”Povestea Urban Monkey a început, într-o oarecare măsură, din Statele Unite. Acolo am găsit, pentru prima dată în retail, sucuri nepasteurizate (adică netratate termic) cu un termen de valabilitate de 30 de zile. De obicei, produsele nepasteurizate au un termen de valabilitate redus, deci clar era vorba despre un nou proces de producție. Așa am descoperit presarea la rece și procesarea la presiuni ridicate - două tehnologii care nu păstrează doar gustul, ci și calitățile nutritive ale fructelor și legumelor. Și pentru că deja încercam să ajutăm oamenii să mănânce sănătos prin produsele FRUFRU, extinderea în această zonă a fost o continuare absolut naturală a demersului nostru”, ne povestește Mihai Simiuc, fondatorul FRUFRU și Urban Monkey.
Brandul și produsele Urban Monkey sunt lansate pe piața românescă din 2015, totuși, 2020 trebuia să fie anul în care acest segment de business să accelereze mai mult ca oricând. Și, în ciuda pandemiei, echipa Urban Monkey a continuat strategia de dezvoltare pe această nișă de sucuri raw.
Repliere în an pandemic
”Pentru că traficul stradal a scăzut, deci am avut un număr mai mic de ocazii de consum, respectiv cumpărători, am ales să ne concentrăm pe a construi o echipă de vânzări puternică. Iar alături de colegii noștri ne-am asigurat că produsele Urban Monkey ajung pe cât mai multe rafturi și că suntem cât mai aproape de consumatori, în special în perioada asta când, mai mult ca niciodată, sănătatea este o prioritate pentru noi toți”, spune Mihai.
Astfel, pentru a ajunge mai mult în fața potențialilor clienți, cărora acum nu mai puteau să le atragă atenția stradal, au ales să comunice și beneficiile pe care sucurile raw le au asupra organismului mai ales într-un an în care sănătatea ne-a fost pusă la mare încercare.
”Am început printr-o serie de studii și analize interne, ale căror rezultate ne-au arătat că sucurile noastre au cu 45% mai multă vitamina C decât variantele pasteurizate. Mai mult, sunt și o sursă foarte bună de vitamina A, iar aceste două vitamine sunt esențiale pentru imunitate. Așa că am lansat un produs care să bifeze aceste caracteristici și să răspundă nevoilor pe care le-am identificat: un shot de cătină, nepasteurizat și fără îndulcitori adăugați, fie că vorbim de zahăr sau miere, care a fost primit foarte bine”, explică Mihai Simiuc, precizând că, deși piața a fluctuat, nevoia pentru sucuri sănătoase raw a fost mai mare ca niciodată.
Nu în ultimul rând, odată formată echipa de vânzări, au mizat pe intrarea în magazine, acolo unde puteau accesa o plajă mai mare de clienți.
”Spre deosebire de trendul pe care l-am observat la alți jucători, noi chiar am mărit echipa de vânzări și am ales să accelerăm planurile de dezvoltare a categoriei RAW la raft. Iar această abordare ne-a ajutat să dezvoltăm piața și să ajungem la noi consumatori, care să cunoască și să aprecieze beneficiile RAW”, menționează Mihai.
Produsele Urban Monkey
Odată ajunși în retail, au mărit și portofoliul de produse. Un exemplu este Yummy Yummy, un suc din mandarine și portocale plin de vitamina B1, Vitamina C și Potasiu, combinație foarte importantă pentru sistemul imunitar, shot-ul de cătină, în 2 variante de mărime, dar și ediția limitată creată pentru susținerea Romanian Design Week.
”Toate aceste produse noi, dar și toate celelalte sucuri ale noastre sunt create prin pascalizare la rece (HPP) - o metodă de conservare și sterilizare a alimentelor care nu presupune încălzirea acestora, dar le expune la presiuni foarte mari care inactivează bacteriile, virusurile, mucegaiurile și paraziții prezenți în mod natural. Astfel, HPP are un efect limitat asupra alimentelor și, în plus, menține și culoarea, gustul și aspectele nutritive ale produsului. Reușim să facem acest lucru cu ajutorul unui partener din Olanda, alături de care producem sucurile RAW Urban Monkey în cel mai sustenabil mod posibil: tot ceea ce rămâne în urma procesului de pascalizare este transformat în hrană pentru animale sau compost, produsele sunt aduse în țară pe vapor, iar sticlele noastre sunt compuse din 25% materiale plastice pe bază de plante și 75% rPET (PET reciclat)”, explică fondatorul Urban Monkey referitor la procedeul de producție al sucurilor.
Plus și pentru imunitate și pentru business
A fost suficientă strategia Urban Monkey și reorientarea business-ului spre retail pentru a avea venituri în creștere în 2020 pandemic?
”Chiar dacă piața a avut un trend predominant descrescător, noi am reușit, în mare parte, să ne menținem la nivelul încasărilor din 2019. În 2021 ne pregătim de creștere, pe care vrem să o realizăm prin acțiunile de marketing, comunicare și inovație pe care le avem plănuite, dar și pe baza nevoii de fresh și sănătos pe care am observat-o”, declară Mihai Simiuc.
Din punctul său de vedere, următoarele luni sunt critice pentru prevenirea unui val și mai mare de infectări.
”De aceea îndemnăm oamenii să fie atenți la alimentația lor, acesta fiind un mod de a se asigura că își întăresc sistemul imunitar. Cu atât mai mult cu cât oamenii vor sta mai mult în casă, pe măsură ce se lasă frigul, nevoia de alimentație sănătoasă va spori. Iar din acest motiv accelerăm dezvoltarea site-ului urbanmonkey.ro, unde pregătim diferite tipuri de programe de juicing, pe care le vom adapta în funcție de feedbackul consumatorilor”, adaugă el.
În ceea ce privește planurile de dezvoltare ale Urban Monkey pentru 2021, Mihai menționează faptul că ele au mult de-a face cu o campanie pe care au început-o încă de acum, denumită RAW IS MORE, și prin care își propun să explice mai bine beneficiile produselor nepasteurizate, precum conținutul mai ridicat de vitamine și nivelul mai scăzut de procesare.
”Iar acest lucru merge mână în mână cu planurile noastre de a ne crește prezența la raft, atât în retail, cât și în Cooperativele FRUFRU. De asemenea, pentru că am tot vorbit de adaptare, un alt aspect foarte important în planurile noastre de viitor este dezvoltarea prezenței online a brandului Urban Monkey. Pe măsură ce oamenii se obișnuiesc din ce în ce mai mult să comande online, vrem să ne asigurăm că suntem aproape de ei și pe această cale”, mai spune fondatorul Urban Monkey și FRUFRU.