Prin simplificarea procesului de plată, soluția va avea un impact pozitiv direct asupra fluxului de numerar al IMM-urilor, va încuraja plățile cu cardul și va crește rata încasărilor.

Pentru orice IMM, gestionarea fluxului de numerar este extrem de importantă. Sănătatea unei afaceri depinde de ritmul cu care aceasta face încasările, influențându-i astfel capacitatea de dezvoltare. Clienții așteaptă simplificare când vine vorba de plata facturilor, care este permisă astăzi de tehnologie. Numerele raportate de SmartBill în ceea ce privește utilizarea butonului de plată cu cardul până la acest moment arată foarte îmbucurător:

  • în relația dintre SmartBill și clienții săi, 80% dintre facturile plătite cu cardul sunt achitate în aceeași zi în care au fost emise;
  • plățile cu cardul sunt realizate de 5 ori mai repede decât cele prin alte mijloace;
  • atunci când clienții pot opta pentru posibilitatea de a plăti cu cardul, 40% dintre aceștia aleg această opțiune, număr care indică o creștere foarte mare în preferința clienților pentru această variantă.

„Digitalizarea IMM-urilor din România înseamnă să vii cu soluții de automatizare la probleme reale care produc costuri suplimentare și împiedică dezvoltarea. Cash-flow-ul este una dintre aceste probleme, iar funcționalitatea pe care am dezvoltat-o cu susținerea Visa propune o soluție pe cât de simplă, pe atât de eficientă. Butonul de plată de pe factură va crește rata de încasări, astfel încât IMM-urile să se poată concentra pe dezvoltare”, spune Radu Hasan, Co-Fondator & CEO SmartBill.

„Transformarea digitală a IMM-urilor este o prioritate pentru Visa în România și, în ultimul an, am lansat pe piață soluții de plată inovatoare și platforma #MarileAfaceriMici pentru a ajuta antreprenorii să își digitalizeze afacerea. Suntem bucuroși să anunțăm parteneriatul cu SmartBill prin care ne dorim să oferim o soluție concretă de digitalizare a încasărilor companiilor. Plățile cu cardul online au înregistrat creșteri semnificative în ultimii ani, mai ales în contextul generat de pandemie, iar soluția dezvoltată împreună cu SmartBill va crește accesul IMM-urilor la digitalizare și le va ajuta să-și gestioneze mai bine cash-flow-ul”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Serviciul se adresează tuturor companiilor emitente de facturi și proforme, indiferent dacă acestea au un segment B2C de clienți sau B2B. Noua soluție are capacitatea de a crește rata de încasare, prin includerea pe factură a unui link de plată, care simplifică astfel întregul proces.

Plata facturilor care includ această facilitate poate fi făcută oricând și de oriunde, cu cardul. Este necesar doar accesul la internet și un card valid. Plata este permisă pentru facturi sau proforme emise în lei, euro sau dolari.

Companiile care accesează pentru prima dată SmartBill și optează pentru acestă soluție beneficiază de gratuitate în primele 6 luni pe platformă și 0% comision pentru acceptarea plăților cu cardul în primele 3 luni de utilizare, prin sprijinul Netopia Payments si Euplatesc.ro. Cele două soluții de plată beneficiază de serviciile e-Commerce oferite de Alpha Bank România, una dintre băncile cele mai active din România în domeniul plăților digitale. Mai mult, la finele campaniei de lansare va fi organizată și o tombolă prin intermediul căreia participanții pot câștiga o mașină electrică Volkswagen ID.3. Detalii complete despre campanie pot fi consultate aici.