Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de marți, 8 septembrie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.

Nu sunt aici să spun că într-un business CEO-ul nu trage cel mai tare, sau că nu resimte cel mai tare presiunile, ci doar că ar trebui să tindă să facă cât mai puține lucruri.

Și nu, nu încerc să falimentez pe nimeni, dar ascultă-mă un pic: un antreprenor care nu mai trebuie să facă nimic, dar al cărui business continuă să crească, este cel mai bun exemplu de succes. Același lucru se aplică și în cazul unui CEO care conduce o companie care nu a fost fondată de el.

Explicația e simplă: dacă un ”căpitan” nu mai este nevoit să își piardă timpul cu sarcinile ”de pe punte” înseamnă că și-a angajat cel mai bun ”echipaj”. Iar toată energia și-o poate îndrepta spre ”navigarea” pe cel mai bun traseu către creștere și succes.

Calitatea echipei determină traiectoria unei companii, iar principala calitate a unui CEO ar trebui să fie, pe lângă viziune, abilitatea de a găsi cei mai potriviți oameni și de a construi cu ei un mecanism care necesită cât mai puține intervenții, un perpetuum-mobile financiar.

Și dacă tot suntem la capitolul ”echipă”, un bun lider nu trebuie să-și caute angajați cât mai muncitori, ci angajați cât mai leneși, dar cât mai capabili să gândească ”outside the box”. Nu o spun eu, o spune chiar Bill Gates: ”Voi alege mereu o persoană leneșă să rezolve o sarcină dificilă. Pentru că o persoană leneșă va găsi cea mai simplă cale de a o rezolva”. Persoanele descrise de Gates sunt și cele care au cele mai mari șanse de a urca rapid în ranguri și de a deveni oameni cheie într-un business de succes.

Și încă o mențiune: să nu confundăm responsabilitatea unui CEO cu sarcinile acestuia. Un fondator sau un lider bun este cel care nu uită că atât succesul cât și eșecul companiei pe care o conduce țin de deciziile pe care el le ia.

Deci dacă ești genul care și-a setat o listă clară cu țeluri pe care o consulți în fiecare dimineață înainte de a începe munca, mai adaugă un punct: muncește m̶u̶l̶t̶ inteligent până nu mai trebuie să muncești deloc.

Un CEO bun intră în birou și… nu face nimic. Iar business-ul continuă să crească.