Numele ei este foarte cunoscut în lumea agențiilor de comunicare și PR. Monica este, din 2013, Managing Partner al MSLGROUP The Practice, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața locală de profil. Iar din 2018 a pornit și un proiect antreprenorial de suflet, Vorbe-n Pom.

Cred în puterea cuvintelor de a schimba lumea mare sau lumea mea, cea din jurul meu și al tău”, ne povestește Monica, precizând faptul că, după 10 ani în care a curatoriat liste cu idei de cadouri pe blogul ei, în 2018 a luat decizia de a veni cu o propunere cu amprentă personală, un obiect sau o stare pe care să o propună ca și cadou.

”Așa a apărut proiectul Vorbe-n Pom. Inițial am stabilit cuvintele și am dat cadouri prietenilor. Apoi, au început să vină cereri și am decis să formalizez toată treaba. Investiția era deja făcută pentru că eram parte din povestea fabricate, atelier de prototipare, design și producție condus de soțul meu. Așa că am avut parte de consultanță și de un partener excelent de producție din prima”, spune ea.

În plus, pentru a se asigura că produsele sunt cele mai bune, echipa fabricate testează în permamență și propun materiale noi pentru creșterea sustenabilității produsului, optimizează materialele pentru pierderi cât mai mici. ”Așa ajungem împreună la soluții care apoi aduc bucurie în pom an de an”, completează zâmbind Monica.

În primul an de Vorbe-n Pom a luat decizia de a se concentra doar pe comenzi de la persoane fizice, însă al doilea an a fost cel a comenzilor corporate venite din partea firmelor care și-au dorit să le ofere partenerilor și angajaților cadouri mai altfel cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

”Am primit brief-uri interesante de la a crea engagement intern pornind de la vorbe-n pom la a da cadoul anului - cuvinte importante pentru companie, care să aducă oamenii împreună. Am produs seturi personalizate pentru parteneri, angajați sau alți oameni cu care compania voia să consolideze relații autentice, cu emoție reală în ele”, povestește Monica.

Vorbe-n Pom, un proiect care aduce bucuria de Crăciun

Vorbe-n Pom este, momentan, un proiect sezonier, atât comenzile cât și producția fiind limitate la lunile noiembrie și decembrie. Ar putea exista, totuși, posibilitatea de a vedea acest mic business transformat într-unul care acoperă și alte momente importante din an?

“Cuvânt-mantra” este un concept folosit în design interior și zona asta de cadouri. Cel mai important aspect al business-ul cred că stă însă zona de concept. Vorbe-n pom este un proiect care are doar ca materializare niște cuvinte (deloc întâmplător alese) produse pe o linie tehnologizată. Este despre energia poveștii din spate, alegerea cuvintelor, mesajul din spatele lor. Asta e cel mai greu de construit și e cel mai scump ca linie de investiție – pentru că cere din timpul și energia mea, este un proiect foarte personal. Dar, o dau cu bucurie mai departe și asta cred că apreciază și cumpără cei care aleg să pună vorbe bune-n pom”, afirmă Monica Jitariuc, precizând că, în acest moment nu a luat în considerare posibilitatea de a extinde conceptul și pentru alte sărbători.

În ceea ce privește vânzările din acest an, Monica ne spune că a pregătit 2 seturi predefinite, Cuvinte cu Dorințe (energie, noroc, bucurie, pace, iubire, bunăstare) 6 x 12= 12 cuvinte = 136 lei + TVA și Cuvinte de Crăciun (sclipire, beteală, globuri, zăpadă, lumină, fulgi) 6 x 12= 12 cuvinte, la același preț.

”Și facem și oferte personalizate dacă scrieți un rând și-o vorbă bună la monica@fabricate.ro”, ține ea să precizeze.

Și pentru că este, totuși, un business, chiar dacă sezonier, ne-am dorit să aflăm dacă este o inițiativă profitabilă.

”Este un business profitabil în măsura în care este făcut să fie profitabil de know how-ul echipei, skill-uri și resurse de investit –marketing, social media, comunicare B2B, strategie comercială”, afirmă Monica.

Cadouri cu emoție

În ceea ce privește dezvoltarea ulterioară a proiectului Vorbe-n Pom, Monica adaugă faptul că lucrează la strategia pentru 2021, dorindu-și ca sezonul următor să devină, cu adevărat, la standardele pe care și le dorește: cuvintele să fie ușor de comandat, de personalizat, și, mai ales, să aibă extensii de brand și în alte zone de producție.

”Cât despre cei care au hobby-uri în zona handmade și vor să le transforme într-o mică afacere, pot să o facă după ce realizează un plan de business și o lucidă analiză a ceea ce pot investi: resurse de know how, bani, timp”, este sfatul ei.

Ca și în cazul ei, fani ai cadourilor handmade ar fi. După cum a observat în cei 10 ani de când curatoriază idei de cadouri, accentul cade spre semnificație în vremuri în care ne dorim cel mai mult și mai mult apropiere, emoție și să fim văzuți și să-I vedem pe alții.

Și nu este, cumva, 2020 unul dintre cei mai buni ani pentru a ne arăta aprecierea pentru cei apropiați? Să le spunem că ne este dor de ei, să tindem spre speranță și să avem curaj că, până la urmă, totul va fi bine.