Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de joi, 7 iulie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.


Eu înțeleg că este un model de business bun pentru companii și că într-o perioadă mai lungă de timp un utilizator va ajunge să plătească mai mult decât dacă ar fi făcut-o o singură dată la achiziția produsului. Însă doar pentru că e mai profitabil, nu înseamnă și că e necesar sau dorit de utilizator.

Nu fiecare show de pe Netflix merită acel abonament și nu fiecare update al programelor de software justifică o plată lunară. Noi la start-up.ro folosim mult programele Adobe pentru care plătim lunar, iar în acești bani primim update-uri constante, însă, de multe ori, un update nu rezolvă o problemă, ci creează alta nouă. Ce s-a întâmplat cu „one time only purchase”. Lasă-mă să cumpăr produsul o singură dată apoi eu să decid dacă merită să achiziționez și versiunea următoare. De aceea, îmi place foarte mult DaVinci Resolve, program de editare video pe care-l cumperi o dată, apoi ai actualizări gratuite.

Câți dintre voi aveți nevoie de cea mai recentă versiune a Microsoft Word? Probabil foarte puțini, dar nu aveți de ales și plătiți abonament Office 365 către Microsoft.

Cred că ne apropiem de o saturație a modelului de business sub formă de abonament și oamenii vor începe să nu mai accepte să plătească abonamente în stânga și în dreapta și vor alege doar ceea ce le este necesar, iar afacerile ar putea pierde business doar pentru că au ales să ceară bani lunar, nu o singură dată.