilitatea de a trimite un mesaj către 911, în țările care beneficiază de această tehnologie. Funcționalitatea vine cu un mesaj standard, care va include informații specifice, cum ar fi marca și modelul mașinii, numărul de înmatriculare și locația, pentru ca operatorii serviciului 911 să poată răspunde rapid.

  • Îmbunătățirea funcționalității de verificare în timp real a identității șoferilor: În 2016, am anunțat verificarea în timp real a identității șoferilor, care ne ajută să controlăm dacă datele șoferului corespund cu cele adăugate în sistemul nostru. Am început cu fotografiile de tip portret, iar acum am trecut la verificarea unor gesturi simple - clipit, zâmbit, alte mișcări ale capului - pentru a îmbunătăți nivelul de siguranță al aplicației.

  • Alertele pentru piste de bicicletă: Până la sfârșitul lunii octombrie, utilizatorii din peste 200 de orașe din întreaga lume vor primi o notificare în aplicație atunci când coboară din mașină aproape de o pistă pentru biciclete. Credem că această funcționalitate va contribui la atenția pasagerilor înainte de a deschide portiera mașinii, când vor fi atenționați să verifice dacă sunt bicicliști pe pistă. Astfel, punem în prim plan siguranța tuturor participanților la trafic.

De asemenea, Uber a anunțat o serie de produse și servicii care îi vor face pe utilizatori ”să se simtă ca niște VIP-uri”:

  • Am anunțat un abonament lunar care presupune o serie de reduceri într-un singur loc, printre care asigurarea unui preț mai mic pe cursă sau taxa de livrare 0 pe Uber Eats. Opțiunea va fi disponibilă pentru utilizatorii din 10 orașe care folosesc aplicația de ridesharing, Uber Eats și, pentru un timp limitat, bicicletele și scuterele noastre. Aceste opțiuni se adaugă la Ride Pass, disponibil în 40 de orașe. Astăzi am anunțat un astfel de Pass pentru aplicația Uber Eats în 18 orașe unde aceasta este des folosită.

  • Uber Rewards se extinde pentru a permite utilizatorilor să câștige puncte revendicabile de fiecare dată când folosesc aplicația de ridesharing sau comandă prin Uber Eats. În SUA, membrii Uber Rewards pot alege recompense ca taxa de livrare 0 la comenzi pe Uber Eats, preparate gratuite de la McDonalds sau Ben and Jerry’s (în curând) și reduceri pentru curse pe Uber X sau Select. Uber Rewards se va lansa și la nivel global, pentru ca cetățenii SUA să poată câștiga puncte atunci când folosesc aplicația în străinătate – programul va fi disponibil în curând în Brazilia și Mexic.

  • Lansăm filtrele pentru alergii pe Uber Eats, o nouă funcționalitate care vine în ajutorul milioanelor de oameni cu alergii sau restricții alimentare, pentru ca aceștia să poată comanda mai ușor în aplicație. În momentul în care vor alege un preparat, utilizatorii vor putea transmite aceste cerințe către restaurante direct în aplicație. Dacă un restaurant nu poate îndeplini cererea, acesta poate răspunde cu o recomandare potrivită.

  • Lucrăm încontinuu pentru a extinde selecția de restaurante disponibile pe Uber Eats. De aceea, suntem încântați să anunțăm parteneriatul în exclusivitate cu sweetgreen. Suntem mândri că facem echipă cu un lider în industria alimentară ale cărui impact social și investiții în comunitățile locale l-au ajutat să-și crească brandul național prin conectarea oamenilor cu mâncarea adevărată.

  • În cele din urmă, continuăm să construim pe succesul restaurantelor exclusiv virtuale, prin parteneriatul cu Rachael Ray, care va deschide primul său restaurant „digital” pe Uber Eats. Odată cu lansarea cărții sale de bucate, vom lansa alături de Rachael rețetele ei preferate în 10 orașe, timp de 10 săptămâni. Restaurantul virtual va fi disponibil doar pe Uber Eats și va oferi clienților și fanilor săi ocazia de a se bucura pentru prima dată de preparatele ei acasă.
  • Începând cu luna viitoare,atunci când plasezi o comandă pe Uber Eats, va trebui să soliciți paie, tacâmuri și alte consumabile de unică folosință. Restaurantele nu le vor mai include automat.

Uber a anunțat și câteva noi funcționalități pentru șoferi și curieri:

  • Am anunțat debutul unui estimator de câștiguri pentru a ajuta șoferii să aibă o idee mai clară a potențialului lor financiar în aplicație. Sperăm ca acesta să livreze șoferilor mai multe informații pentru ca ei să înțeleagă exact care sunt posibilitățile lor de câștig chiar înainte de prima cursă.
  • Șoferii ne semnalează că au nevoie de mai multe informații legate de când și unde pot avea curse care să corespundă cu traseele lor. Începând de astăzi, lansăm noi funcții ajutătoare, printre care o hartă a cererilor care semnalează zonele de unde utilizatorii comandă Uber cel mai des, cu predicții mai bune pentru momentele în care șoferii pot primi curse.
  • Uneori, șoferii primesc curse care duc în locuri de unde se întorc mai greu în locul din care au pornit inițial. De aceea, în noiembrie, introducem Back to Busy Area. Dacă un șofer primește o cursă pentru o zonă cu puține solicitări, el poate folosi această funcționalitate pentru a filtra cursele care să-l ducă înapoi în zona lui de interes.
  • De asemenea, lucrăm din greu la identificarea și crearea mai multor oportunități prin care să-i răsplătim pe șoferi. Programul Uber Pro include recompense ca acoperirea ASU Online în proporție de 100% și reduceri pentru cheltuielile obișnuite pe care le pot avea în calitate de conducători auto. Astăzi, 2 milioane de șoferi fac parte din programul Uber Pro și suntem pe cale să ajungem la 3,5 milioane până la sfârșitul anului. Vom lansa Uber Pro în mai multe țări, printre care UK, Brazilia și Argentina.