Zona de #offline este oficial inaugurată, iar acum vrem să vă povestim despre Șoseta 3. O ”pereche” care conține nu două, ci trei șosete. Pentru că dacă pierzi una, o ai pe a treia de rezervă. Bogdan lucrează în domeniul tehnologiei și a decis să-și fabrice singur șosetele colorate. I-a venit ideea s-o adauge și pe a treia: ”Am 25 de ani, am terminat facutatea în Danemarca. După facultate am avut câteva internship-uri în Barcelona și Amsterdam, iar acum lucrez pentru o agenție de publicitate de aici. Fac asta de un an și jumătate”.
”Ideea asta mi-a venit când am început să lucrez aici. Corect e să spun că am avut mai multe idei, însă pe asta am pus-o în practică. Am studiat trendurile multă vreme, mai ales pe cele din România. Mie îmi plac foarte mult șosetele colorate, le cumpăr mereu. Așa m-am gândit la asta. Am vorbit cu niște prieteni din București să văd ce părere au despre idee și dacă ar vrea să mă ajute. M-am interesat, sunt multe firme în Europa care deja fac chestia asta, și în Statele Unite sunt câteva. Și m-am gândit ce aș putea aduce eu nou pe piața asta. Atunci m-a lovit ideea asta amuzantă cu trei șosete într-un pachet. Am zis «Hai să încercăm!». Am dat drumul firmei acum un an și trei luni”, ne mai spune Bogdan.
A vrut PFA, a deschis SRL
Investiția a fost mică, la început. Doar 1.200 de lei, costul deschiderii unui SRL la noi în țară: ”Inițial am avut o investiție minimă, în sensul că a trebuit să deschid firma în România. Mi s-a părut foarte ambiguu, deoarece am întâmpinat o mică problemă. Am deținut un PFA timp de trei zile, în Polonia, prin care nu am efectuat nici măcar o tranzacție. Aici am vrut să-mi fac tot un PFA. Însă nimeni din țară nu a putut să-mi spună dacă pot să fiu catalogat ca debutant. Astfel că mi-am deschis un SRL. Investiția totală a fost puțin peste două mii de euro”.
Primele modele au fost produse în Polonia, iar controlul calități se face în detaliu: ”Am avut o colaborare cu o firmă din Polonia unde am produs primele modele. Ideea a mers destul de ok, cu investiția pe care am avut-o. Din toamna anului trecut am început să produc singur șosetele. Și designul și fabricarea. A trebuit să facem multe teste cu materialul, nu te-ai gândi că e așa complicat”.
Piața de desfacere, în România
Piața țintă pentru Bogdan este România. Cu ajutorul unor preteni, el își conduce afacerea din Amsterdam: ”Principalul meu target este piața din România, însă mă gândesc ca pe viitor să mă dezvolt și în Europa. Polonia, Olanda, Danemarca. Să conduc firma de aici nu e mereu simplu. Am noroc, că mă ajută prieteni de-ai mei din țară. Eu mi-aș dori să vin mai des în România. Toată treaba asta cu afacerea a venit dintr-o nevoie personală. Am vrut să fac ceva pe lângă serviciu. Asta, și faptul că îmi rătăceam mereu șosetele (râde). La ultima mea colecție lansată am avut 300 de perechi în prima rundă, iar cererea este destul de mare, m-a surprins plăcut”.
”A existat un moment zero pentru mine. După cum spuneam, sunt mare pasionat de șosete colorate, iar la un moment dat nu mai găseam ceva să îmi placă. Așa că am vrut să mi le fac singur. Mă gândeam eu, ”cât de greu poate fi”. M-am înșelat, e destul de greu. Mereu îmi comandam de pe net și calitatea scădea de fiecare dată. Știam că tot de pe respectivul site am cumpărat ceva bun, iar când comandam din nou, produsul era mai slab”, ne mai spune Bogdan.
Mă gândesc să mă întorc în România. Nu în viitorul apropiat, însă cândva. Să îmi pot conduce afacerea din țară
Trei șosete în pachet. Cumperi două pachete și ai trei perechi. Asta e ideea după care se ghidează Bogdan: ”Nișa pe care suntem noi nu e foarte încărcată, iar ideea e haioasă. Multă lume se gândește că, dacă pierde o șosetă, au una de rezervă. O poți lua și altfel, la două pachete cumpărate, ai făcut încă o pereche gratis, ai șase șosete. Totul depinde de cum vezi situația. Momentan nu pot să investesc într-un magazin fizic propriu, asta implică foarte multă muncă și costuri foarte ridicate. Pentru anul acesta, voi încerca să închei parteneriate cu câteva magazine”. Șosetele costă 35 de lei perechea de câte trei și poți să le găsești pe site la soseta3.ro
Cererea a fost foarte mare, iar tânărul antreprenor nu a reușit să facă față. De asemenea, el intenționează să vândă produsele și fizic, nu numai online: ”Anul trecut am vândut tot ce aveam, ba chiar nu am reușit să fac față cererii. Nu pot să spun că mi-e teamă că nu pot să vând tot. Cel mai mult se cumpără în București. Și în orașele mari în general. Ușor, ușor creștem și ne dezvoltăm. Momentan eu vând produsele doar online, însă vreau să comercializez șosetele și în magazine fizice. Obiectivul meu e să cresc afacerea asta până la punctul în care va trebui să mă dedic total ei. Eu visez departe, așa ar trebui să facă oricine”, a conchis Bogdan.